מי עומד מאחורי קמפיין SMSים הקורא להחלפתו של משה כחלון ומינויו של ניר ברקת לשר אוצר ? ומה חשבו על מינוי כזה אנשי שוק ההון במרץ 2019 ?

 

 
משה כחלוןמשה כחלון
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
12/01/2020

עם היוודע החלטתו של שר האוצר, ח"כ משה כחלון לפרוש מהחיים הפוליטיים (תמונת הכותרת כפי שפורסמה היום בידיעות אחרונות, מטה) החל קמפיין SMSים להציף את חברי מפלגת הליכוד הקוראים להחלפתו של שר האוצר בניר ברקת. האס.אם.מסים בסגנון "רוב מוחלט רוצה את ברקת שר אוצר! נתניהו! עשה את הדבר הנכון. עכשיו" שיצא ביום חמישי מראה כי יש מי שרוצה לנצל את ההזדמנות להחליף את שר האוצר. היום יצא SMS המסביר כי "לקראת פרישתו של כחלון, כל הליכודניקים יודעים, רק ברקת יציל את כלכלת ישראל. ברקת ונתניהו צוות מנצח. ברקת לאוצר עכשיו!". 
המעניין בקמפיין האס.אם.מסים הזה הוא שהוא רק נועד לייצר אווירה ואין בו לינק לשום מקום ואין מי שלוקח עליו בעלות, כאילו הוא בא מאוהדים בלתי תלויים.

מי עומד מאחורי הקמפיין ?

ובכן היחיד שמרוויח מהקמפיין זהו ניר ברקת. זו דעתנו. אבל האם הוא ממן ומפיץ את ההודעות בעצמו ? אף אחד לא יודע.

ראש הממשה בבוא למנות שרים חדשים לא מינה את מר ברקת לשר ולאחר ביקורת בג"ץ גם שאר המנויים שהיו אמורים להיות כגון דוד ביטן לשר החקלאות נדחו עד לקבלת חוות דעת משפטית, כאשר במקביל דוד ביטן ויתר על על מינויו. כעת מזהה ניר ברקת הזדמנות מיוחדת לרשת את כחלון בתפקיד עוד לפני הבחירות ונראה כי מאחורי הקלעים ישנם לחצים על שר האוצר לוותר על תפקידו עוד לפני הבחירות.

יש לציין כי אנשי שוק ההון דווקא לא בחרו בניר ברקת במקום גבוה בסקר פאנדר שנערך במרץ 2019 לקראת הבחירות באפריל ששאל "את מי היית רוצה לראות כשר אוצר ? " אולם יש לציין כי אז הוא לא היה בעמדה ראלית ויתכן שהיום התשובה תהיה שונה. 

תוצאות הסקר שנערך בקרב אנשי שוק ההון במרץ 2019


הSMSים שמופצים לחברי ליכוד היום וביום חמישי



הכותרת היום בבוקר בידיעות אחרונות:


x