חה"כ טלי פלוסקוב >> לא ייתכן שאישה עצמאית תפגע בגלל שנכנסה להיריון

במו ידינו שמנו מכשול מפלה לנשים עצמאיות החוסם יזמות, עצמאות כלכלית והעצמה אישית, זה מצב מעוות

 

 
חכ טלי פלוסקובחכ טלי פלוסקוב
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
20/12/2015

ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו) וח"כ ד"ר עליזה לביא (יש עתיד) מובילות בימים אלו הצעת חוק אשר תתקן את אופן חישוב דמי הלידה לעובדות עצמאיות בצורה שוויונית והוגנת יותר.

בתחילת שבוע הבא, צפויה להעלות בוועדת שרים לענייני חקיקה הצעת חוק של ח"כ עליזה לביא וח"כ טלי פלוסקוב (כולנו) ובה תיקון לחישוב דמי הלידה של נשים עצמאיות.

כל אישה עובדת זכאית לשלושה חודשי תשלום דמי לידה שחישובם מבוסס על הכנסתה החודשית בטרם הלידה. אצל אישה שכירה, אין שינוי בגובה השכר בחודשי ההריון ולכן דמי הלידה שלה משקפים נאמנה את שכרה. לעומת זאת, נשים עצמאיות בעלות עסק, נאלצות לעיתים להוריד בהיקף פעילותן העסקית עקב קשיי ההיריון, ולכן יורדת הכנסתן השנתית.

יולדת שהיא עצמאית, מקבלת דמי לידה המחושבים על בסיס ההכנסה בשנת המס בה הייתה הרה. כך שבפועל, הבסיס לחישוב דמי הלידה נמוך יותר ואינו משקף את גובה ההכנסות בטרם ההריון.
 
ח"כ ד"ר עליזה לביא (יש עתיד): "זהו מצב אבסורדי ומעוות, שאישה עצמאית מקבלת דמי לידה המחושבים בהתאם להכנסותיה בחודשים שלאחר ההיריון. מטבע הדברים, במקרים רבים תפוקת עבודתה מצטמצמת ובהתאם גם ההכנסות. לא ייתכן, שבנוסף לקשיים הרבים העומדים בפני הנשים העצמאיות לאחר לידה בשילוב המטלות הנדרש שבין גידול ילד לבין ניהול עסק, תפגענה גם זכויותיהן. זוהי אפליה כלפי הנשים העצמאיות בכלל, ובהשוואה ביחס לנשים שכירות בפרט. במו ידינו שמנו מכשול מפלה לנשים עצמאיות החוסם יזמות, עצמאות כלכלית והעצמה אישית".
 
 
ח"כ טלי פלוסקוב (כולנו) : " היריון הוא תהליך טבעי בחייה של אישה, ולכן אסור שהכנסתן החודשית של עובדות עצמאיות תפגע בגלל היריון. דווקא בחודשים הראשונים שלאחר לידה, יש לחזק את הנשים ולוודא שכוחן הכלכלי לא נפגע. זהו מרכיב מהותי בשמירה על שיויון בין נשים וגברים.

הצעת החוק שאני מקדמת בשיתוף עם ח"כ עליזה לביא תאפשר לנשים עצמאיות לצלוח את התקופה שלאחר ההיריון ולקבל דמי לידה לפי ההכנסה האמיתית שלהן בתקופה רגילה ולא בתקופה של ההיריון.

לצערי, בישראל של 2015, עדיין יש חוסר שיוויון בהכנסה החודשית הממוצעת בין נשים וגברים. האחריות לצמצום פערים אלו מוטלת על כולנו כחברה. אני קוראת לכל הנשים החזקות בישראל לעורר השראה ולעזור לנו למסמס את הסטיגמות המגדריות. מוטלת עלינו, הנשים, החובה להביא את העניין למודעות".
 
הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x