נְגִישׁוּת

גודל טקסט

גדול קטן רגיל

ניגודיות גבוהה במיוחד

הפעל רגיל

גופן קריא

הפעל רגיל

טקסט מודגש

הדגש רגיל

הדגשת קישורים

הפעל בטל
דווח

העצמאים במייצג מחאה || תקיעה בשופרות

זעקה למקבלי ההחלטות בירושלים || הממשלה חזקה על הקטנים מדינת ישראל הפכה למדינה בהשכרה

 

 
רועי כהן נשיא להברועי כהן נשיא להב
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
24/09/2020

ביום ד' 23.09 בשעות הצהריים הגיעו ראשי ארגוני העצמאים והעסקים הקטנים בישראל, לרחוב בן יהודה בתל אביב, שכשליש מעסקיו נסגרו במהלך משבר הקורונה, עם שופרות והקימו קול זעקה, תרועת שופרות, על מנת שמקבלי ההחלטות יישמעו את זעקת העצמאים.

עו"ד רועי כהן נשיא להב, זעק בשם העצמאים: "רחוב בן יהודה הפך לסמל לפשיטות הרגל של העסקים. ואני שואל את ראש הממשלה ושר האוצר, זה מה שאתם רוצים שיקרה? רחובות שלמים סגורים! ולא בגלל הסגר! בגלל שהעסקים פשטו את הרגל. נאלצו לסגור – כי אתם לא הייתם שם בשבילם, אתם הפקרתם אותם לגורלם. ממשלת ישראל חזקה על הקטנים ועל העצמאים, מדינת ישראל הפכה להיות מדינה להשכרה. מה עוד צריך שיקרה כדי שתתעוררו?? "

עוד ציין עו"ד כהן כי זה נכון, שהיו בסגר הזה גם הצלחות, אך הם הגיעו בדם יזע ודמעות והשאירו אותנו מעט עם הראש מעל המים: 

• הצלחנו להוריד את סף גובה הפגיעה במחזור העסקאות של בעלי העסקים, כך שעבור חודשים ספטמבר-אוקטובר יוענק מענק סיוע החל מפגיעה בגובה 25% ולא 40% כפי שנקבע בהתחלה. 

• דרשנו לאמץ את העיקרון אין סגר בלי פיצוי מראש והצלחנו לקבוע מתן מקדמות על חשבון מענק ספטמבר אוקטובר, בגובה 50% ממענק ההוצאות הקבועות לעסקים הצפויים להיפגע מהסגר - וכולי תקווה כי אכן המקדמה תועבר כבר בשבוע הבא.

• דרשנו וקיבלנו לאשר פטור מתשלום ארנונה כבר מירידה של 25% במחזורי העסקאות לעסקים. 

• ואפילו הצעקה שלנו לדחות את ההפחתה בגובה 10% בדמי האבטלה לעובדים התקבלה. 

ועדיין - כל הצעדים האלה, משמעותיים ככל שיהיו אינם מספיקים כדי שהמגזר העסקי בישראל ישרוד.

הדרישה שהציג נשיא להב עו"ד רועי כהן:

• כסף בחשבון הבנק - בלי ביורקרטיה ובלי טפסולוגיה. סגרת? שילמת! , יש סגר יש פיצוי מראש .

• מנגנון החל"ת הוכח ככישלון חרוץ. וממשלת ישראל חייבת להבין שעליה לעבור למודל של חל"ת גמיש או חל"ת משלים . 

• מענק שימור העובדים המוצע על ידי הממשלה עומד על 5000 ₪ לעובד שהעסק שלו סגור - זו הצעה מנותקת מהמציאות הכלכלית כי אין בה שום בשורה לעסק הקטן שסגר את שעריו , שוב דואגים לחזקים והקטנים נשארים מאחור- חובה לייצר מנגנון שימור שמשפה את המעסיקים. 

• ימי בידוד לא על חשבוננו - על הממשלה לגלות אחריות ולפעול מיידית לקידום הסדר ו/או תיקון בחוק הביטוח הלאומי, כך שיקבע תשלום על ידי המדינה לימי בידוד, לכל הפחות כהוראת שעה!

• להוריד את נטל הביורקרטיה והרגולציה ולהודיע על הארכת תוקף רישיונות העסק עד יוני 2021 

• הודעה על הפסקת כל פעולות הגבלת חשבונות בגין החזרת המחאות ודחיית החזרי הלוואות 

• קביעת מנגנון פיצוי לפי  מודל 'צוק איתן' ללא סייגים וללא מקדמי פיצוי. בתוך כך גם העלאת רף הפיצוי ל-700 אלף ש"ח לעסקים שהשכירות שלהם עולה על 10% מהמחזור שלהם. 

