לשכת סוכני הביטוח שכרה את שרותי משרד עו"ד יגאל ארנון במאבק בחברות האשראי

במקביל ביקש נשיא הלשכה מהממונה על רשות שוק ההון להמתין עם הנושא עד לכינון ממשלה חדשה

 

 
 

איריס רפאל
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
04/02/2020

לשכת סוכני הביטוח נערכת למאבק משפטי, כולל הגשת בג"צ, כחלק מהמאבק הכולל של לשכת סוכני הביטוח ברצון חברת כרטיסי האשראי מקס וישראכרד להיכנס לתחום הביטוח. הלשה שכרה בימים האחרונים את שרותיו של משרד עורכי הדין המוביל יגאל ארנון ושות' ללוות אותה בתהליך. המשרד מתמחה בין היתר בסוגיות הגבלים עסקיים, תחרות,הגנה על הפרטיות ורגולציה ומעסיק תחתיו מעל 200 עורכי דין. את הליווי ללשכה יובילו עו"ד רונית אמיר-יניב,שגיא שיף, ועידו חיטמן, אליהם יצטרף עו"ד עדי בן אברהם יועמ"ש הלשכה.
 
ההחלטה לשכור את שרותיו של משרד יגאל ארנון הגיעה בהמשך לפגישות שקיימו ראשי הלשכה עם הממונה על התחרות עו"ד מיכל היימן ועם הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון ד"ר משה ברקת, בהן התברר כי ההחלטה לאפשר לחברות האשראי להיכנס לתחום הביטוח תופסת תאוצה. שכירת שירותי משרד עוה"ד היא בנוסף לערוצים אחרים בהם פועלת הלשכה ובהם הסתייעות באנשי אסטרטגיה ופתרון משברים, הפעלת מובילי דעה ופגישות עם חברי כנסת ושרים.
 
כמו כן המאבק מלווה בהצפת הנושא ע"י ראשי הלשכה בתקשורת האלקטרונית והכתובה.. עוד נודע כי הלשכה תסתייע בחוות דעת של איש אקדמיה מוכר ומוערך שיוציא נייר עבודה אקדמי ומקצועי על הסכנות הצפויות בכניסת כרטיסי האשראי לתחום הביטוח ועודף הריכוזיות הנובע מכניסתם.
 
במקביל פנה נשיא הלשכה סו"ב ליאור רוזנפלד, אל ד"ר משה ברקת וביקש ממנו "להמתין עד להמצאת נייר העבודה מטעם הלשכה על הסכנות הצפויות מכניסת חברות האשראי לתחום הביטוח, ובכל מקרה עד לכינון ממשלה בישראל".
לדברי רוזנפלד: "מנוי וגמור עם ההנהגה בראשותי שלא להשאיר אבן לא הפוכה בנושא הזה, לא יכול להיות שהציבור בישראל יישבה בידיהם של חברות האשראי גם בתחום הביטוח וסוכני הביטוח יקופחו למול תחרות לא הוגנת. לא ניתן לזה יד וכל הכלים החוקיים העומדים לרשותינו והם רבים מאד, יופעלו ע"מ לעצור את המהלך".
 

 

x