ביטוח לאומי: ״המענק למקבלי קצבאות ביום שלישי לשאר ברביעי״

הביטוח הלאומי הודיע כי המענק עבור הילדים במשפחות יועבר ביום ראשון הקרוב >> מליאת הכנסת אישרה את תכנית הסיוע הכלכלי, במסגרתה כל תושב מעל גיל 18 יהיה זכאי למענק בגובה 750 שקל, ומענק נוסף של 500 שקל בעבור כל ילד עד לילד הרביעי במשפחה. החל מהילד החמישי יתקבל מענק בגובה 300 שקל לכל ילד נוסף

 

 
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
02/08/2020

עדכון 02.08.2020

הבוקר המענק ניתן עבור כמעט שלושה מיליון ילדים, בסכום כולל של 1,540,000,000 שקלים. 500 שקלים עבור כל ילד עד הילד הרביעי, ו-300 שקלים על כל ילד נוסף. 99.56% מהזכאים קיבלו (ילדים). ביום שלישי יקבלו את המענק האוכלוסיות החלשות וביום רביעי שאר האזרחים.לא קיבלתם ? כנסו לאתר הביטוח הלאומי שם תוכלו לבדוק און ליין פרטי חשבון שלכם במערכות הביטוח הלאומי ואף לעדכן חשבון. 

עדכון 31.7.2020

הביטוח הלאומי הודיע כי המענק עבור הילדים יועבר ביום ראשון הקרוב. בנוסף מודיעים שאין צורך למלא טפסים ולא ישלחו לינקים או מיילים. זאת על מנת למנוע מנוכלים לעקוץ. מי שלא יקבל את המענק יוכל לגשת בסופו של דבר לבנק הודאר להיזדאות ולקבל שם את המענק.

להלן ההודעה המלאה של הביטוח הלאומי
:


בעקבות משבר הקורונה וכדי להקל עליכם בתקופה זו, הביטוח הלאומי ישלם מענק לכל אזרח. אנחנו נערכים לשלם לכם את המענק באופן אוטומטי ישירות לחשבון הבנק שלכם. המענק ישולם בכמה פעימות, התשלום הראשון יהיה עבור ילדים, ולאחר מכן מדי יום ישולמו המענקים לתושבים מגיל 18 ומעלה בכמה פעימות, עד לסיום התשלומים. אנחנו נעדכן אתכם על מועדי התשלום בכל פעימה - באתר, בפייסבוק ובטלגרם שלנו.
פעולות בנושא מענק לכל אזרח: עדכון חשבון בנק , בדיקת פרטי חשבון בנקחישוב סכום המענקשירות אישישאלות ותשובות 

למי ישולם המענק ?


מענק עבור ילדים

הורים לילדים עד גיל 18 יקבלו מענק עבור כל ילד שמשולמת עבורו קצבת ילדים, בסכומים האלה:
מענק בסך 500 ש"ח עבור כל ילד- עד הילד הרביעי.
מענק בסך 300 ש"ח עבור כל ילד- מהילד החמישי ומעלה.
שימו לב, המענק עבור הילדים ישולם בפעימה הראשונה לחשבון הבנק שאליו משולמת קצבת הילדים, ואין צורך לפנות אלינו. לרשותכם מחשבון לחישוב סכום המענק עבור הילדים.

מענק בסך 750 ש"ח לכל תושב מגיל 18 ומעלה
תושב ישראל שנולד עד 30.6.2002 - יקבל מענק בסך 750 ש"ח אם הוא מרוויח עד 651 אלף ש"ח בשנה.
אם הכנסתו השנתית גבוהה מ- 651 אלף ש"ח - לא יהיה זכאי למענק עבור עצמו, אולם יהיה זכאי למענק עבור ילדים.
שימו לב, המענק ישולם לחשבון הבנק שלכם שמופיע ברישומי הביטוח הלאומי.
מי שאין לו רישום של חשבון בנק אצלנו, יצטרך לעדכן חשבון בנק באתר.

מענק מוגדל למקבלי קצבאות
מי שמקבל אחת מהקצבאות האלה יהיה זכאי למענק נוסף בסך 750 ש"ח, כלומר יקבל מענק מוגדל בסך 1,500 ש"ח
הקצבאות הן: נכות כללית / הבטחת הכנסה / דמי מזונות / סיעוד או שירותים מיוחדים לאחר גיל הפרישה / אזרח ותיק ושאירים שמקבלים גם השלמת הכנסה או השלמה לנכות / נכי איבה, נכי צה"ל ואסירי ציון לפי מבחני הכנסה / נכות לעולים חדשים ושירותים מיוחדים לעולים חדשים / קצבת נכי רדיפות ונכי מלחמה בנאצים ואלמנותיהם ממשרד האוצר לפי מבחני הכנסה / קצבאות עולה נזקק ותושב חוזר נזקק ממשרד הקליטה.
שימו לב, המענק ישולם לחשבון הבנק שלכם המעודכן אצלנו, ואין צורך לפנות אלינו.

