עדכון דירוג >> אנקור פרופורטיס לימיטד

אשרור דירוג '+ilBBB' ושינוי תחזית הדירוג לשלילית בשל שחיקה אפשרית ביחסים הפיננסיים בעקבות שינויים בתיק הנכסים והשפעות משבר הקורונה

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/05/2020

תמצית פעולת הדירוג
  • בשנה האחרונה, במסגרת התכנית העסקית של החברה למימוש חלק מהנכסים המיוצבים והבשלים, היא מכרה עשרה נכסים בסכום כולל של כ-315 מיליון דולר. רוב תמורת המכירה שימשה לפירעון חוב בכיר בנכסים ולפירעון חלקי של סדרת אג"ח א' המובטחת. עם זאת, אנו צופים כי החברה תשתמש בחלק מהיתרה לרכישה ולפיתוח נכסים חדשים כבר בשנת 2020.
  • בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, תחום המלונאות, המהווה כ-30% משווי הנכסים של החברה לפי חלקה לאחר המימושים, מתמודד כיום עם ירידה מהותית בהיקפי הפעילות. להערכתנו קיימת אי ודאות לגבי קצב ההזמנות הנכנסות במלונות החברה בחודשים הבאים ולגבי מועד החזרה לפעילות מלאה.
  • בנוסף, המשך התפרצות נגיף הקורונה או "גל שני" עלולים לפגוע במצבם הכלכלי של השוכרים גם בתחומים האחרים בהם פועלת החברה, ולהוביל לקשיים בתשלום דמי שכירות ולעיכוב בביצוע שכירויות חדשות. התפתחויות כאלו, יחד עם המצב במלונות החברה, עלולות לפגוע בהכנסות וברווחיות של החברה, ואף להוביל לירידה בשווי נכסיה. 
  • יש לציין כי אנו צופים שגם לאחר הרכישה והפיתוח של נכסים חדשים, המינוף המאזני של החברה יהיה נמוך בהשוואה לשנתיים האחרונות. בנוסף, לאחר השחיקה הצפויה ביחס הכיסוי בשנת 2020 ,אנו צופים שיפור לרמה ההולמת את הדירוג הנוכחי כבר בשנת 2021 ,בעקבות תרומה של הנכסים החדשים והתייצבותם חזרה של הנכסים הקיימים. 
  • בהתאם לזאת, ב-24 במאי, 2020 ,אשררנו את הדירוג '+ilBBB 'של חברת אנקור פרופרטיס לימיטד ושינינו את תחזית דירוג לשלילית. כמו כן, אשררנו את הדירוג '-ilA 'לסדרת אג"ח א' המובטחת של החברה ואת הדירוג 'iBBB 'לסדרת אג"ח ב' הלא מובטחת.
  • תחזית הדירוג השלילית משקפת את הערכתנו כי אם ההרחבה הצפויה של תיק הנכסים של החברה תהיה איטית מהצפוי או שהמגבלות בשל מגפת הקורונה יישארו על כנן או אף יוחמרו, ותהליך ההתאוששות בשוקי הפעילות יהיה איטי, עשוי לחול קיטון בבסיס ה-EBITDA של החברה בהשוואה לתרחיש הבסיס, ותיתכן גם ירידה בשווי נכסיה, מה שעלול לגרור חריגה מהיחסים ההולמים את הדירוג לאורך זמן.

 

x