רשות שוק ההון >> דחיית ההפחתה בקצבאות העמיתים בקרנות הוותיקות

בשל המצב הפוליטי בישראל, שכלל שלוש מערכות בחירות רצופות, ולא איפשר קידום אפקטיבי של החוק להעלאת גיל הפרישה לנשים, הוחלט ברשות על דחיית ההפחתה בקצבאות העמיתים בקרנות הוותיקות, עד לחודש ינואר הקרנות

 

 
 

בועז קידר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
31/03/2020

בשל המצב הפוליטי בישראל, שכלל שלוש מערכות בחירות רצופות, ולא איפשר קידום אפקטיבי של החוק להעלאת גיל הפרישה לנשים, החליט  הממונה על שוק ההון, ד"ר משה ברקת, על דחיית ההפחתה בקצבאות העמיתים בקרנות הוותיקות שהייתה אמורה לצאת לפועל בתחילת חודש אפריל, עד לחודש ינואר 2021.
 
הדחייה, שנעשתה בתיאום עם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (ציבורי חוקתי) רז ניזרי, תאפשר לכנסת להשלים הליך החקיקה הנדרש, מה שעשוי לייתר את הצורך בהפחתה.
 
כזכור, בקיץ 2019 נדחתה ההפחתה, גם אז, בשל המצב הפוליטי, ועל רקע הניסיונות הבלתי פוסקים להמשיך ולהשלים את התשתית החוקתית להעלאת גיל הפרישה. לאחר מכן, פורסם על ידי שר האוצר תזכיר חוק בעניין, שהיה על דעת ראש הממשלה, אשר במסגרתו הוצע מתווה להעלאת גיל הפרישה באופן שישפיע על שיעור ההפחתה הנדרש.
 
נוכח העובדה כי ישראל נקלעה פעם נוספת למצב חריג, יוצא דופן וייחודי, שלא ניתן היה לצפות מראש, במסגרתו פוזרה הכנסת ה-22 מבלי שניתן היה להשלים את החקיקה, החליט הממונה על דחיית המהלך, כאמור, עד חודש ינואר 2021.
x