-
לפי העיתונות, רמי לוי במגעים לרכישת רשת YOU, על כל 22 סניפיה בסכום של כ-70-90 מ' ₪. לרמי לוי האיתנות הפיננסית לבצע רכישה מסוג זה. ויקטורי גם הביע נכונות לרכוש כ-10 סניפים, אך מגה מעדיפה למכור את הרשת כמקשה אחת.
-
העיכוב ברכישת סניפי מגה לא היה לשווא, ה"קסם" של רמי לוי לא פג – בחודשים האחרונים רמי לוי היה במו"מ לרכישת 5-7 סניפים מגה, עסקה שלא הבשילה, ובינתיים מכבידה על התוצאות. כעת מסתמן כי העיכוב אינו לשווא, שכן עם כל יום שעובר, נראה שהמצב משתפר לטובת רמי לוי.
-
מה שהיה צריך כבר להיעשות לפני מספר שנים – מגה תישאר רק עם מגה בעיר, הרווחית. מגה ספגה בשנים האחרונות הפסדים קשים על רקע פורמט הדיסקאונט שלה. זאת בעוד שרשת מגה בעיר, הרשת השכונתית פועלת כראוי, עם מיקומים מעולים ועודנה רווחית. כעת מגה צפויה למכור את רשת הדיסקאונט ולהישאר בעיקר עם מגה בעיר. בכך תסכם מגה תהליך צמצום מ-180 סניפים ל-126 (106 סניפי מגה בעיר, 8 סניפי מגה, תת רשת של סניפים גדולים יותר של מגה בעיר ו-12 חנויות של הרשת החרדית זול בשפע).
-
המחירים עשויים לזחול באופן הדרגתי כלפי מעלה, אך לא צפויה עלייה אגרסיבית - באופן כללי, קריסה של רשת עשויה להביא לצמצום בתחרות, העלאת מחירים ועלייה במכירות למ"ר. במקרה של מגה, אם הרשת לא תיסגר, אלא רק תימכר לאחרים, לאו דווקא נראה עליית מחירים אגרסיבית.
-
המחירים כן עשויים להערכתנו לזחול מעט למעלה, שכן אנחנו לאחר שנתיים של הוזלות מחירים משמעותיות, ומה שקורה עם מגה מהווה טריגר. אבל זה יקרה בצורה איטית והדרגתית ולאו דווקא באופן חד, כפי שהיה לאחר קריסת קלאבמרקט, כי אנחנו רואים כאן התרחבות של רשתות דיסקאונט.
-
ומה לגבי המכירות למ"ר? הרשתות הקטנות שמתרחבות עשויות לחוות בתחילה ירידה במכירות למ"ר, שכן יקח זמן עד שהסניפים החדשים יצליחו להדביק את הקצב, אבל זה יהיה רק פער עיתוי זמני. בטווח הארוך צמצום שטחי המסחר בשוק יוביל לעלייה במכירות למ"ר, שכן היסטורית השוק צומח לפחות בקצב האוכלוסייה, בעוד שטחי המסחר צפויים להצטמצם.
-
מי יהנה מסגירת רשת YOU ? להערכתנו שופרסל נהנית כעת מקריסתה של מגה, וזוכה לנתח שוק גבוה יותר. עם זאת, בהמשך, אנו סבורים כי הרשתות הקטנות, ובראשן רמי לוי, צפויות להנות. נזכיר כי רגולטורית שופרסל מוגבלת ביכולתה להתרחב ע"ח מגה, ולכן הסיכונים שהרשתות הקטנות ימשיכו לנגוס בנתחי השוק של החברה גבוהים מבעבר. אם עד כה שופרסל התמודדה מול YOU, שהייתה מתחרה חלש יחסית, עם כניסת הרשתות הקטנות לסניפי מגה, צפויה לשופרסל תחרות לא פשוטה. שופרסל מצליחה להתייעל בהוצאות באופן יפה, אבל הבעיה של שופרסל הייתה ונותרה – אובדן נתח שוק לטובת רשתות הדיסקאונט. להערכתנו סיכון זה לא מתומחר באופן מלא בשווי הנוכחי של המניה.
-
בשורה התחתונה - רמי לוי אמנם דיווח על תוצאות חלשות לרבעון על רקע המצב הבטחוני והכבדה בהוצאות בגין צפי לכניסה לסניפי מגה, אבל אנו צופים כי בטווח הארוך החברה תהנה מנפילתה של רשת YOU. אנו ממשיכים להמליץ על רמי לוי בקניה במחיר יעד של 207 ₪ למניה.
מיכל אלשיך, אנליסטית בכירה אקסלנס נשואה
הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.