כחלון מציג >> פתרון לסוגיית הביטוח הסיעודי בישראל

הקיצוץ בקצבאות בממשלה הקודמת העלה את שיעורי העוני

 

 
משה כחלון,קרדיט:יוסי זליגרמשה כחלון,קרדיט:יוסי זליגר
 

איתי שלוסברג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
13/12/2015


שר האוצר, משה כחלון התייחס לדו"ח העוני: "הקיצוץ בקצבאות הילדים שעשתה הממשלה הקודמת הוא שהביא לעלייה בשיעורי העוני. אנחנו תיקנו את העוול הזה בתקציב הנוכחי כשהחזרנו את קצבאות הילדים והוספנו 600 מיליון שקל לקשישים"

על הפתרון למשבר הביטוח הסיעודי אמר שר האוצר: "אל תשליכיני לעת זקנה זה לא רק ביטוי. אנחנו לא ננטוש את ההורים שלנו. אף קשיש לא ייפלט ויהיה סיעודי ללא ביטוח. לא מקובל עליי שאנשים מגיעים לגיל 60 ואומרים להם – אתם לא מבוטחים יותר. זה לא יקרה במשמרת שלי."

לאחר בחינת הנושא עם הגורמים המקצועיים באוצר ושמיעת עמדתו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, החליט שר האוצר משה כחלון על פתרון לסוגיית הביטוח הסיעודי בישראל. הפתרון יבטיח למבוטחים בגילאים 60 ומעלה כיסוי סיעודי הולם לכל החיים:
  1. אגף שוק ההון במשרד האוצר יאריך בשנה את המשך שיווקם של הביטוחים הסיעודיים הקולקטיבים;

  2. מבוטחים בני 60 ומעלה שרכשו בעבר ביטוחים קולקטיביים, וחברות ביטוח הפסיקו את ההתקשרות עימם, יצטרפו לפוליסת הסיעוד האחידה בקופות חולים.
  1. צוות מיוחד יגבש פתרון ארוך טווח לנושא הביטוחים הסיעודיים הקולקטיביים.

הפתרון עליו החליט שר האוצר בעצה אחת עם יו"ר ההסתדרות ישמור על הזכויות של מבוטחי הביטוח הסיעודי הקולקטיבי, ייתן כיסוי הולם למבוטחים שנפלטו מהביטוחים הקולקטיבים, ויאפשר מציאת פתרונות נוספים לסוגיה. 

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר: "המהלך חשוב מאין כמותו ונותן מענה לבעיה כואבת שבמשך שנים נותרה ללא פתרון". 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x