פרשת דנקנר >> מדובר בגזר דין מתון ביחס לנסיבות, הסיכוי שהעונש ישתנה בערעור נמוך

עורכי דינו של איתי שטרום מתכוונים לערער על גזר הדין

 

 
דר צבי גבאידר צבי גבאי
 

איתי שלוסברג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
06/12/2016

 ד"ר צבי גבאי, עו"ד שותף וראש תחום ניירות ערך במשרד ברנע ושות' : "בית המשפט המחוזי יישר קו עם פסיקת העליון בעניין ג'קי בן זקן בפרשת מנופים פיננסים. יחד עם זאת, בגזר הדין מקל כבוב בעונשו של דנקנר, בניגוד להכרעת הדין הקשה ממנה התקבל הרושם שהעבירות בהן דנקנר הורשע מחייבות עונש חמור יותר. ניתן לשער שהשופט כבוב ניסה, בין היתר, לתת גזר דין קל יחסית אך באותה עת כזה שלא יגרום לפרקליטות להגיש עליו ערעור. בנוסף, ולא פחות חשוב, יש כאן המשך מגמה ברורה להעלאת סכום הקנס בעבירות כלכליות, בצורה שמתחילה להזכיר את הענישה בארצות הברית, הן מבחינת ודאות העונש והן מבחינת הרצון להגיב לעבירה כלכלית בקנס כספי משמעותי. בסך הכל, מדובר בגזר דין מתון ביחס לנסיבות. הסיכוי שהעונש ישתנה בערעור נמוך. יש להניח שעיקר האש תופנה כעת מצד עורכי הדין של דנקנר ושטרום כלפי הכרעת הדין בניסיון להפוך את ההרשעה המשתמש כבסיס לעונש שנגזר היום."


 באת כוחו של איתי שטרום, עו"ד איריס ניב סבאג ממשרד שינמן-נגב-ניב על גזר הדין שניתן היום לאיתי שטרום בבית המשפט המחוזי בתל אביב:

"לאיתי שטרום נעשה בתיק הזה עוול מעצם ההרשעה, המאסר שהוטל עליו מייצר תחושה קשה.

להבנתנו, לא היה בסיס להרשעה, ובית המשפט טעה טעות קשה כשפירש את הפעילות של איתי פרשנות פלילית.

 מדובר בתיק מאד יוצא דופן ושונה מתיקי ניירות ערך אחרים שנידונו עד כה. במהלך המשפט הראינו שאיתי שטרום התנהל בתום לב, השתמש בכספו שלו לבצע פעילות כלכלית שהאמין בה, ובית המשפט עצמו קבע בהכרעת הדין ששטרום לא פעל מתוך תאוות בצע.

כמו כן, בתיק היה עד מדינה ש"עקץ" את איתי וגנב ממנו מאות אלפי שקלים, ששיקר בנקודה קריטית ובית המשפט לא נתן לכך משקל.

אנחנו מתכוונים לערער על הכרעת הדין ועל גזר הדין לבית המשפט העליון."



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x