סקירת מומחי המסחר על-ידי FUNDER >> דולר-שקל מנסה לפרוץ את ה-3.9

על-רקע נתוני יצוא חלשים

 

 
 

בעז קידר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
30/12/2015

FXCM ישראל: "הדולר-שקל מנסה לבצע ניסיון פריצה מעל רמת המפתח של 3.90"

רמת ההתנגדות המשמעותית ניצבת ב-3.90-3.92. פריצה מעל רמה זו, שהגבילה את הצמד בחודשים האחרונים, צפויה להעניק דחיפה משמעותית כלפי מעלה, כאשר היעד המרכזי הראשון עבור מגמת עלייה תהיה כמובן רמת 4. 

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "לאחר כעשרה ימים של דשדוש, הדולר-שקל מנסה לבצע ניסיון פריצה מעל רמת המפתח של 3.90, וזאת הן על רקע מדד אמון הצרכנים הטוב מהמצופה שפורסם אמש בארצות הברית והן על רקע החלטת הריבית של בנק ישראל ביום שני, שבה הבנק הוריד את תחזית הצמיחה וציין כי הריבית צפויה להישאר ברמתה האפסית לאורך שנת 2016. לפחות ברמה המוניטרית, התמונה לקראת 2016 די ברורה – בשעה שהפד צפוי להעלות את הריבית בשיעור כולל של כאחוז, בנק ישראל צפוי להותיר את הריבית ברמת אפס עד לשלהי 2016 לכל הפחות. ההתרחבות הזו בפער התשואה צפויה לחזק את הדולר על חשבון השקל, וזאת בתנאי שהמצב בשוק הפיננסי יישאר יציב. ברמה הטכנית, רמת ההתנגדות המשמעותית ניצבת ב-3.90-3.92. פריצה מעל רמה זו, שהגבילה את הצמד בחודשים האחרונים, צפויה להעניק דחיפה משמעותית כלפי מעלה, כאשר היעד המרכזי הראשון עבור מגמת עלייה תהיה כמובן רמת 4".

מחלקת המחקר של פריים ברוקר: 

"שוק המט"ח עדיין מושפע מהחלטת בנק ישראל להותיר את הריבית על כנה ולהעריך כי תישמר לפחות עד הרבעון השלישי של 2016. השילוב בין הריבית האפסית אצלנו ותהליך העלאת ריבית בארה"ב תומך בהמשך התחזקותו של הדולר מול השקל בתקופה הקרובה. נתונים אלו משחקים לטובת בנק ישראל שמחפש דרכים להעלאת שער החליפין - תהליך אשר תומך בפעילות הכלכלית במשק".

"בשווקים הגלובליים מחזורי המסחר דלילים במיוחד בשל חג המולד והשנה האזרחית החדשה. התחזקותו של הנפט בעולם ביממה האחרונה מספקת תמיכה לדולר וכפועל יוצא גם אצלנו הדולר מתחזק מול השקל. למעשה, למרות התחזקותו של המטבע, להערכתנו השינויים בשער החליפין בימים אלו הינם חסרי משמעות כלכלית אמיתית. כיוון הדולר/אירו בשבוע יושפע מנתוני המאקרו בארה"ב ובאירופה אשר עשוי להיות הרבה יותר משמעותי לשווקים. עד אז – צפוי הדולר להיסחר בדשדוש סביב רמה של 3.9 שקלים לדולר".

אייל כהן, מנכ"ל חברת שיא קפיטל אומר הבוקר "בפתיחת יום המסחר, רושם השקל היחלשות מתונה בשיעור של 0.1% מול הדולר האמריקאי ונסחר סביב רמת 3.9 שקל לדולר, זאת בהמשך להיחלשות נוספת בשיעור של 0.4% שרשם אמש בתום יום המסחר, בעיקר לאור ההתדרדרות בענף היצוא המקומי. אתמול  פרסם מכון הייצוא נתונים כלכליים אודות המשק ועל פי סיכום ראשוני של נתוני היצוא לשנת 2015, עולה כי סך יצוא הסחורות והשירותים רשם ירידה חדה בשיעור של 7%, זאת ביחס לרמת היצוא העולמי שדווקא רשמה עליה בשיעור של 2.2%. הירידה החדה ברמת היצוא במשק מחדדת את בעיית הספקולנטים הפועלים בזירת המט"ח בארץ ופוגעים בכלכלת ישראל. אותם ספקולנטים מקטינים את ערכו של הדולר ומחזקים את השקל ובכך מקטינים את כדאיות היצוא, כפי שמודגם בנתון היצוא במשק. בנק ישראל יצטרך לטפל בבעיה זו בכלל הכלים העומדים לרשותו, ויפה שעה אחת קודם."

עידן אזולאי מנהל השקעות ראשי אפסילון: 

"השוק ייסחר בימים הקרובים בטווח צר בשל חופשת החגים בחו"ל, אולם הסבירות לתנודתיות גבוהה לאחר מכן היא רבה בשל התשואות הנמוכות בשווקי האג"ח העולמיים ותמחורי המניות שנמצאים מעל הממוצע הרב שנתי שלהם. כל זה עלול לגרום לכך שהשוק יגיב בתחילת השנה באופן חד לפרסומי המקרו והמיקרו "












הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x