הורדת דירוג >> מישורים השקעות נדלן בעמ

לקרנות המשקיעות במישורים לחץ כאן 

 

 

 
רמי שריקי מנכל מישוריםרמי שריקי מנכל מישורים
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
07/04/2020

לקרנות המשקיעות במישורים לחץ כאן 
 
תמצית פעולת הדירוג
  • תחום המלונאות מתמודד כיום עם ירידה חסרת תקדים בהיקפי הפעילות, והיא עשויה להחריף כל עוד חלים איסורים ומגבלות על פעילות לא חיונית כתוצאה ממגפת הקורונה. בנוסף, האיסורים וההנחיות מובילים לירידה משמעותית בתנועה בנכסים המסחריים והפעילות העסקית של שוכרים במשרדים עשויה להיפגע.
  • בנוסף, אנו מעריכים כי מיתון כלכלי צפוי במדינות הפעילות של מישורים השקעות נדל"ן בע"מ בשנת 2020 ,וגם בתרחיש של הקלה והתאוששות ממגפת הקורונה, הכנסות החברה במלונות ואתרי הנופש יהיו נמוכות מהותית בהשוואה לתרחיש הבסיס הקודם שלנו. אנו מעריכים כי הכנסות השכירות מנכסי המסחר והמשרדים עשויות להיפגע גם הן.
  • נכון להיום נזילות החברה היא פחות מהולמת, אולם בעלותה על מספר נכסים מניבים לא משועבדים עשויה לתרום לגמישותה הפיננסית על רקע חוסר הוודאות בשווקים.
  • בעקבות זאת, ב-6 באפריל, 2020 ,הורדנו את דירוג המנפיק של חברת מישורים השקעות נדל"ן בע"מ ואת דירוג סדרות האג"ח שלה ל-'ilBBB' מ-'+ilBBB.'  
  • תחזית הדירוג השלילית משקפת את הערכתנו כי אם המגבלות בשל מגפת הקורונה יישארו על כנן ואף יוחמרו, ותהליך ההתאוששות בשוקי הפעילות יהיה איטי, עשוי לחול קיטון מהותי בבסיס ה-EBITDA של החברה, שיגרור שחיקה ביחסי הכיסוי והמינוף שהחברה תציג ב-12 החודשים הקרובים.
 
שיקולים עיקריים לפעולת הדירוג
 
כתוצאה מהתפרצות נגיף הקורונה, מדינות רבות הגבילו נסיעות, הטילו איסורים על התקהלות ודרשו צמצום בפעילות עסקית. פעולות אלו הובילו להיקף גדול של ביטולים ודחיות בהזמנות במלונות ובאירועי פנאי ועסקים. כפועל יוצא אנו צופים כי תחול ירידה משמעותית בהכנסות של חברות החשופות לתחום המלונאות, המהווה כ-%60 מפעילותה המאוחדת של מישורים. אנו מעריכים כי תחול ירידה בהכנסה הממוצעת לחדר זמין וכי שיעור התפוסה ירד משמעותית בהשוואה לתרחיש הבסיס הקודם שלנו. בנוסף, Ratings Global S&P צופה מיתון באזורי הפעילות של החברה, ארה"ב, ישראל וקנדה, ואף הורידה את תחזיות צמיחת התוצר הגלובלית. בהינתן תמהיל השוכרים של מישורים, ובהנחה שההגבלות יימשכו והמיתון יעמיק, תיתכן פגיעה גם בדמי השכירות בנכסיה המסחריים והמשרדים של החברה, שרובם כבר היום סגורים או סגורים חלקית. אנו מעריכים כי יגבר הלחץ מצד השוכרים וייתכנו התאמות מהותיות בדמי השכירות ובתנאי השכירות העתידיים. הורדת הדירוג משקפת את הפגיעה באיכות האשראי של מישורים בשל ההשפעות הישירות והעקיפות על פעילותה העסקית וההיחלשות בפרופיל הפיננסי. אנו מעריכים כי בסיס ה-EBITDA יהיה נמוך מהותית בהשוואה לתרחיש הבסיס הקודם שלנו, וכתוצאה מכך אנו צופים כי החברה תציג יחסי כיסוי ומינוף חלשים יותר מתחזיותינו הקודמות. כמו כן, אנו מעריכים שהמרווח על חלק מההתניות הפיננסיות של החברה עשוי להצטמצם.

 

x