נתניהו >> מגיע לכל אישה לחיות בכבוד ובביטחון

"יש להכריז על תכנית לאומית למיגור תופעת האלימות במשפחה"

 

 
ראש הממשלה בנימין נתניהוראש הממשלה בנימין נתניהו
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
29/11/2015

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר במקלט לנשים מוכות של ויצו ומשרד הרווחה, לציון היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים. אל ראש הממשלה התלוו השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, ומנכ"ל משרד הרווחה, אליעזר יבלון.  

יבלון הציג בפני רה"מ את ממדי תופעת האלימות במשפחה ואת שירותי הסיוע המוענקים היום למשפחות נפגעות אלימות. יבלון אמר:"לצערנו מספר הנשים המדווחות על אלימות במשפחה קטן מאוד ביחס לשיעור הפגיעות האמיתי. יש קשר של שתיקה במעגל האלימות, ואנשים לא מדווחים לרשויות. זו תופעה חברתית קשה, וזהו אחד הנושאים המרכזיים על סדר היום של משרד הרווחה". יבלון ציין כי ראש הממשלה נענה לפנייתו של שר הרווחה, חיים כץ, ואישר הגדלת תקציב המשרד  ב-20% בשנה הבאה. על פי החלטת השר כץ, תועבר כל הגדלת התקציב לטיפול באלימות במשפחה".

השרה גמליאל דיווחה כי בימים אלה היא מקדמת הצעת חוק לטיפול באלימות כלכלית, שתאפשר לנשים, אשר הוגבלו כלכלית על ידי בני זוגן, לתבוע מהם נזיקין עד לסכום של 120 אלף שקל.  גמליאל אמרה לנשים: "לצאת מהבית ללא כל, זה לא צעד מובן מאליו, ובכך אתן משמשות דוגמה לנשים נוספות לצאת ממעגל האלימות. עלינו כממשלה מוטלת החובה להעניק לכן את ההזדמנות לחיים חדשים ונטולי אלימות".

במפגש עם ראש הממשלה השתתפו 11 נשים השוהות כיום באחד המקלטים של ויצו. הן שיתפו אותו בסיפורים האישיים ובמציאות הקשה ממנה הן הגיעו למקלט. ראש הממשלה התעניין ושאל על שגרת יומן, הטיפול והחינוך שמקבלים ילדיהן במקלט, ועל שאיפותיהן לעתיד. מ', בת 28, אם לשתי בנות, סיפרה לרה"מ על האלימות הפיזית והנפשית ממנה סבלה במשך שנים ארוכות. "כולנו כאן הותרנו מאחור חיים שלמים – בית, חברים, עבודה – ועכשיו אנו נאלצות להתחיל את חיינו מההתחלה. זה לא פשוט, ואנו זקוקות לעזרה".

ראש הממשלה הודה לנשים על ששיתפו אותו בסיפוריהן, ואמר כי ממשלתו תנקוט צעדים משמעותיים למיגור תופעת האלימות במשפחה ולתמיכה בנשים ובילדים הנפגעים. בעקבות המפגש, הנחה נתניהו את השרה גמליאל, לבחון את שינוי הנוהל הקיים כך שנשים הנאלצות לעזוב את בתיהן יוכלו לקחת חפציהן האישיים תחת אבטחה משטרתית. בנוסף הנחה רה"מ לבחון העמקת הבטחת ההכנסה לנשים המצויות במקלטים, והרחבת תוכנית השיקום התעסוקתי לנשים היוצאות ממקלטים.

נתניהו אמר לנשים במקלט: "אני מתקומם נגד תופעת האלימות ורצח הנשים. נפעיל את כל הכוח שיש בחוק נגד הפושעים. אני חושב על מצב בו אנשים חיים בתוך פחד ומצוקה תמידית – זה כמו מכות פטיש כל הזמן. אני קורא לכל הנשים להתלונן כבר בפעם הראשונה, לא לוותר. אנחנו נעזור לכן. מגיע לכן לחיות חיים של כבוד, ולגדל את ילדיכן בביטחון".

גילה אשרת, יו"ר ויצו ישראל, הודתה לראש הממשלה, לשרה לשוויון חברתי ולמנכ"ל משרד הרווחה על ביקורם במקלט של ויצו, ואמרה כי ביקורם מעביר מסר חברתי חשוב נגד אלימות, ובמיוחד לנשים שאזרו אומץ והגיעו למקלט. אשרת קראה לראש הממשלה להכריז על תכנית לאומית למיגור תופעת האלימות במשפחה. 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x