ניתוח מניה || בזן || לאומי שוקי הון || תוצאות בזן טובות מאוד ביחס לצפי ולתקופה

מחיר השפל של המניה ושינוי הטעמים בשווקים הופכים את המניה לקנייה אטרקטיבית לטווח הארוך

 

 
אלה פרידאלה פריד
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
10/08/2020

אלה פריד, אנליסטית בכירה בלאומי שוקי הון, מגיבה לפרסום דו"חות בזן:

"התוצאה טובה מאוד ביחס לצפי ולתקופה.  המרווח האזרי (מדד ייחוס לזיקוק המשתמש בסוג נפט שמקורו באזרבייג'ן) הממוצע של החודש האחרון - כ1.8 דולר לחבית - גוזר שוב אביטדה של 0. כלומר, מדובר ברבעון חריג לטובה במציאות של היום. מחיר השפל של המניה ושינוי הטעמים בשווקים, שמחפשים  'לגלות' מחדש מניות סיקליקליות ברגע שתגיע הבשורה על חיסונים - בהחלט הופכים את המניה לקנייה אטרקטיבית לטווח הארוך". 

לדברי פריד, "הדו"ח סביר, בוודאי ביחס לתקופה ולחששות שלנו.  לצערנו, לא מייצג ביחס לנתוני המרווחים של היום. ה- EBITDA המאוחד המנוטרל (הפרמטר החשוב שבו נמדדת רווחיות בתי זיקוק) הסתכם בכ-82 מיליון דולר  ברבעון השני, לעומת 0 ברבעון הקודם. הרבעון השני  של השנה החזיר, כמובטח, לתוצאות המנוטרלות של בז״ן חלק מההפסדים החשבונאיים והריאליים שנגרמו למרווחי הזיקוק והמלאי

על-ידי ה-dfl (פער בין מחיר הנפט באספקה פיזית למחיר החוזה הראשון בבורסות אייס) הגיע לכ-11 ובשיא ל- 17 דולר. בתקופה זו נרשם גם  מחיר שלילי בניו יורק. פערים אלה היטו את התוצאה ברבעון הראשון כלפי מטה למרות רווחי הגנות. זאת, בגלל שמנגנוני הניטרול אינם מותאמים לתקופות של תנודתיות הקיצונית שאיפיינה את המרווחים ואת מחירי הנפט במשבר הנוכחי.

"ה-EBITDA החריג לטובה של הזיקוק שיקף את השפעות 'ההחזרה' של הפסדי הרבעון הראשון. כאשר הפער בין מרווח הייחוס האזרי למרווח בזן עמד על 4.9 ד' לחבית. מרווח בזן הממוצע בשני הרבעונים עמד על כ-2.8 דולר לחבית ושיקף פרמיה סבירה של כ-0.8 דולר. הרבעון הפתיע לטובה בייחוד לאור נצילות המתקנים, שעמדה על 80%, שמעלה אותן אוטומטית בכ-15% מול נצילות מקובלת של 95% . עם זאת, היחס בין ההוצאות הקבועות למרווח נשמר בשל הידוק ההוצאות, שכללו צמצום הוצאות שכר. לכך סייע גם הפטור מארנונה. מיקסום הרווחיות נבע גם מהפניית התפוקה לפטרוכימיה, שהיקף הייצור שלה לא נפגע למרות נצילות נמוכה של המתקנים".

x