כולם מאמינים שהדולר ימשיך לרדת - האם זה הסימן שהגיע הזמן לקנות קרן כספית -דולר?

אף אחד כבר לא מאמין שהדולר יעלה. הכלכלה האמריקאית מראה סימני חולשה רציניים, הריבית על הדולר יורדת ונראה כי מעולם הדולר לא היה כל כך מוכה וחבוט. מצד שני אם מטבעות היו זזים רק לפי תאוריות כלכליות כלכלנים היו האנשים הכי עשירים בעולם...והם לא.

 

 
 

פאנדר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
12/02/2008

הדולר עומד כעת על 3.59 ש"ח לדולר אחד ואף אחד כבר לא מאמין שהדולר יעלה, אז אולי זה בדיוק הזמן להשקיע בו?

הכלכלה האמריקאית מראה סימני חולשה רציניים והריבית על הדולר יורדת ונראה כי מעולם הדולר לא היה כל כך מוכה וחבוט.

ברמה הכלכלית אין סיבה ממשית שבגללה הדולר אמור עכשיו להיתחזק אלא להיפך. הריבית על הדולר שעומדת כעת על 3% צפויה לפי כלכלנים רבים להמשיך לרדת ל 2% ואילו הריבית על היורו עומדת על 4% ועל השקל על 4.25% כאשר הנגיד האירופי והישראלי מתאמצים לא להורידה. גם הכלכלה העולמית צפויה לצמיחה הרבה יותר גבוהה מהצמיחה הצפויה של ארה"ב. אז על מה נישען הניחוש שהדולר צפוי לעלות?

ובכן על מנת למצוא סיבות לההערכה כי הדולר צפוי להתחזק צריך ללכת רחוק, או אולי יותר נכון לראות רחוק. ראשית הכלכלה האמריקאית נמצאת כעת בשיאו של משבר כלכלי הנובע מהתפוצצות בועת הנדל"ן ומשבר האג"ח המגובות משכנתאות המכונה משבר הסאב-פריים. הנגיד האמריקאי-יו"ר הפד, בן ברננקי, קיצץ את הריבית בקצב המהיר ביותר בתקופה של עשרים שנה ואילו הנשיא, ג`ורג` בוש בשיתוף עם הקונגרס החליטו על חבילת תמריצים בת 168 מיליארד דולר. המהלכים הללו יניבו בחצי השנה הקרובה פירות מתוקים בדמות כלכלה צומחת ברמה של כ 2.5% לערך.

שנית צריך לזכור כי ארה"ב עומדת לפני בחירות, ב -4 בנובמבר, בהן יבחר ככל הנראה מועמד הדמוקרטים(הילרי קלינטון או ברק אובמה) וכי שאומרים "מטאטא חדש מטאטא טוב" ויתכן שעצם הליכתו של בוש תשפר את תדמיתה של אמריקה בעיני העולם ואולי אף תשפר את מצבו של הדולר.

אולם הסיבה המרכזית עליה ניתן להשעין את תחזית העלייה של הדולר היא הפסיכולוגיה הכלכלית. ניתן להניח כי מחיר הדולר היום נובע מציפיות המשקיעים להמשך הידרדרות הכלכלה ומגלישה למיתון כאשר כל שיפור קטן בתחזית זו תביא לעלייה משמעותית בדולר (וגם בשוק המניות מן הסתם...).

הבעיה הגדולה עם תחזיות כלכליות היא שכאשר כולם חושבים בכיוון אחד, מהלכי השוק, כמו במקרה של הירידה בדולר, הופכת בשלב מסויים למוגזמת מכיוון שאינה לוקחת בחשבון הסתברות מסוימת לתרחיש אחר. על כן ניתן להניח כיום כי מחיר הדולר מול השקל מגלם כבר את הגרוע מכל והופך בשלב זה להזדמנות קנייה.

המשקיע האגדי ג`רג` סורוס כבר אמר פעם כי "השוק תמיד טועה. בעולם שלנו, לאמונות יש לא פחות כוח מאשר לאמת. לפיכך המערכת הכלכלית, בניגוד לתיאוריות הקלאסיות, אינה בהכרח רציונאלית."

הדרך הטובה ביותר לדעתנו להשקיע בדולר היום היא דרך קרן כספית -דולר. ההצלחה של הקרנות הכספיות השיקליות מביאה אותנו לחשוב שכאשר הדולר יתחיל לעלות נראה כי גם הקרנות הכספיות -דולר מתחילות לגייס...

להלן רשימת הקרנות הכספיות דולריות:

מתחילת השנה

מתחילת החודש

מנהל השקעות

שם קרן הנאמנות

-4.32%

0.49%

פסגות

פסגות כספית דולרית

-4.44%

0.83%

מנורה-מבטחים

מנורה מבטחים פצ"מ נזיל

-4.45%

0.79%

מגדל שוקי-הון

מגדל כספית דולר

-4.50%

0.83%

מיטב

מיטב כספית דולרית

-4.57%

0.84%

פריזמה

פריזמה פמ"ח נזיל $

-4.59%

0.83%

אילנות בטוחה

אילנות פצ"מ נזיל

-4.60%

0.80%

מגדל שוקי-הון

מגדל כספית דולר

-4.69%

0.81%

הראל-פיא

פיא פצ"מ נזיל

-4.69%

0.82%

פריזמה

פריזמה פצ"מ נזיל

קרן חדשה

0.55%

דש

דש כספית דולר

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש בראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x