88% מהציבור אינם יודעים מהי קרן כספית - כך עולה מסקר שנערך עבור ישיר בית השקעות

מסקר שביצע מכון מותגים בעבור ישיר בית השקעות בחודש האחרון עולה כי למרות מסע הפרסום למוצר החדש, מרבית הציבור אינו יודע מהי קרן כספית. בסקר נדגמו 500 מרואיינים מעל גיל 18, מחציתם נשים. מתשובות הנדגמים עלה כי כ-88% מהציבור אינם יודעים מהי קרן כספית. רק כ-12% השיבו כי הם מכירים את המושג.

 

 
רפי ניברפי ניב
 

שרית מנחם
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
06/07/2008

בתחילת 2008, כאשר נכנסה לתוקף הרפורמה שהנהיגה רשות ניירות ערך, הצטרף למדף המוצרים הפיננסיים מוצר חדש - קרנות כספיות. בתי ההשקעות מיהרו להשיק את הקרנות החדשות בליווי קמפיינים פרסומיים אגרסיוויים, והיו אף שהציעו דמי ניהול אפסיים לתקופה מוגבלת. הסיבה לכך היתה הכסף הגדול ששכב בפיקדונות הבנקאיים המסורתיים - 300 מיליארד שקל.

ואכן, הקרנות הכספיות נכנסו לשוק בסערה וכבר בשבועות הראשונים לפעילותן זרמו אליהן מיליארדי שקלים. ואולם במארס הואט קצב הגיוסים וכיום מנוהלים בקרנות אלו 18 מיליארד שקל.

מסקר שביצע מכון מותגים בעבור ישיר בית השקעות בחודש האחרון עולה כי למרות מסע הפרסום למוצר החדש, מרבית הציבור אינו יודע מהי קרן כספית. בסקר נדגמו 500 מרואיינים מעל גיל 18, מחציתם נשים. מתשובות הנדגמים עלה כי כ-88% מהציבור אינם יודעים מהי קרן כספית. רק כ-12% השיבו כי הם מכירים את המושג.

אלה שהשיבו כי הם יודעים מהי קרן כספית נשאלו גם מהו, לדעתם, היתרון הבולט של קרן כספית לעומת פק"מ. כ-30% השיבו כי הריבית במסלול זה גבוהה יותר, כ-20% אמרו כי היא נזילה יותר, כ-13% ענו כי לא נדרשת התחייבות מראש לתקופת השקעה ורק כ-10% הציגו את היתרון המיסויי כבולט ביתרונותיו לעומת הפק"מ.

50% מהמרואיינים אמרו כי ברשותם פק"מ. המחזיקים העיקריים בפק"מ הם: משיבים בגילים 25-34 (64%) ואקדמאים בעלי תואר שני ושלישי (61%). עוד עולה מהסקר כי הידע הרב ביותר לגבי קרן כספית נצבר בקרב בני 25-34, אקדמאים, ובעלי הכנסה חודשית הגבוהה מ-6,000 שקל.

"למרות החלופה האטרקטיווית שמוצעת כיום לציבור, רבים עדיין סבורים כי פיקדון בנקאי עדיף על הקרנות הכספיות - חרף יתרונותיה הבולטים", אומר רפי ניב, מנכ"ל קרנות הנאמנות בישיר בית השקעות. לדבריו, הקרן הכספית היא כלי נזיל המשלב רמת ביטחון גבוהה עם תשואה הולמת - ולכן מהווה חלופה טובה לפק"מ.

"הקרנות הכספיות ניתנות למכירה בכל עת בעוד בפק"מ הלקוח `שבוי` ויכול למשוך את כספו רק במועד שנקבע מראש. בנוסף, השקעה בקרנות הכספיות מניבה במרבית המקרים ריבית גבוהה יותר למשקיע לעומת זו המובטחת בפק"מ.

"הקרנות הכספיות מהוות גם מגן מס - בעתות של מדדים גבוהים קיימת עדיפות בולטת לקרנות כספיות על פני פק"מ, מאחר שהמס המשולם בקרנות אלה הוא על הריבית הריאלית - בהשוואה למס על ריבית נומינלית המשולם על הפק"מ; במדדים גבוהים הריבית הנומינלית גבוהה מהריאלית", מסכם ניב.

הכתבה פורסמה לראשונה באתר דה מרקר. לאתר לחץ כאן.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש בראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x