מיוחד ל-FUNDER >> היום שאחרי >> כלכלני UBS מסמנים את הכיוונים לעתיד

מה ירד לרמה שהוא כבר מהווה הזדמנות קנייה | תחומים מעניינים להיום ולעתיד - כלכלני FUNDER מביאים תמצית בעברית של הסקירות האחרונות מבית UBS - שווה קריאה

 

 
 

בעז קידר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
02/04/2020

הכלכלן הראשי של UBS פרסם סקירה לגבי מה לדעתם מעניין היום להשקעה. הסקירה מקיפה מגוון תחומים, ושווה לקרוא את הסקירה. כשירות לציבור הקוראים FUNDER מתרגם, ומביא את עיקרי הדברים.

נתחיל בזה שלהערכת UBS, ובזה אין ממש חדש, שערי הריבית יישארו נמוכים לזמן ממושך. כמו-כן, UBS צופים, שרמת התנודתיות תישאר גבוהה, לפחות עד שניראה שילוב של - 1) אפשרות מוצלחת להחלת הירוס; 2) מדיניות מקיפת עולם להתמודדות עם חדלות פרעון של חברות. לאור זאת, משקיעים צריכים לחפש תשואה באפיקים לפי המפורט בכתבה זו.

אגח ממשלתי של מדינות מתפתחות
נתחיל בזה שלדעת UBS, יש לתת משקל עודף לאגרות חוב של ממשלות של מדינות מתפתחות, לאחר שהמרווחים גדלו מ-290 נקודות בסיס ל-650 נקודות בסיס, ולהערכת UBS הם קרובים לשיא המחיר מבחינת מהלך הירידות שחוו.
מאד שנת 2000 היו רק 52 חודשים שבהם אגרות החוב של הממשלות של מדינות מתפתחות פתחו מרווח שגבוה מ-500 נקודות בסיס. כשזה קרה, התשואה ל-12 חודשים היתה חיובית בכל המקרים, עם תשואה חציונית של 13%.

אגח High Yield של חברות אמריקאיות
בנוסף, לדעת UBS, יש מקום לאגח High Yield אמריקאי, שפתח מרווחים של בין 1,000 ל-1,500 נקודות בסיס. מאז 1987 היו 42 חודשים שבהם המרווחים של אגח High Yield אמריקאי עלו מעל 800 נקודות בסיס, ולאחריהם התשואה ב-12 החודשים תמיד היתה חיובית, עם תשואה חציונית של 24.5%. להערכת UBS, בתרחיש הבסיס, המרווחים ירדו בטווח הקרוב ל-55 נקודות בסיס.

כתיבת אופציות PUT
לאור רמת התנודתיות הגבוהה, מעריכים ב-UBS, כי משקיעים מתוחכמים, וכאלה שיכולים לאפשר זאת בתיק ההשקעות שלהם, יכולים לכתוב אופציות PUT, על מניות אמריקאיות. נזכיר, כתיבת אופציות PUT, בעצם אומרת שהמשקיע מתחייב לקנות את המניה במועד המימוש, כלומר באופן הזה, מקבלים פרמיה על הפעולה, ואם המניה מגיעה לרמת המחיר, רוכשים את המניה במחיר המימוש. למשקיעים שלא בקיאים בעולם הזה מומלץ לבחון זאת ולהעמיק חקר, לפני שנוקטים בדרך פעולה זו. מה גם שזה נוגע למניות אמריקאיות, ולא לאופציות בארץ.

להיות בררניים במניות
רמת התנודתיות תישאר גבוהה, לפחות עד שניראה שילוב של - 1) אפשרות מוצלחת להחלת הירוס; 2) מדיניות מקיפת עולם להתמודדות עם חדלות פרעון של חברות. כשנראה זאת, חברות אירופאיות שממוצבות טוב באופן גלובלי ועם חשיפה לשווקים מתעוררים, ועם תזרים מזומנים יציב. חברות אמריקאיות שפועלות בתחום הצרכנות Consumer Discretionary, שירותי תקשורת, ותחומי הטכנולוגיה.
לדעת UBS, גם מניות של חברות נכסים סיניות שרשומות למסחר בהונג קונג, חברות אוטומציה יפניות, גם הן נראות כהזדמנות אטרקטיבית לכניסה.

