בדיקת FUNDER >> מחיר למשתכן, איפה נרשמים?

ראשון לציון, לוד, בית דגן, ירושלים, ערד, קרית מוצקין, כרמיאל, נצרת עילית - איפה נרשמים? מה ההגבלות? מה התנאים לזכאות? יש מבחן הכנסה? יש עלויות? מה עם משפרי דיור? - לא פחות מ-24 פרוייקטים במחיר למשתכן מתנהלים, חלקם נסגרו - כל מה שרצית על פרויקט מחיר למשתכן

 

 
 

בעז קידר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
03/12/2015

איפה יש פרוייקטים בשיטת מחיר למשתכן?
ראשון לציון, לוד, בית דגן, ירושלים, ערד, קרית מוצקין, כרמיאל, נצרת עילית, יותר ויותר מכרזים בשיטת מחיר למשתכן נסגרים, לא פחות מ-24 פרויקטים מתנהלים בשיטת מכרז של מחיר למשתכן, חלקם כבר נסגרו, יחד איתם עולות לא מעט שאלות תהיות, שמועות של אזרחים לגבי התנאים שקשורים לפרוייקטים אלה. כדי לפתור את התהיות השיק משרד האוצר את אתר מחיר למשתכן.
בלינק הזה תוכלו לקבל פרטים נוספים על פרוייקטים קיימים, וכאלה שיתווספו בתצורת מחיר למשתכן.

אז בואו נתחיל מהתנאים הכלליים - מי שייך לאוכלוסיית הזכאים?
ברמת העיקרון התוכנית מיועדת לזוגות (נשואים או ידועים בציבור), כאשר  התנאי הראשון הוא חסרי דירה. מי שבבעלותו דירה, לא קשור היכן, או שהיתה בבעלותו דירה ב-6 השנים האחרונות, יוצא החוצה מאולוסיית הזכאות.
אם מדובר ביחידים - רווקים, גרושים ואלמנים - קיימת דרישת גיל מינימום של 35.
כמו-כן זכאים לתוכנית משפחות חד-הוריות ונכים בני 21 ומעלה.

התוכנית מעניקה עדיפות לרכישת דירה במסגרת הפרוייקטים למי שמתגורר במקום בשנים האחרונות. כשהכוונה למגורים ב-3 השנים האחרונות או ב-4 מתוך 10 השנים האחרונות בשטח השיפוט של הרשות שבה ייבנה הפרוייקט.

שימו לב! בניגוד לפרסומים ולשמועות שנפוצו בכל התקשורת השונים, אין דרישה למבחני הכנסה.

איך נרשמים לפרוייקטים?
שימו לב, מעבר למידע שמפורט באתר הרי שלאחר שלב אישור שטחי הדירות ומחירי הדירות על-ידי משרד השיכון, החברות עצמן אמורות לפרסם את מועדי ההרשמה לפרויקטים.
חשוב מאוד - ההרשמה לפרויקטים השונים (שמפורטים כאמור באתר) נמשכת על-פני 28 יום, כך שיש חשיבות להישאר מעודכנים, ולהישאר עם יד על הדופק.
ההגרלה תיערך על-ידי משרד השיכון, באופן ממוחשב.

יש גם מענק?
המדינה מעניקה לרוכשי הדירות באזורים האלה מענק בגובה של 40,000 ש"ח עד 60,000 ש"ח. קבלת המענק וגובהו נקבעים לפי ערך הקרקע. בקרקעות שבהן ערך הקרקע עומד על עד 50,000 ש"ח יינתן מענק בגובה 60,000 ש"ח לרוכשי הדירות, ובקרקעות שבהן ערך הקרקע בין 50,001 עד 100,000 ש"ח יינתן מענק בגובה של 40,000 שקל לרוכשי הדירות.
המענק יינתן לרוכשים באמצעות הבנקים בעת קבלת המשכנתא לאחר חתימת חוזה הרכישה.

מה ההגבלות על רוכש הדירה?
ההגבלה העיקרית היא איסור על מכירת הדירה לצד שלישי במשך 5 שנים מיום קבלת טופס 4.
שימו לב, משרד השיכון הסיר את האיסור על השכרת הדירה.

מידע נוסף, באתר: https://dira-il.co.il/













הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x