מלחמת הכספיות ממשיכה הראל פיא משאירה קרן כספית ב 0 דמי ניהול

לא עברו 10 ימים מאז נכנסה לתוקף העלאת דמי הניהול בקרן פיא כספית מק"מ ל- 0.125% (ב-1.3.09) וכבר הודיעה הראל פיא, כי היא משנה את החלטתה...

 

 
 

יפעת בן דב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
10/03/2009

הקרנות הכספיות, שהושקו בתחילת 2008 , נהנו מפופולאריות רבה, וכבר בשנה הראשונה לפעילותן הצליחו לגייס יותר מ- 30 מיליארד שקל. הכספיות שווקו כאפיק השקעה בטוח לעיתות משבר, ודמי הניהול האפסיים, ברובן, הפכו אותן לאטרקטיביות אף יותר.

אולם, כעבור כשנה, הבינו מנהלי הקרנות שהגיוסים העצומים לא יועילו להם, אלא אם כן, יתחילו לגבות דמי ניהול בקרנות אלה. אחד אחרי השני העלו את דמי הניהול, אך המשקיעים לא הגיבו באדישות, ומחו על כך כשהם מושכים את כספם מהקרנות הכספיות.

נראה, כי פדיונות של 2 מיליארד שקלים בפברואר מהקרנות הכספיות הרתיעו מעט את מנהלי הקרנות והם חזרו בהם ממהלך העלאת דמי הניהול.

כך, לא עברו 10 ימים מאז נכנסה לתוקף העלאת דמי הניהול בקרן פיא כספית מק"מ ל- 0.125% (ב-1.3.09) וכבר הודיעה הראל פיא, כי היא משנה את החלטתה, ומחזירה את דמי הניהול בקרן לשיעור של 0% החל מה- 12.3.09. מהלך זה מתבצע בהמשך למהלכיהן של פסגות, דש ומנורה מבטחים, שהודיעו בשבוע שעבר על הפסקת גביית דמי ניהול בקרנות הכספיות שבניהולן, חודש בלבד לאחר שהעלו את דמי הניהול בקרנות אלה.


ראוי לציין, כי בתי ההשקעות שהורידו לאחרונה את דמי הניהול בכספיות עשו זאת רק בקרנות הכספיות הקטנות שבניהולן, ואילו הקרנות הכספיות הגדולות והמרכזיות של אותן בתי השקעות, בהן מרוכזים רוב כספי המשקיעים, ממשיכות לגבות דמי ניהול: פיא כספית שקלית פסגות כספית שקלית ודש כספית שקלית גובות דמי ניהול בשיעור של  0.125, כל אחת ומנורה כספית גובה דמי ניהול בשיעור 0.25%.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x