מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, כפי שהציע שר האוצר, משה כחלון. הצעת החוק הוגשה בהתאם להמלצות צוות בראשות היועץ המשפטי של משרד האוצר, יואל בריס, ליישום ההמלצות בנושא רגולציה על נותני שירותי מטבע.
החוק נועד להסדיר את פעילותם של נותני שירותים פיננסיים חוץ-מוסדיים לשם פיתוח ענף השירותים הפיננסיים החוץ-מוסדיים וליצירת חלופה הולמת למערכת הבנקאית בתחום זה. מטרה נוספת היא למנוע מגורמים עברייניים לעשות שימוש בענף זה למטרות לא כשרות. המפקח על נותני השירותים הפיננסים יפעל תחת משרד האוצר באמצעות ועדה מייעצת. במסגרת סמכויותיו של המפקח יוכל להוציא צו לסגירת עסק של נותן שירותים פיננסיים כאשר ישנו חשש שבמסגרת עסקיו בוצעו עבירות מס חמורות כמוצע בהצעה זו.
במצב הנוכחי, של היעדר האסדרה בענף נותני השירותים הפיננסים החוץ מוסדיים, תוצאות בלתי רצויות. מלבד גורמים לגיטימיים הפועלים בענף, נכנסו לענף גורמים עברייניים ונוצרה תשתית להעלמת מסים ולהלבנת הון בהיקף נרחב. לעתים משמשים נותני שירותי המטבע כבסיס הכלכלי של ארגוני הפשע. תופעה זו משפיעה בצורה משמעותית על הצרכנים של ענף זה. מעורבותם של גורמים עבריינים עלולה למנוע את התפתחותו של שוק אשראי חוץ–בנקאי לגיטימי.
הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.