בקשה לתביעה ייצוגית בסך כ-61 מליון שקל הוגשה כנגד דיסקונט ומרכנתיל דיסקונט בגין עמלת מכתבי התראה

התובע יוסף קוזליק שמיוצג ע"י עו"ד אבי שטרית ממשרד BBS: נגבתה עמלה גם במקרים בהם לא היו חריגות

 

 
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/12/2015

בקשה לתביעה ייצוגית  על סך 61 מליון ש"ח הוגשה אתמול כנגד בנק דיסקונט ובנק מרכנתיל דיסקונט. התובע, יוסף קוזליק שמיוצג ע"י עו"ד  אבי שטרית ממשרד BBS, היה לקוח של בנק דיסקונט, טוען בתביעתו כי הבנקים דיסקונט ומרכנתיל דיסקונט , גבו במשך שנים רבות, עמלות בסך של 68 ₪ עבור מכתב התראה על כל חריגה ממסגרת בחשבון גם במקרים בהם לא חרג ממסגרת האשראי  .

לפי התביעה דיסקונט ומרכנתיל מחייבים בעמלות מכתבי ההתראה גם כאשר הם לא מכבדים חיוב ולא מאפשרים לך להיכנס לחריגה.

לטענתו של התובע התקלה מתקיימת גם היום בכ- 10% מסך כל ההחזרות של השיקים והוראות הקבע בבנק דיסקונט המוציא אוטומאטית הודעה על חריגה, מבלי לחכות ולבדוק האם החיוב כובד והאם באמת יש חריגה בפועל כפי שעושים בנקים אחרים. 

עוד לטענת התביעה :
סע' 3 להוראות הבנקאות (שירות ללקוח) (מועד זיכוי וחיוב בשיקים), תשנ"ב-1992 קובע כי זיכוי לקוח בגין שיק שהופקד בחשבונו הנו ארעי בלבד.

בהערכה שמרנית וזהירה של התובע הייצוגי , גביית העמלה המתוארת בתובענה על ידי המשיבות גרמה לחיוב עמלות שלא כדין בסך של כ- 61,091,200 ₪, החל משנת 2009.

יצויין כי עמלה זו נכנסה לפיקוח לאחר שבנק ישראל גילה דעתו כי הינה מופרזת גם כאשר היא נגבית כדין ולפיכך ביום 1.7.15 קבע כי עמלה זו לא תעלה  על סך של 5 ש"ח  (צו הבנקאות (שירות ללקוח)(פיקוח על שירות הודעות והתראות), התע"ה-2015).

לטענת התובע כאמור בבנקים האחרים לא מתקיימת התקלה.

התובע מיוצג ע"י עו"ד  אבי שטרית ממשרד BBS עורכי דין (בן פורת, בייפוס, שוורץ ושות').

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x