יו"ר פורום החוסכים לפנסיה בדרישה להעלות את גיל הפרישה לנשים

רועי מימרן, יו"ר פורום החוסכים לפנסיה, שלח לכחלון הצעה לפתרון שימנע קיצוץ של 1.5% בפנסיה של עמיתי הקרנות: להשאיר את גיל הפרישה לנשים לצורך קצבת ביטוח לאומי בגיל 62 אבל להעלות את גיל הפרישה שלהן לפנסיה בקרנות הוותיקות

 

 
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
03/10/2018

יו"ר פורום החוסכים לפנסיה מציע לשר האוצר, משה כחלון, מתווה לפיו גיל הפרישה של הנשים עמיתות קרנות הפנסיה הוותיקות לצורך קבלת פנסיה (ורק לצורך קבלת פנסיה) – כדי למנוע קיצוץ של 1.5% בהיקף הפנסיה של כלל החוסכים. כך עולה ממכתב ששלח מימרן הבוקר (ג') לשר כחלון. 
 
"לפי מה שפורסם, 'עמיתים' - הגוף המנהל את קרנות הפנסיה הוותיקות – אמור לשלוח מיד אחרי חג הסוכות מכתב למאות אלפי עמיתי קרנות הפנסיה הוותיקות (הקרנות שקלטו חוסכים לפנסיה לפני 1995) - שרובם הגדול כבר נמצאים בפנסיה – לפיו בקרוב יתבצע קיצוץ של בין אחוז לשני אחוזים בפנסיה של עמיתי הקרנות, לצורך הבטחת האיזון האקטוארי של הקרנות", כתב מימרן לכחלון, "מדובר בקיצוץ פוגעני ומקומם במקור הכנסתם של מאות אלפי אנשים שעבדו וחסכו כל חייהם. מצד שני, אנו מבינים את הצורך בשמירה על האיזון האקטוארי. כך או כך, יש בידינו פתרון שלא הוצע עד כה ושיכול למנוע את הקיצוץ".
 
"לפני כשנה החליטה ועדת הכספים של הכנסת להקפיא את העלאת גיל הפרישה לנשים מ-62 ל-64 ובהמשך ל-67 – כדי למנוע פגיעה בנשים בעוני שנפלטו ממעגל העבודה ונשים במקצועות שוחקים, שיתקשו להתמודד עם העלאת גיל הפרישה", כתה מימרן, "החלטת ועדת הכספים להקפיא את העלאת גיל הפרישה חלה במקור על גיל הפרישה לצורך קצבת הזיקנה של הביטוח הלאומי (הגיל שבו האישה מתחילה לקבל קצבת זיקנה). ואולם, בעקבות החלטת ועדת הכספים התקבלה החלטה נוספת בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת אשר הקפיאה בהתאם גם את העלאת גיל הפרישה בקרנות הפנסיה הותיקות (הגיל שבו האישה מתחילה לקבל פנסיה מהקרנות הוותיקות)". 
 
"ביטול העלאת גיל הפרישה גרם להתחייבויות (חובות) הקרנות להמשיך לגדול. כיוון שכך, נאלצת רשות שוק ההון לבצע איזון ולהפחית את הקצבה לכלל העמיתים, גברים ונשים ואחד. נוצר מצב שכדי לשמור על גיל הפרישה הנמוך של הנשים, הגברים יקבלו פנסיה קטנה יותר". 
 
"אני מציע כאן להפריד בין גיל הפרישה לקצבאות הזקנה מהביטוח הלאומי, לגיל הפרישה הקובע בקרנות הפנסיה הוותיקות. את גיל הפרשה לנשים בקרנות הפנסיה הוותיקות יש להעלות מיד כדי למנוע את קיצוץ הזכויות לכלל העמיתים. חשוב לציין: העלאת גיל הפרישה בביטוח הלאומי הוקפאה, בצדק, כדי למנוע פגיעה בנשים חלשות, שגם כך נמצאות במצב קשה בשוק העבודה. ואולם, האוכלוסייה שחסכה בקרנות הוותיקות מבוססת ומסודרת יותר ומצבה טוב יותר. כך ניתן למנוע את הפגיעה הצפויה בפנסיונרים בקרנות הפנסיה הוותיקות".

 

x