מהפיכה בקרנות הנאמנות - קרנות נאמנות יוכלו להשקיע בסטארט אפים בפלטפורמת TASE UP

בשורה חדשה למשקיעים, לסטרטאפים ולקרנות הנאמנות בישראל - הרשות לניירות ערך תאשר למנהלי הקרנות להשקיע במניות בפלטפורמת TASE UP

 

 
ענת גואטה יור רנע  צילום רמי חכםענת גואטה יור רנע צילום רמי חכם
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
07/10/2020

בשורה חדשה למשקיעים, לסטרטאפים ולקרנות הנאמנות בישראל - הרשות לניירות ערך תאשר למנהלי הקרנות להשקיע במניות בפלטפורמת TESA UP

לפני פחות מחודשיים פרסמנו את השקת TASE UP פלטפורמת מסחר בהשקעות אלטרנטיביות של הבורסה בת"א שהושק על ידי הבורסה. היום מאשרת רשות ניירות ערך כי קרנות נאמנות מסורתיות / אקטיביות יוכלו לרכוש בפלטפורמה זו מניות של חברות פרטיות. זו בשורה גדולה מאוד למשקיעי קרנות הנאמנות הנאמנות וגם לחברות שעתידות להנפיק את ניירות הערך שלהן בפלטפורמה שבעבר נקראה "רצף מוסדיים".

לכתב "פאנדר" נודע כי רשות ניירות ערך בראשות היו"ר ענת גואטה צפויה לפרסם מסמך מסודר בנושא כבר בתחילת שבוע הבא. בינתיים נראה שהרשות לניירות ערך והבורסה שואפות ללא פחות ממהפכה בתחום גיוסי ההון לסטארט אפים ויתכן שמהלך זה יזניק את פלטפורמת TASE UP להיות קרש קפיצה לסטרטאפים לפני הנפקה בבורסה הישראלית או נאסד"ק האמריקאית. בדומה למסלולי האצה הקיימים בבורסה בלונדון או בניו יורק, הצלחת המהלך עשוי להיות אבן שואבת למשקיעים זרים (דובאי אמרנו ?) ולא רק מקומיים. אם כי יש לציין כי במידה והפלטפורמה תתפתח דווקא בכיוון של גיוסי נדל"ן כאלו ואחרים אזי כל ה"סקס אפיל" שלה עשוי לרדת לטמיון.

כאמור מערכת רצף מוסדיים נולד ב-2004 כמערכת מסחר בין מוסדיים ומשקיעים כשירים באיגרות חוב ובאג"ח להמרה וכפי שפרסמנו הרשות הרחיבה את היצע הניירות בפלטפורמה גם למניות ולחברות קטנות שבעבר היו חסומות מלהגיע להנפקה בבורסה ברשימה הראשית. על מנת להפיח חיים בפלטפורמה ואולי אף כדי להעניק "חיים חדשים" למוצר הוותיק שנקרא קרנות נאמנות מגיע הצעד הגדול שבו קרנות נאמנות יוכלו להשקיע בפלטפורמה שבה יסחרו מניות של חברות פרטיות, טכנולוגיות, ביו טכנולוגיות ועוד.

המגבלות על קרנות הנאמנות יהיו כדלהלן:

קרנות נאמנות מסורתיות כלור שאינן מחקות, סל, או כספיות יוכלו להשקיע עד 10% מנכסיהן והחשיפה לחברה מסוימת יותר למקסימום  2.5% מנכסי הקרן. 

ל"קרנות סגורות" (בהן הפדיון אינו יומי) יותר להשקיע בפלטפורמה עד 20% מנכסיהן ולהגיע לחשיפה של עד 5% מנכסיהן בתאגיד אחד.

פוטנציאל ההשקעה של קרנות הנאמנות בפלטפורמה עומד על כ 15.5 מיליארד שקלים שהם 10% מהיקף הנכסים המנוהל בקרנות המסורתיות שעומד כיום על כ 155 מיליארד שקלים אולם על פי הערכות כלכלני FUNDER הפוטנציאל הראלי בשלב הראשון עומד על היקף מרבי של כ 1.5 מיליארד שקלים בשנתיים הראשונות וגם גיוס כזה יהיה הצלחה ענקית שיוביל להצלחות נוספות בעתיד.


מתוך פרסומי הבורסה:

הכירו את TASE UP

זירת מסחר חדשנית המאפשרת לחברות טכנולוגיה ונדל”ן להיסחר בבורסה לניירות ערך בת”א, מבלי להיות מונפקות. זה הזמן ליהנות ממנוע צמיחה ייחודי לחברה שלכם ומי יודע, אולי ניפגש גם בהנפקה.

פלטפורמה שגובשה במיוחד עבור חברות פרטיות, במטרה לאפשר להן לגייס כספים ממשקיעים מוסדיים ולקוחות כשירים. פלטפורמת TASE UP נפרדת מפלטפורמת המסחר לחברות הציבוריות בבורסה בתל אביב והחברות הרשומות בה נשארות פרטיות – אינן מבצעות IPO, אינן מחויבות בדיווחים על פי חוק ניירות ערך ואינן כפופות לחובת פרסום תשקיף בעת רישום ניירות הערך למסחר. המערכת מבוססת על תשתית מערכות המסחר והסליקה של הבורסה – מה שהופך אותה לנגישה ומוכרת עבור משקיעים מוסדיים. המערכת מוכרת למוסדיים ולמשקיעים כשירים.


אילו סוגי ניירות ערך

ניתן לרשום למסחר ב- TASE UP?

אייקון של גרפים
כתבי אופציות
אייקון של גרפים
מניות
אגרת
איגרות חוב
אייקון של סימניה וסימן פלוס
אג"ח להמרה
תרשים זרימה
יחידות השתתפות
x