הראל פיננסים משיקה לראשונה בישראל - קרן מנוהלת המשקיעה במניות חו"ל על פי פרמטרים ESG המתקדמים והמחמירים ביותר

הראל קרנות נאמנות מצטרפת למגמת ההשקעות האחראיות (ESG) שתופסת תאוצה בכל העולם

 

 
טל קדם, צילום יחצטל קדם, צילום יחצ
 

שנהב גולדברג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
22/12/2020

הראל פיננסים משיקה לראשונה בישראל - קרן מנוהלת המשקיעה במניות חו"ל על פי פרמטרים ESG המתקדמים והמחמירים ביותר(1):
 
הראל ואליו 2 (B4) מניות חו"ל ESG עד 30% מט"ח (2) מס' קרן 5132287
 
הראל קרנות נאמנות מצטרפת למגמת ההשקעות האחראיות (ESG) שתופסת תאוצה בכל העולם ומשיקה קרן וראשונה מסוגה(1), שתאפשר למשקיעים בישראל להיחשף לבחירה אקטיבית גלובלית של מניות המתנהלות בצורה אחראית בהיבטים של סביבה (E), חברה (S) וממשל תאגידי (G).
 
הראל ואליו 2 (B4) מניות חו"ל ESG עד 30% מט"ח(2) היא פרי שיתוף פעולה ייחודי בין הראל לבין יועץ ההשקעות החיצוני למנהל הקרן, חברת ואליו בריבוע ( (Value2, מהחברות המנוסות והמובילות בישראל בתחום ההשקעות האחראיות.
 
הקרן החדשה תאפשר למשקיע הישראלי ליהנות(3), להערכתנו, מהעלייה המשמעותית הצפויה בשנים הקרובות בהשקעות ה-ESG. היקף ההשקעות האחראיות, המבוצעות ע"ב אסטרטגיה זו בעולם מוערכות כיום בלמעלה מ-30 טריליון דולר ולהערכתנו, לאור שינויים חברתיים וצעדים רגולטוריים, מגמה זו אף תגבר בשנים הקרובות ותוביל את הגופים המוסדיים בעולם ובישראל להגדיל את חשיפת נכסיהם לתחום(4).
 
הקרן החדשה(2) שהראל משיקה, היא קרן מניות חו''ל ESG המנוהלת הראשונה בישראל(1), אשר משקיעה בחברות אחראיות המובילות בהתנהלות סביבתית, חברתית וממשל תאגידי.  בין השאר, זו הקרן הראשונה בישראל(1) אשר מתחייבת תשקיפית לא להיות חשופה למניות בעלות הכנסות מתעשיית הדלקים הפוסיליים. הקרן החדשה הושקה אתמול, 21.12.20. לקרן 45 ימי התאמת נכסים.
 
עיתוי ההשקה של הקרן אינו מקרי. הנשיא הנבחר בארה"ב ג'ו ביידן הוביל קו מאוד ברור בעד שמירה על איכות הסביבה, דאגה לדורות הבאים ופעילות למען כדור הארץ. זה בא לידי ביטוי בין היתר בתוכנית הציבורית שפורסמה להפניית משאבים בהיקף של 2 טריליון דולר במטרה להגיע לשימור מלא באנרגיה ירוקה עד 2050.
 
טל קדם מנכ"ל הראל פיננסים: " שנת 2021 בעולם תהיה בסימן השקעות ESG  ולכן ישנה חשיבות גבוהה שגם ליועצי ההשקעות בישראל יהיו אפשרויות השקעה איכותיות ומקצועיות בתחום. זה לא מקרי שמוצר ראשוני כזה מונפק תחת קבוצת הראל שמפתחת מזה שנים את האחריות התאגידית שלה, מפרסמת דו"חות אחריות תאגידית משנת  2012 ומדורגת זו שנה השישית ברציפות בקטגורית 'פלטינה פלוס', הגבוהה ביותר בדירוג מעלה לאחריות תאגידית. אנחנו בהראל רואים בהקמת קרן נאמנות זאת צעד משמעותי במסע".
 
יועץ השקעות למנהל הקרן בקשר לקרן: חברת ואליו בריבוע- השקעות אחראיות בע"מ. החברה מנוהלת על ידי נגה לבציון-נדן, המובילה את תחום ההשקעות האחראיות מזה למעלה מ 15 שנים בעבודה מול הגופים הפיננסים, הרגולטורים, הממשלה והאקדמיה, מייסדת והמנכ"לית של חברת Greeneye ושותפה מנהלת של קרן Value2: "אנחנו שמחים על שיתוף פעולה חלוצי זה, שיאפשר לציבור הישראלי לנהל את השקעותיו תוך התחשבות במדדים של אחריות חברתית וסביבתית כגון שמירה על הפרטיות, זכויות עובדים, הערכות לשינוי אקלים כמו גם השקעות בחברות אימפקט הנותנות מענה ליעדי הקיימות של האו"ם (SDG) על פי הקריטריונים המקובלים והמתקדמים בעולם. משקיעים אלה יצטרפו למגמה המתחזקת של השקעות היוצרות ערך כפול הן מבחינת פיננסית והן מבחינת אימפקט".
 
 
 
4-עד 120% חשיפה למניות בערך מוחלט. B- עד 30% חשיפה למט"ח בערך מוחלט. (1) נכון ל- 16.12.20, למיטב ידיעת מנהל הקרן, הקרן הינה הקרן המנוהלת היחידה בישראל אשר התחייבה להשקיע לפחות 50% במניות חו"ל ESG. (2) קרן חדשה החל מ- 21.12.20, לקרן 45 ימים להתאמת נכסים. (3) אין באמור התחייבות להשגת תשואה כלשהי. (4) להערכת מנהל הקרן. למדיניות ההשקעות המלאה ראה תשקיף / דיווחים מיידים שבתוקף. אין באמור התחייבות להשגת תשואה כלשהי. פרסום זה אינו מהווה הצעה לרכישת יחידות השתתפות בקרן. הרכישה תיעשה רק על פי התשקיפים שבתוקף והדיווחים המיידים. המידע הנ"ל אינו מהווה תחליף ליעוץ השקעות ו/או מס המתחשב בנתונים ובצרכים של כל משקיע. הפרסום אינו מהווה תיאור ממצה של כל הוראות מיסוי.
 
 
 

 

x