פרוטליקס ביותרפויטיקס חתמה על הסכם שותפות בלעדית עם סרקומד ארה"ב לפיתוח אלידורנאז אלפא

לטיפול בסרקואידוזיס ריאתי ומחלות נשימה קשורות באמצעות אינהלציה

 

 
דרור בשן קרדיט פוטו פראגדרור בשן קרדיט פוטו פראג
 

שנהב גולדברג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
14/02/2021

נתוני אחזקות במניית פרוטליקס

על פי נתוני אתר FUNDER,
5 קרנות נאמנות מחזיקות במניית פרוטליקס בהיקף של 461.51  אלפי  שקלים

להלן רשימת כל הקרנות המחזיקות במניה 

שם קרן

אחוז מהקרן

בשקלים

כמות ניירות

MTF מחקה ת"א SME60

1.21%

170479.32

14447.4

אי.בי.אי. אג"ח פלוס חו"ל 10/90

0.22%

9664.2

819

אי.בי.אי. יתר

0.2%

142184.1

12049.5

סלע מניות

0.11%

42303

3585

אי.בי.אי מניות

0.06%

96879.18

8210.1



להלן שינוי אחזקות קרנות הנאמנות במניית פרוטליקס על-פי נתוני FUNDER-MVF




פרוטליקס ביות'רפויטיקס, אינק. (NYSE American ו- TASE: PLX)
חברת ביו פרמצבטיקה המתמקדת בפיתוח, ייצור ומסחור של חלבונים רקומביננטיים טיפוליים המופקים באמצעות מערכת ייחודית לביטוי והפקת חלבונים מתאים צמחיים, הקרויה ProCellEx®, הודיעה היום כי חתמה על הסכם רישוי כלל עולמי ובלעדי עם סרקומד ארה"ב, אינק. (SarcoMed USA Inc.) לפיתוח של אלידורנאז אלפא, או PRX-110, לטיפול בכל מחלה או מצב בדרכי הנשימה בבני אדם, לרבות, בין השאר, סרקואידוזיס, פיברוזיס ריאתית ומחלות קשורות, באמצעות אינהלציה.

אלידורנאז אלפא הוא צורה מותאמת כימית, רה-קומביננטית של דאוקסיריבונוקלאז I אנושי (DNase I) שהחברה מבטאת באמצעות המערכת הייחודית שלה לביטוי חלבוני תאים צמחיים, וניתן באמצעות אינהלציה. סרקומד ארה"ב הוקמה ב-2017 כדי לחקור האם תרכובת DNase I החדשנית, עשויה להשפיע על דלקת ריאות כרונית הנצפית בחולי סרקואידוזיס ריאתי.

על פי תנאי ההסכם, סרקומד תהיה אחראית לזיהוי ובחירת מועמדים פרמצבטיים כמפורט ברישיון כמו גם למחקר ופיתוח קליניים של מועמדים אלה. פרוטליקס תהיה זכאית לתשלום ראשון במזומן של כ- 3.5 מיליון דולר, בכפוף לתנאים מסוימים, לתשלומים נוספים בהתאם לאבני דרך רגולטוריות ומסחריות וכן לתמלוגים מדורגים בגין המכירות נטו של מוצרים שימוסחרו לפי תנאי הרישיון.

עוד הסכימו הצדדים לשאת ולתת על הסכמי אספקה קליניים ומסחריים של אלידורנאז אלפא. כחלק מההסדר הסכימו הצדדים לשאת ולתת ולחתום על הסכם אספקה תוך 60 יום מחתימת הסכם הרישוי, לסרקומד ארה"ב תעמוד הזכות לסיים את הסכם הרישוי במידה והצדדים לא יצליחו לחתום על הסכם אספקה כזה.

"אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם סרקומד ארה"ב, חברה פרטית שבראשה עומדים אנשי מקצוע בעלי ניסיון רב במחקר ופיתוח פרמצבטי" אמר דרור בשן, נשיא ומנכ"ל פרוטליקס. "רוב החולים בסרקואידוזיס ריאתי אינם מפגינים תסמינים ואינם מודעים למחלתם עד שהיא כבר בשלבים מתקדמים. חלופות הטיפול הזמינות כיום משתנות מהותית ממטופל למטופל וככלל, הטיפולים מתמקדים בשליטה בתסמינים או בשיפור התפקוד הריאתי של המטופל. קיים צורך בשוק לטיפול שישלב את השליטה בתסמינים ושיפור התפקוד הריאתי. אנו מאמינים כי ל-PRX-110 יש את הפוטנציאל להפוך לחלופה טיפולית מלהיבה. אנו סבורים כי עסקה זאת מהווה תיקוף נוסף ומעבה את קו מוצרי התרופות המועמדות לפיתוח וניתנות להפקהבאמצעות ProCellEx."

ב-21 ביולי 2020 העניק מנהל המזון והתרופות של ארה"ב (FDA) מעמד תרופת יתום לאלידרונאז אלפא לטיפול בסרקואידוזיס. ה-FDA מעניק מעמד של תרופת יתום לתרופות או חומרים ביולוגיים המיועדים לטיפול או מניעה של מחלות או מצבים נדירים הפוגעים בפחות מ-200 אלף בני אדם בארה"ב. 

x