נסגר התיק של בנצי ליברמן ראש רשות מקרקעי ישראל לשעבר

 

 
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/11/2015

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה ואגף המשמעת בנציבות שירות המדינה הגישו לבית הדין המשמעתי של עובדי המדינה תובענה משמעתית נגד ראש רשות מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן.
 
בכתב התובענה שהוגש באמצעות עו"ד תמר רוסמן מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות, ועו"ד יעל אמזלג-יניב מהנציבות, נטען כי חבר הכנסת לשעבר ואיש העסקים בהווה, עו"ד נחום לנגנטל, פנה לליברמן, שהיה בעבר שותפו בעסקי נדל"ן, כדי לקדם את ענייניו וענייני מקורביו האישיים והעסקיים.
 
על אף שליברמן היה מצוי במצב של ניגוד עניינים, הוא נענה לבקשת חברו והתערב בסוגיה שלא היתה אמורה להגיע לשולחנו. מדובר בפרוייקט ספציפי ממנו התחייב ליברמן להרחיק את עצמו לחלוטין, במסגרת הסדר ניגוד העניינים שנחתם עמו בעת שנכנס לתפקיד. הסיבה בגינה התחייב להתרחק מאותו פרויקט היא שהוא היה מעורב באותו פרויקט ממש כאיש עסקים פרטי בעבר. לנגנטל חברו היה אמור להרוויח מתוצאות ההחלטה.
 
בגין חשדות אלה נוהלה חקירה פלילית, שבסופה שקל היועץ המשפטי לממשלה להעמיד את ליברמן לדין פלילי בגין מעשיו. אולם לאחר שבחקירת המשטרה התברר שלאחר מעורבותו הפסולה של ליברמן בנושא – ובעקבות פנייה שנערכה אליו בנושא זה על ידי עורכי הדין של החברה המעורבת בפרויקט, דיווח ליברמן בדיעבד על מעורבות זו ליועץ המשפטי של הרשות, הוחלט להסתפק במיצוי הדין עימו במישור המשמעתי. לפיכך הוחלט שהתיק הפלילי ייסגר נוכח מיצוי האינטרס הציבורי בהליך המשמעתי.
 
יובהר כי מרגע פתיחת החקירה הפלילית, העובד מצוי בחופשה על חשבונו, חלף השעיה.
 
במקביל, החליטה הפרקליטות לגנוז את תיק החקירה נגד החשוד האחר, עו"ד לנגנטל, וזאת מחוסר ראיות מספיקות.
 
תיק החקירה נוהל בלהב 433-יאח"ה במשטרת ישראל.
 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש
x