בעקבות דבריו של ד"ר ברקת בכנס לשכת סוכני הביטוח >> דף חדש נפתח בהידברות בין לשכת סוכני ביטוח לרשות שוק ההון

הממונה החדש על רשות שוק ההון, ד״ר משה ברקת, התקבל אמש באהדה בכנס אלמנטר 2018 של לשכת סוכני הביטוח, באילת

 

 
משה ברקת, ראש רשות שוק ההוןמשה ברקת, ראש רשות שוק ההון
 

איזל בכר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
14/11/2018

דף חדש׳ נפתח בהידברות בין לשכת סוכני ביטוח לרשות שוק ההון.

הממונה החדש על רשות שוק ההון, ד״ר משה ברקת, התקבל אמש באהדה בכנס אלמנטר 2018 של לשכת סוכני הביטוח, באילת.

בנאומו, פרש הממונה הטרי את השקפת עולמו ואת דרישתו מעובדי משרדו כמו גם מחברות הביטוח ומסוכני הביטוח - לפעול במקצועיות ובאנושיות.

עוד ציין, שאלו הם שני היתרונות התחרותיים הבלתי מעורערים של סוכני הביטוח שיוכלו להביא לידי ביטוי את היתרון העסקי שלהם אל מול המבוטחים. זאת, על פני כל ערוץ הפצה אחר, בין באמצעות מוקדנים, חברות ביטוח ישירות או חברות ביטוח דיגיטליות.

ד״ר ברקת התייחס לעבודת הסוכן וטען: ״זה דורש עבודה וקשר הדוק ונמשך יותר מול הלקוח, אבל היום יותר מתמיד זה אופי השירות. הימים של ביצוע מכירה תמורת עמלת היקף יחלפו. אם תהיו אנשי מכירות אני חושב שתהפכו להיות בתי מכירות או תוחלפו בכלי מכירה״.

בעיתונות הכלכלית פורסם כי המפקח מתכוון לבטל את עמלת ההיקף.

נראה כי רוח הדברים של הממונה הייתה להימנע ממצב של ״זבנג וגמרנו״ כפי שהפוליסות נמכרות באמצעות המוקדנים וכן הובילה לחשיבות של ללוות את הלקוח באופן מתמשך ולבצע עבורו בחינה מחודשת של ההלימה לצורך. מכאן, נראה כי כוונתו הייתה חיובית כלפי סוכני הביטוח אולם נראה כי הדברים שנרשמו בעיתונות הוצאו מהקשרם ואף הפכו את העכבר לפיל.

לאחר נאומו של הממונה החדש אמש, התקיימו שיחות ודיונים מרתוניים בין בכירי הלשכה לרשות שוק ההון במשך מספר שעות. מתוך מקום של הקשבה והבנת המציאות מצד רשות שוק ההון, התקבל אישור הממונה כי החל מ- 1/10/2019 סוכני הביטוח לא יחויבו עוד לפנות להר הביטוח לצורך חידוש פוליסת ביטוח דירה.

x