מניית באטמ >> קיבלה המלצת קניה מסטיפל ושוויה מטפס ל-2 מיליארד שקל

לקרנות המשקיעות בבטאמ לחץ כאן 

 

 
צבי מרום מנכל באטמצבי מרום מנכל באטמ
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
03/05/2020

לקרנות המשקיעות בבטאמ לחץ כאן 

 

באטמ קיבלה המלצת קניה מסטיפל עם העלאה של 67% במחיר היעד של המניה, המשקף לחברה שווי של כ-2 מיליארד שקל

בהמשך לדיווחי החודשיים האחרונים על פיתוחי ערכת דיאגנוסטיקה מהירה וערכת דיאגנוסטיקה ביתית לוירוס הקורונה ועל קבלת הזמנה ממדינה באירופה למכונות הנשמה עבור חולי קורונה ב-31 מיליון דולר, שהביאו לעלייה של 24% במחיר המנייה באפריל לבדו, האנליסטים בסטיפל העלו ביום שלישי את מחיר היעד של מניית באטמ (ת"א: באטמ; לונדון: BVC) מ-60 פני למניה, ל-100 פני למניה, על בסיס מכפיל 4 ל-EV/Sales, מחיר המשקף לחברה שווי של 440 מיליון ליש”ט (כ-2 מיליארד שקל).

"עד כה הערכנו את באטמ על-פי 'סכום חלקיה'", אומרים בסטיפל, "אך אנו מאמינים כי גישה זו מייחסת שווי נמוך לחטיבת הביו-מדיקל. מה שהשתנה בראייתנו היא הכרזת החברה על חוזה בהיקף של 31 מיליון דולר, להספקת 1,000 מכונות הנשמה לממשלה אירופאית. באטמ עבדה בשקט על בניית מכונות הנשמה והופתענו כי יש לחברה אישור CE לשיווק מכונות ההנשמה כך שהיא יכולה להציע אותן ללקוחות וכבר הבטיחה חוזה גדול.  אנו מעריכים כי קיים קניין רוחני משמעותי בקבוצה שמקבל תמחור חסר על ידי השוק.

"קשה לתמחר את באטמ בגלל עושר קניין רוחני המצוי בחברות בת שונות, כל אחת ממוקדת ביישום או שוק קצה אחר. מחצית מפעילות החברה היא בתחום התקשורת והסייבר, בה מספקת באטמ מגוון שירותים למשל, מערכות תקשורת למפעילי תקשורת ומערכת הפעלה וירטואלית לרשתות. מחצית נוספת מפעילות החברה היא מתחום הביו-מדיקל, בה מספקת באטמ קיטים לדיאגנוסטיקה מולקולרית, פתרונות לטיפול בפסולת ביולוגית, מכונות הנשמה ועוד. מורכב לחבר בין התחומים, על רקע רווחיות תפעולית המושפעת מהשקעות משמעותיות שבאטמ עושה בחזרה בפעילויות.

"אנו מאמינים כי באטמ עשויה לקבל הזמנת המשך למכונות הנשמה עם הוכחת יכולות הייצור. ההסכם של 31 מיליון דולר משקף רבע מהכנסות הקבוצה ומראה נתח קטן מסך היקף השוק. מדטרוניק, חברת המכשור הרפואית האמריקאית, ציינה כי היא תוכל לייצר 1,000 מכונות הנשמה בשבוע, החל מחודש יוני, כך שהכרזה זו משקפת את השוק הגדול של מכונות ההנשמה ומראה כי באטמ צריכה לתפוס נתח שוק קטן מהשוק העולמי על מנת שהכנסותיה יעלו משמעותית.

באטמ מפתחת קיט דיאגנוסטי לנגיף הקורונה, COVID-19, עבור בתי חולים ומעבדות ועבור שימוש ביתי. אנו עוקבים אחר ההתפתחות בחזית זו וממתינים למידע נוסף בעניין המסחור.

"בתחום הרשתות הוירטואליות בחטיבת התקשורת והסייבר באטמ הצליחה בעמידה באבני דרך תחת שיתוף הפעולה עם ARM Holding. אנו מאמינים כי ההזדמנות של באטמ בתחום הרשתות הוירטואליות עשוי לספק צמיחה דו ספרתית בהכנסות מאמצע 2020. באטמ החלה בהכרה בהכנסות ראשונות ממכירת מוצרי וירטואליזציה במחצית הראשונה של 2019, שאנו מאמינים שנמכרו לחברת NXP. מו"מ נערך עם מספר מפעילי רשתות בארה"ב ובאירופה להוכחת היתכנות ולאחר מכן הטמעה בה מערכות באטמ יפעלו באמצעות המעבדים של ARM.

"אנו מעריכים את באטמ לפי מכפיל 4 ל-EV/Sales. בחנו מכפילים אלו בקרב כ-300 חברות מארה"ב ואנגליה, בקבוצת השוואה מתחום הטכנולוגיה וקיבצנו אותן ל-20 תתי קבוצות, לדוגמא מתחום התוכנה, חומרה ותקשורת. מכפילי ה-EV/Sales גבוהים יותר בתחום הטכנולוגיה לחברות עם קצבי צמיחה גבוהים יותר. בשלוש השנים האחרונות באטמ השיגה צמיחה ממוצעת של 11% בשנה, ואנו מעריכים כי הצמיחה ב-2020 תהיה דומה ולכן אנו מתמחרים את באטמ לפי מכפיל 4 ל-EV/Sales.

"חברות ההשוואה בתחום הביו-מדיקל נסחרות לפי מכפיל 5 ל-EV/Sales. אנו מתייחסים בנוסף למיזוגים ורכישות שבוצעו בשוק זה. למשל, אבוט רכשה את אלייר עבור 5.3 מיליארד דולר במכפיל שמשקף מכפיל 3.5 ל-EV/Sales ודנהר רכשה את ספייד ב-4 מיליארד דולר לפי מכפיל 6 על הכנסותיה", מסכמים האנליסטים.

 
x