זכאות למענק מוגדל כששני בני הזוג מקבלים קצבה:
אם שני בני הזוג מקבלים קצבת הבטחת הכנסה, השלמת הכנסה בקצבת אזרח ותיק או שאירים, מזונות או עולה נזקק ותושב חוזר נזקק - המענק המוגדל ישולם רק לאחד מבני הזוג.
אם שני בני הזוג זכאים לקצבאות האחרות - כל אחד מהם יקבל מענק מוגדל.


תשלום המענק ישירות לחשבון הבנק

אנחנו נשלם את המענק ישירות לחשבון הבנק של הזכאי שמופיע אצלנו ברישומים (לא ניתן לבקש לשלם את המענק לחשבון בנק אחר). באפשרותך לבדוק באתר מה הם פרטי חשבון הבנק שאליו יועבר התשלום וכן באתר האישי.
אם אין לנו את חשבון הבנק שלך- תוכל לעדכן אותו באתר בקלות או במענה קולי בטלפון מספר 02-5393733
מי שאין לו חשבון בנק - יוכל לקבל את המענק במזומן בבנק הדואר, מבלי לפתוח חשבון בנק. 
שימו לב, עדיין אי אפשר למשוך את הכסף בבנק הדואר, אנחנו נפרסם מתי זה יתאפשר.

מתי ישלמו את המענק?
המענק ישולם בכמה פעימות: התשלום הראשון יהיה עבור ילדים ויועבר ב-2 באוגוסט 2020, אחר כך מדי יום ישולמו עוד כמיליון תשלומים עד לסיום התשלומים. לדוגמה, זוג הורים עם 3 ילדים יקבל את המענק בכמה תשלומים, בפעימה הראשונה יקבל 1,500 ש"ח עבור הילדים, ובפעימות הבאות עוד 750 ש"ח עבור כל אחד מההורים.
שימו לב, באתר האישי תוכלו לראות את פרטי חשבון הבנק שבו ישולם המענק, וכן את מועד התשלום וסכום המענק.

חשוב לדעת!

אנחנו (הביטוח הלאומי) לא מקזזים חובות מהמענק וניתן למשוך את המענק בתוך 30 יום, ללא עיקולים מצד הבנק.


בתמונה ההודעה שנשלחה להורה שמקבל את המענק עבור הילדים במשפחה. ההורה שאינו רשום לא קיבל הודעה.

עדכון: 30.7.2020

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את תכנית הסיוע הכלכלי - מענק חד-פעמי לכל תושב

מליאת הכנסת אישרה את תכנית הסיוע הכלכלי, במסגרתה כל תושב מעל גיל 18 יהיה זכאי למענק בגובה 750 שקל, ומענק נוסף של 500 שקל בעבור כל ילד עד לילד הרביעי במשפחה. החל מהילד החמישי יתקבל מענק בגובה 300 שקל לכל ילד נוסף. 

מקבלי קצבאות התלויים במבחן הכנסה כגון נכות, אבטחת הכנסה, השלמת הכנסה, סיעוד, מזונות, ניצולי שואה נצרכים, עולים נזקקים ואוכלוסיות נצרכות נוספות יהיו זכאים למענק כפול עבורם, משמע סכום חד פעמי בגובה 1,500 שקל.

חיילים או משרתי שירות לאומי שהשתחררו או עתידים להשתחרר במהלך שנת 2020 יהיו זכאים לתוספת של 500 שקל, כך שסך המענק יעמוד על  1,250 שקל.

בעלי הכנסות גבוהות העולות על 651 אלף שקל בשנה (החייבים במס לפי שנת 2018), לא יהיו זכאים למענק בעבור עצמם אך יקבלו מענק עבור שאר בני המשפחה ככל שאלה עומדים בתנאי הזכאות.

המענק ישולם באופן אוטומטי לכל מקבלי קצבאות הביטוח הלאומי השונות. 

יתר הזכאים יוכלו להירשם באתר הביטוח הלאומי בצירוף פרטי חשבון הבנק שלהם ולקבל את המענק עם תום השלמת הפרטים. את הבקשה יהיה ניתן להגיש עד 24 חודשים מיום תחילת החוק.

בנוסף, הופחת מס הרכישה לרוכשי דירה שניה ומעלה.

x