להיט חדש? מגדל שוקי הון גייסה 300 מיליון ש"ח בחודשיים לקרנות "שער מיועד"

אורי שמואלי, משנה למנכ"ל מגדל שוקי הון : "המשבר הפיננסי העולמי הוא אתגר כלכלי ושיווקי גדול עבור בתי ההשקעות בישראל ובעולם כולו. בתי ההשקעות מצויים בימים אלה בתהליכי חשיבה מחדש על מבנה המוצרים שהם מציעים ללקוחות שלהם, והחשיבה הזו מייצרת שורה של פתרונות יצירתיים שנרקחים בחדרי הישיבות...."

 

 
אורי שמואלי המשנה למנכל מגדל שוקי הוןאורי שמואלי המשנה למנכל מגדל שוקי הון
 

כתב פאנדר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
05/01/2009

האם היתגלה להיט חדש בתעשיית הקרנות? מגדל שוקי הון גייסה לקרנות "שער מיועד" החדשות שלה מעל-300 מיליון.

אורי שמואלי, משנה למנכ"ל מגדל שוקי הון אומר כי המשבר הפיננסי העולמי הוא אתגר כלכלי ושיווקי גדול עבור בתי ההשקעות בישראל ובעולם כולו. בתי ההשקעות מצויים בימים אלה בתהליכי חשיבה מחדש על מבנה המוצרים שהם מציעים ללקוחות שלהם, והחשיבה הזו מייצרת שורה של פתרונות יצירתיים שנרקחים בחדרי הישיבות. כשתנאי השוק יוצאי דופן צריך חשיבה יוצאת דופן אצל האנשים שמחזיקים את כספי הלקוחות."הקרנות מבטיחות שמירה על הקרן עם הזדמנות לתשואה עודפת"

המשוואה הידועה בשוק ההון קובעת כי ככל שנוטלים סיכון גדול יותר כך הסיכוי לייצר תשואה גדול אף הוא, וגם ההיפך: ככל שהסיכון קטן תוכלו לייצר רק תשואה קטנה. אלא שבעוד בימים כתיקונם יש בשוק שחקנים משני הסוגים, בימים אלה מרבית המשקיעים מוכנים לעשות הכל כדי לשמור על הערך של כספם גם במחיר תשואה צנועה יותר.

אורי שמואלי, איך זה עובד?

הקרנות במשפחה נוקבות בשער מיועד מינימאלי לתקופה (חודש, רבעון, שנה וחצי) למשקיעים אשר יחזיקו ביחידות בקרן במשך כל התקופה. השער המיועד נגזר מתשואת נכס הבסיס של כל קרן וקרן ומפורסם באתר האינטרנט "מגנא" של רשות לניירות ערך (magna.isa.gov.il). שמות הקרנות: מגדל שער מיועד, מגדל שער מיועד רבעוני, מגדל שער מיועד צמוד.

למי מתאימות הקרנות?

שתי הקרנות השקליות מהוות אלטרנטיבה טובה ללקוחות המעוניינים לשמור על כספם כתחליף לפיקדון בנקאי, מק"מ או קרן כספית. הקרן הצמודה מהווה אלטרנטיבה טובה ללקוחות המעוניינים לשמור על הערך הריאלי של כספם ומהווה תחליף לתכנית חיסכון צמודה או אג"ח ממשלתי צמוד מדד (גליל).

איזה יתרונות נוספים יש לקרנות הללו?

הקרנות החדשות אמורות לייצר למשקיע - שבימים אלה מגוון האפשרויות שלו מוגבלות למדי -  אלטרנטיבה סולידית אחרת ויצירתית לקרנות הכספיות ולמק"מ. בקרנות הללו ניתן תיאורטית להשיג תשואה עודפת על הפיקדון, המק"מ והקרן הכספית בלי לסכן את קרן ההשקעה. ויש גם 2 יתרונות נוספים:

1. בניגוד לפיקדונות או תוכניות חיסכון כאן אפשר לקזז את רווחי הקרן מול הפסדים בני"ע אחרים.

2. הקרנות מטבען מאפשרות נזילות יומית של הכסף ואפשר למשוך אותו בכל רגע.

כמה גייסתם עד היום לקרנות הללו ?

חשוב לציין כי למרות ההשקה ה"שקטה" של הקרנות שלא גובתה במסע פרסום נראה שיועצי ההשקעות בבנקים וציבור המשקיעים חושבים שמדובר באלטרנטיבה מעניינת: בחודשיים האחרונים גייסה מגדל שוקי הון לקרנות השער המיועד יותר מ-300 מיליון שקל.


נתוני הגיוס של קרנות השער המיועד בחודשים האחרונים (נטו, במיליוני שקלים):
אוקטובר: 8.634 (החל מ-6.10).
נובמבר: 111.182
דצמבר: 193.539
סה"כ: 313.355

נתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x