"אנו רואים בחיוב את המנויים האחרונים בחברה אך ממשיכים לנקוט בעמדה זהירה"

רוני בירון מנהל מחקר משותף ואנליסט בכיר באקסלנס ברוקראז' לחילופי ההנהלה בבזק

 

 
 

בועז קידר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/06/2018

בזק הודיעה אתמול על מינויו של דודו מזרחי לתפקיד מנכ"ל הפעילות הקווית החל מהראשון בספטמבר ועל מינויו של רן גוראון לתפקיד מנכ"ל יס החל מסוף יולי, במקביל לתפקידו הנוכחי כמנכ"ל פלאפון. להערכתנו, מדובר במינויים איכותיים אשר מצטרפים למינויו של שלמה רודב לתפקיד היו"ר בצומת משמעותית עבור החברה ולאחר תקופה לא קצרה של ואקום ניהולי. לדודו מזרחי היכרות רבת שנים עם בזק אשר כללה מגוון תפקידים ניהוליים שהאחרון בהם תפקיד סמנכ"ל הכספים של הקבוצה ומשנה למנכ"ל. רון גוראון מביא עימו גם כן ניסיון ניהולי רב בתוך בזק. השניים מאחדים כוחות עם שלמה רודב לאחר ששיתפו פעולה תחת בעלות איפקס/סבן. כמו כן, הם מגיעים עם רקע נקי מבחינת ממשל תאגידי.
 
ההחלטה למנות את גוראון למנכ"ל יס ופלאפון במקביל עשויה להעיד על כוונת החברה למזג את חברות הבנות ומהווה אתגר ניהולי לא פשוט. באופן כללי, ההנהלה החדשה/ישנה תתמודד עם מציאות עסקית מורכבת כאשר חלק מהתהליכים בשוק טרם באו לידי ביטוי. בתחום הקווי, האתגרים העיקריים כוללים: א) אלטרנטיבות חדשות לשוק הסיטונאי על רשת בזק כתוצאה מהכללתה הצפויה של הוט ופריסת הסיבים של סלקום ופרטנר; ב) הרפורמה בתחום הטלפוניה הביתית הצפויה להאיץ את השחיקה בתחום רווחי זה; ג) שדרוג הרשת ל- FTTH/G-Fast; ד) יצירת דיאלוג בונה מול הרגולטור. בתחום השירותים, האתגר המרכזי עשוי להיות מיזוג שלושת חברות הבת תוך מקסום הסינרגיות ופגיעה מינימלית במותג. כמו כן, תידרש החברה לבחון מחדש את האפקטיביות של אסטרטגית המחיר בתחומי הסלולר והטלוויזיה, ולהתאים את מבנה העלויות ביס לסביבה החדשה.
 
 
בשורה התחתונה, אנו רואים בחיוב את המנויים האחרונים בחברה אך ממשיכים לנקוט בעמדה זהירה לנוכח התהליכים בשוק.     
 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המופיעות במייל זה מועברים במסגרת תכתובת כללית, ואין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של נמען במייל זה, אין לראות בהם הצעה כלשהי, שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל נמען למייל זה – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע המופיע במייל זה, עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות במייל זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי בדברים נשוא מייל זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. משה מימון לא יהא אחראי בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש באמור במייל זה, אם יגרמו.

 

 

x