כחלון >> הגז חשוב אבל ההייטק חשוב יותר משום שהוא מקדם הצמיחה הגבוה ביותר

 

 
שר האוצר משה כחלוןשר האוצר משה כחלון
 

איתי שלוסברג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
28/12/2015

בשיחה שקיים עם עורך דה מרקר, סמי פרץ, אמר כחלון "יש צורך לפרק את הריכוזיות של הבנקים על ידי כניסת שחקנים חדשים דוגמת חברות האשראי"  

ועידת הדיגיטל של TheMarker ובנק לאומי נערכת כעת במלון דיוויד אינטרקונטיננטל תל-אביב  

עוד משתתפים בוועידה: אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית של eBay בישראל, אסתר ברק לנדס, מנכ"לית Nielsen Innovate, תא"ל מיל יאיר כהן, מפקד 8200 לשעבר- PeriTech CEO, אורי רוזן, המנהל והעורך הראשי של קבוצת מאקו ועוד
 
תל-אביב, 28 בדצמבר 2015
שר האוצר, משה כחלון, אמר היום כי  בוועידת הדיגיטל של העיתון The Marker  ובנק לאומי כי נושא הגז עם כל חשיבותו, אינו מגיע ליכולתו של ההייטק לסייע לצמיחה של כלכלת המדינה. "מול התל"ג שלנו ההייטק הוא פי עשרים מהגז. הגז חשוב מהבחינה הזו שהוא משאב שקיבלנו מבורא עולם. יש לו משמעות גדולה בהוזלת מחירי החשמל ובאיכות הסביבה. כלכלה של ההיטק יכולה למשוך למעלה והיא מושכת למעלה. בהייטק לא חשוב מי ההורים. כמו בכדורגל אתה יכול לרוץ ולפרוץ. אתה טוב ואתה מבקיע, ולכן אתה יכול לצמצם פערים. ככל שנשקיע באזורים החלשים נוכל להוציא הרבה הייטק". 
 
בשיחה עם עורך דה מרקר, סמי פרץ, התייחס  כחלון  לריכוזיות בבנקאות ואמר כי "קיימת בעיית ריכוזיות בתחום הבנקאות, ולכן יש לעודד כניסתן של חברות נוספות לתחום, דוגמת חברות כרטיסי האשראי. לחברות כרטיסי אשראי יש את המידע, והן יכולות להפוך לבנק אינטרנטי בלי סניפים. אם ויזה ישראכרט ולאומי קארד יהפכו לבנקים, נהיה במקום אחר. אני גם לא פוסל שום אפשרות שבה כל חברה שתוכל לפתוח בנק תעשה זאת". 
 
על היוקר בתחום הדיור אמר כחלון כי "ביצענו פעולות משמעותיות בתחום. הפסקנו את הספסרות בקרקע. מחיר למשתכן תופס תאוצה. אנחנו עוד לא שם, אבל נהיה שם. בעוד שבוע בהרצליה נוציא 1700 יחידות, אבל הם ייצאו ב-400 אלף שקל פחות ממה שהיום. כך גם בירושלים, בית דגן באזורי ביקוש ובפריפריה. אין לי ספק שבסוף התהליך תורגש ירידת מחירים".
 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x