אחרי הקורונה >> רעיונות השקעה >> מניית ZOOM - המרוויחה הגדולה מהקורונה - מה הכיוון להמשך?

אחרי שחצתה את רף 300 מיליון המשתמשים, חברת ZOOM נמצאת בצומת דרכים - כך גם המניה

 

 
 

משה מימון, עורך FUNDER
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/05/2020

המניה המנצחת בקורונה - מניית זום (ZM).

נדמה שלא ניתן לדבר על הקורונה בלי לדבר על המרוויחה העיקרית של המשבר הזה - חברת Zoom Video Communications Inc. (ZM).
החברה הונפקה ב-22/4 שנה שעברה, סביב מחיר של 65$ ודי מהר נסקה לאזור מחיר של 104$, רק כדי לרדת חזרה למחיר ההנפקה. אבל מרגע שהחל משבר הקורונה לפרוץ, המניה זינקה ממחיר של בערך 62$, למחיר סביב ה-170$, כשממש בימים אלה היא חוזרת את השיא אליו הגיעה לפני חודש ב-24 באפריל.

הזינוק במחיר החברה היה מוחשי על רקע היותה מהמרוויחות העיקריות במשבר, ובזמן שהשווקים ירדו כ-30%, מניית החברה זינקה, עד המשבר הראשון.
דומה ששם החברה - ZOOM, הפך לשם נרדך למשבר הקורונה, כאשר פגישות, הרצאות, ושיעורים התקיימו בזום. הכל עבר לזום, והסטנדרט נקבע על-ידי החברה, למרות שבשוק היו קיימות אפשרויות אחרות, לרבות כאלה של מיקרוסופט (אפליקציית TEAMS של מיקרוסופט), Google Meet החינמית לגמרי.

זאת ועוד, העובדה שמהר מאוד כולם התקבעו לסטנדרט של התוכנה, גרם לרבים לרכוש מהר מאוד את הרשיון של החברה. זה התחיל ממשתמשים עסקיים, מוסדות לימודים, חברות, והמשיך גם לאנשים פרטיים, שהחליטו לרכוש את התוכנה, כדי להתחמק ממגבלת 40 הדקות שהחברה יצרה.

כלומר, מגבלת 40 הדקות, לא העבירה את המשתמשים אל התוכנות האחרות, אלא פשוט סייעה לחברה לגבות תשלום על התוכנה. בהחלט מהלך לא טריוויאלי, בעולם שרגיל לקבל מוצרים בחינם, ושפעמים רבות נוטה להעדיף את מוצרי החינם, בטח כאשר ההבדלים לא דרמטיים בין המוצרים. אגב, יש שיטענו ש-TEAMS אפילו עדיף שכן התוכנה מאפשרת יכולות נוספות, שאין בזום, כמו שיתוף קבצים ועוד.

זה הפך להיות כל כך נפוץ, עד ששם החברה הפך לפועל בעצמו - Let's Zoom tomorrow, בוא ניפגש לזום בצהרים.

אחרי הנסיקה באה הנפילה

אחרי כל שיא מגיעה ירידה. הירידה מגיעה בין אם המשקיעים חושבים שהמניה עלתה מדי, ומממשים רווחים. אבל במקרה של זום, הירידה מהשיא הגיעה לאור בעיות אבטחה שהתגלו באפליקציה, שאיפשרה להאקרים לפרוץ לשיחות, ולשתול תכנים פוגעניים בשיחות. הדבר כונה על ידי ה-FBI "Zoom-bombing" ויצר בעיה קשה עבור החברה, לאור העובדה שמוסדות חינוך רבים השתמשו במוצרי החברה, ופרצות האבטחה שידרו תכנים פוגעניים גם במפגשי זום בהם השתתפו קטינים.
החשש של המשקיעים היה שהתוכנה תינטש במהרה לטובת פלטפורמות מתחרות.

לאור זאת, החברה ביצעה מהלכים משמעותיים בעניין, לרבות שינוי כיוון בתהליך ה-R&D בחברה, שימת כל תוכניות הפיתוח של תכונות חדשות בהתמנה, לטובת נעילת הפטפורמה שלה ומניעה של שימוש לרעה על-ידי משתמשים מורשים. החיזקה משמעותית את רמת האבטחה שלה. החברה גם ביצעה מהלכי הסברה משמעותיים, לרבות התנצלות בפני ציבור המשתמשים במוצרי החברה.

הדילמה - לאן מכאן

בסוף אפריל שחצתה את רף 300 מיליון המשתמשים, כאשר עוד ועוד יישומים ושימושים נוספים לזום, כמו למשל בחירת מושבעים למשפט בטקסס באמצעות זום.

הדוחות האחרונים של החברה התפרסמו ב-4 במרץ, עוד לפני הבום המשמעותי. הדוחות הראו רווח למניה של 15 סנט, גבוה מתחזית של 7 סנט. הכנסות החברה עלו ב-188 מיליון דולר, לעומת צפי של 175 מיליון דולר.

הדוחות הבאים של החברה צפויים להתפרסם ב-5 ביוני, כלומר ביום שישי הבא.

עם מהלך היציאה מהסגר, והחזרה לשגרה עולה השאלה עד כמה החברה תשמור על רמת השימוש, והנפוצות של משתמשים משלמים, גם כאשר עובדים יחזרו למקומות העבודה.
נכון להיום מנית החברה נמצאת סביב רמת השיא שנקבעה ב-24 באפריל, בדיוק כאשר הכלכלות חוזרות חזרה לפעילות.

קוריוז קטן לסיום

במקביל לזינוק במניית ZOOM, חברה אחרת - Zoom Technologies Inc. שנסחרה לא בבורסת הנאסד"ק אלא ב-OTC, סביב מחיר של 3$, החלה לזנק בחדות, כי משקיעים כפי הנראה התבלבלו בין החברות הללו. בשיא, נגעה החברה במחיר של 40$, פי יותר מ-10. היום המניה נמצאת במחיר של 0.5$, כך שמי שקנה אותה, ולא מכר במהירות, מחזיק היום במשהו שלא שווה הרבה.

7 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 2.48 מיליון מחזיקות במניית זום, אלה הקרנות המחזיקות במניית זום

שם קרן

אחוז מהקרן

בשקלים

כמות ניירות

קסם ndxx US Sharing Econo

2.09%

47100.99

120

הראל מניות שווקים מתעוררים

1.17%

117752.49

300

הראל מגמות עתידיות

1.12%

117752.49

300

תכלית ISE CTA Cloud Computing TTF

1.12%

379948.02

968

תכלית ISE CTA Cloud Computing TTF מנוטרלת מט"ח

1.12%

1157899.44

2950

אי.בי.אי. סל SOLACTIVE US INTERNET

1.1%

628405.76

1601

MTF מחקה Bluestar Artificial Intelligence מנוטרלת דולר

0.05%

34540.73

88






x