לדעת UBS, שיא המקרים של הקורונה, יגיע באמצע אפריל, מה שאומר שאת רמת ההגבלות החמורה ביותר ניתן יהיה להסיר עד אמצע מאי. מסתבר שאת הוירוס שקשה יהיה לבער לגמרי את הוירוס, מה שעדין יהיו מדי פעם הגבלות מקומיות במדינות שונות, עד סוף השנה.
מהלך מוניטארי, ופיסקאלי גלובלי יספק בסופו של דבר את ההון הדרוש לסייע לעסקים ולתעשיות, אבל לא יצליח להציל את כולם. לדעת UBS, התאוששות בצורת "U" תגיע לקראת סוף השנה, כך שב-UBS צופים את מדד ה-S&P שיעמוד על בערך 2,650 לקראת סוף השנה.

בתנאים אלה, ניתן לציין את התחומים הבאים:

אירופה:
מניות איכותיות, מניות עם תשואת דיבידנד גבוהה, תזרים מזומנים חזק. חברות עם חשיפה לשווקים מתעוררים יהיו במצב עדיף להתאוששות מהירה, שכן המדינות האסיאתיות יתאוששו מהר יותר מהמשבר.

ארה"ב: חברות תקשורת אמריקאיות, ענקיות האינטרנט, יתאוששו מהר, וירוויחו מהמגמה של הגברת הפרסום באינטרנט, ומהעובדה שיותר ויותר אנשים יעבדו מהבית. חברות התקשורת יהוו מרכיב דפנסיבי לסקטור, וזה יסייע בזמן של תנודתיות מוגברת.
בתוך חברות ה-IT, יש לא מעט חברות שסבלו מירידות חזקות, אולם החברות הללו, נמצאות עדין על אדנים חזקים, כך שתחום זה מציע גם הזדמנויות.

אסיה: יש לחפש חברות שרווחיהן ייפגעו פחות בתרחישי הווירוס השונים, למשל - חברות שפורסות תשתית 5G באסיה, חברות עם תזרים מזומנים חזק ותשואת דיבידנד גבוהה, יסייעו לשמור על התיק בתקופה הנוכחית.
תחומים נוספים שעשויים להיות רלבנטיים - תחום הפינטק, אי-קומרס, משחקי אונליין, וחינוך אונליין, כל אלה עשויים להרוויח מהמציאות הנוכחית. חברות הפינטק סבלו חזק מאוד בגל הירידות הנוכחי, לאור חשש שצמצום התנועה הגלובלית יפחית את התשלומים, ורווחי הסליקה, אולם ב-UBS צופים כי מגמה זו עשויה להיות מקוזזת על-ידי גידול משמעותי בתנועת כספים באמצעי האונליין השונים.

בנוסף, ב-UBS, מעריכים כי אפשר לנצל את מהלך הירידות הנוכחי, לנקודת כניסה לתוך מניות שלדעת UBS, יהוו את הכיוון העתידי של העשור הקרוב. המשבר הנוכחי, לדעת UBS, יאיץ תהליכים של קישוריות, והיבטים של קיימות, ומקומיות (Localization), ומגמות של הגברת השימוש בטכנולוגיה.

לאור זאת, אלה המגמות שב-UBS מציעים להסתכל עליהם:

מהפיכת הטכנולוגיה והמידע

שיפורים טכנולוגיים - 5G, AI, מחשוב ענן, ייהנו מהגידול האקספוננציאלי בשימוש בנתונים בעידן הדיגיטלי, כשחברות ששייכות לתחום הפינטק, טכנולוגיית מידע, אי-קומרס, תחומי הבריאות ה-Healthcare וכן תחומי אבטחת המידע.
אם אנשים יושבים כבר בבית, זה יגרור גידול משמעותי בתחום האי-קומרס, וכבר ניתן לראות שאמאזון מתכננת להעסיק עוד 100 א עובדים, כדי להתמודד בגידול בביקושים, לאור התפרצות הקורונה.

רפואה גנטית
רפואה גנטית עשויה לבצע את הקפיצה הבאה בשיפור הטיפולים, תוך שליטה בהיקף העלויות הכרוכות בשיפור טיפולים אלה. לדעת UBS, טיפולים גנטיים, ישבשו את תחום הביופארמה.

מהפיכת הרפואה
פתרון האתגר הגלובלי של אפשרויות המזון לאוכלוסיית העולם, שצפויה לגדול בעדו כ-2 מיליארד איש עד 2050, דורשת שינויים בתעשיית המזון, תוך הקטנת ההשפעה של תעשייה זו על הסביבה, ותוך שיפור בתשואה, ביטחון, קיימות וערכים תזונתיים. לדעת UBS, בתעשייה זו יש הזדמנויות לא מבוטלות.

מקווים שהדברים האלה מסייעים למשקיעים להיערך ליום שאחרי.
x