אגוד הבנקים >> תקרות ריבית שונות לפי סוג לקוח יפגע במעמד הנמוך

 

 
משה פרל מנכל איגוד הבנקיםמשה פרל מנכל איגוד הבנקים
 

איתי שלוסברג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
26/11/2015

מנכ"ל איגוד הבנקים, משה פרל, מזהיר כי אם יוחלט לקבוע לבנקים תקרת ריבית נמוכה יותר מאשר לחברות האשראי החוץ-בנקאי, התוצאה תהיה פגיעה באוכלוסיות חלשות שלא יוכלו לקבל הלוואות מבנקים.
בדיון בוועדת חוקה, חוק ומשפט בהצעת חוק הסדרת הלוואות חוץ-בנקאיות, אמר פרל: "אין היגיון לבוא ללקוחות שכושר הפירעון שלהם נמוך יותר, כי פעם היה להם פיגור בתשלומים או חזר להם צ'ק, ולומר להם למעשה: אתם לא תוכלו לקבל הצעת מבנק, אלא רק מחברות שוק אפור".

פרל הסביר כי הריבית נקבעת לכל לקוח לפי רמת הסיכון שלו, ובאופן טבעי, ללקוחות עם רמת סיכון גבוהה יותר נקבעת ריבית גבוהה יותר. "מצב שבו תיקבע לבנקים תקרת ריבית נמוכה יותר מאשר לחברות חוץ-בנקאיות, יוביל בהכרח למצב שבו לקוחות עם יכולת פירעון נמוכה יותר, שנקבעה להם ריבית גבוהה מהממוצע, יודרו מהמערכת הבנקאית. לקוחות אלה יאבדו את יכולת הבחירה בין אשראי בנקאי לבין אשראי חוץ-בנקאי – וזאת בניגוד לרפורמות שמובילה הממשלה בעצמה, רפורמות שאמורות להנגיש את האשראי החוץ-בנקאי למשקי הבית", אמר מנכ"ל איגוד הבנקים.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים
x