לסיום הוסיף עו"ד כהן: "כדי לייצר שיתוף פעולה אמיתי בין המגזר העסקי לממשלה וכדי להחזיר את אמון הציבור שהתנפץ לרסיסים, אני קורא לממשלת ישראל להקים באופן מיידי שולחן עגול של מגזר עסקי - הסתדרות – ממשלה. כל  הגורמים יחד סביב שולחן אחד כדי להחזיר את מדינת ישראל למסלול. "

לילך ספיר, ראש מטה המאבק איגוד המסעדות: "ככל שעוברים החודשים אנחנו למדים כי את משבר הקורונה יעברו בשלום עצמאים עשירים בלבד. במהלך שש החודשים האחרונים ממשלת ישראל לא השכילה להתייעץ עם עצמאים כדי להבין מה דרוש להם ולא השכילה לתת את החמצן לפני שהחולה מת. הסגר השני החל עם אפס פיצויים למסעדנים בבנק מי שזכאי לפיצוי הוא מתקבל 120 יום בדיעבד. מסעדנים רבים מפסידים אך אינם זכאים לעזרה בשל קריטריונים שגויים. אומנם האוצר הבין כי הקריטריונים מוטעים אך כרגע מוכן לתקן את הטעות רק מעכשיו ומשאיר את המסעדנים ללא פיצוי על ארבעה החודשים האחרונים. 2000 מסעדות לא שרדו את הסגר הקודם וכ- 3000 מסעדות לא ישרדו את הסגר הנוכחי אלא אם אנשי האוצר ישנו את צורת ההתנהלות ובדחיפות!"

ניר עוז, יו"ר ארגון מנהלי בריכות השחייה, מרכזי הספורט והנופש: "הסגר בעת הזו הוא גזר דין מוות ללמעלה מאלף מרכזי ספורט ושחייה שמוצאים את עצמם מוציאים עובדים לחל"ת בלי תאריך חזרה משוער, ובעצם בערפל אחד גדול, כך לא ניתן לנהל עסקים בישראל.
אני דורש ממשלת ישראל ודאות כלכלית. לסגור מרכזי ספורט זה לא זבנג וגמרנו, להוריד את האורות וללכת הביתה. אנו דורשים לקבל את הסיוע המלא לפי מודל צוק איתן בלי הפחתות והורדות".

דני אלחרר, יו"ר התנועה לעידוד האופנה בישראל: "נושא הוודאות כבר לפני חודשים שהמספרים עלו ועלו זה היה באויר שלקראת החגים אם לא יהיה נס יעשו סגר במידה והיו מודעים שיש כוונה רצינית לעשות סגר על חגי תשרי כיצרן לא היינו מייצרים אופנה שמתאימה בעיקר לחג אלא מתכננים אחרת את עונת החורף וההפסדים היו מצטמצמים דרמטית.
במידה והעסק הקטן שלי נכנס לבידוד לא רק שהארנונה  השכירות והמסים ממשיכים, בעל העסק שבעצמו בבידוד צריך לספוג גם את עלות הבידוד של עובדיו. זה עניין שחייב להיפתר ומהר."

תומר מור מנכ"ל "מסעדנים חזקים ביחד":הגל השני היה צפוי ולפחות חודש לפני הממשלה דיברה על סגר.המסעדנים שעקב הסגר הראשון נפגעו כלכלית אנושות ועקב כך נסגרו כ- 1000 מסעדות. היה נכון וראוי שתוכנית הכלכלית וכספי הפיצויים יכנסו לחשבונות העסקים לפני הסגר.הנה אנו כרגע עוד מעט שבוע בסגר ושוב אין פתרון שהובטח. רמת האמון של המגזר העסקי להבטחות הממשלה מאוד נמוכה וחבל שהגענו לכדי כך. מסעדנים חזקים ביחד קוראת למשרד האוצר להעביר עוד השבוע את כספי הפיצויים ולעזור לבעלי העסקים ולא למשוך אותם עכשיו חודשים קדימה בצפייה ובקשיים!"

יו"ר ארגון מעצבי השיער יאיר קמיר: "החלטתם לסגור תסגרו את כולם כולל הפגנות בבלפור. לסגור את כל המדינה דחוף.כל העסקים שעדיין עובדים ימשיכו להדביר ואנחנו שסגרו אותנו רוצים פיצוי מיידי"!

ירון סלע, יו"ר איגוד בעלי העסקים בענף הכושר והספורט:"חדרי הכושר הפכו בממשלת ישראל הפכו לספורט הלאומי, לפתוח ולסגור וחוזר חלילה. זה הסגר הרביעי שנחת על הענף, אי ודאות למה שיהיה הלאה. נכנסנו לסגר הראשון למעלה מ- 3,000 מרכזים וסיימנו עם 500 פחות. החשש שלי שהסגר הקרוב שהמספרים אפילו יעלו. ממשלת ישראל צריכה להתעורר ולא להפקיר את תעשיית הכושר לחסדי שמיים. בלי פיצוי הולם ומנגנון שמירה על העובדים. אני קורא לממשלת ישראל להתעשת לפני שכל הענף יקרוס".

x