דויטשה בנק || סקירת השווקים השבועית: תחזית משופרת

סיכום הרבעון הראשון האיר פנים עבור נכסי הסיכון. רוב שווקי המניות והסחורות רשמו עליות מחירים חזקות וחלק מן המדדים המובילים הגיעו לרמות של שיאי כל הזמנים

 

 
 

כריסטיאן נולטינג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
08/04/2021

תמונת המצב בשווקים:

סיכום הרבעון הראשון האיר פנים עבור נכסי הסיכון. רוב שווקי המניות והסחורות רשמו עליות מחירים חזקות וחלק מן המדדים המובילים הגיעו לרמות של שיאי כל הזמנים. תחילת הרבעון ה-2 מצביעה על המשך המגמה החיובית( מדד האס אנד פי 500 נסחר ברמה של 4060 והדאקס 30 ברמה של 15,249 נכון להיום בבוקר). נתוני המאקרו שיפורסמו השבוע יכללו בין היתר את מדד מנהלי הרכש PMI במדינות רבות, הזמנות מפעלים בגרמניה ביום חמישי וייצור תעשייתי בחודש פבוראר שיפורסם ביום שישי. כל הנתונים הללו צפויים לאשר את התחזית החיובית. יחד עם זאת, אי אפשר לומר שהסכנה חלפה לחלוטין. ציפיות אינפלציוניות גבוהות ועלייה בתשואת אגח ל-10 שנים של ארצות הברית(נסחרת ברמה של 1.68 אחוז הבוקר) עלולים לסבך את התחזית ולגרום לקפיצות בתנודתיות בטווח הקצר.

יומן אירועים כלכליים:

שני:
ארצות הברית-מדד מנהלי הרכש של ISM למגזר השירותים עבור חודש מרץ, הזמנות מוצרים ברי קיימא לחודש פברואר.
הודו- מדד מנהלי הרכש של מרקיט למגזר הייצור עבור חודש מרץ.

שלישי:
גוש היורו- שיעור האבטלה לחודש פברואר.
סין- מדד מנהלי הרכש של מכון CAIXIN לחודש מרץ.

רביעי:
ארצות הברית- פרוטוקולים של ישיבת הפד האחרונה.
גוש היורו-מדד מנהלי הרכש של מרקיט נתון סופי עבור חודש מרץ.

חמישי:
גרמניה- הזמנות מפעלים לחודש פברואר.
סין-  השקעות זרות במדינה עבור חודש מרץ.
יפן- ביטחון צרכנים עבור חודש מרץ..

שישי:
צרפת, גרמניה, ספרד- ייצור תעשייתי עבור חודש פברואר.

ארצות הברית: הנתונים הכלכליים צפויים לתמוך בסנטימנט.

פרסום הנתונים בשבוע הזה יתחיל עם נתון מדד מנהלי הרכש עבור מגזר השירותים לחודש מרץ. הנתון בחודש הקודם הושפע קשות ממזג האוויר הקיצוני ולמעשה היה חלש בהרבה ללא ההפרעות שנרשמות בשרשראות האספקה, שגרמו להאטה בזמני אספקת המשלוחים. למרות כל זה, המדד נותר בטריטוריה שמסמנת התרחבות והמשיבים בסקר אופטימיים לגבי ההתאוששות. לכן, אנו מצפים לקפיצה בחודש מרץ עם תוכנית פיסקלית נוספת שעברה הקלה בהגבלות הקורונה ומזג אוויר חם יותר.

שורה תחתונה: הנתונים הכלכליים ימשיכו להצביע על האצה בפעילות הכלכלית.

ארצות הברית: פרוטוקולים של פגישת הפד ללא הפתעה.

ביום רביעי הקרוב צפויים להתפרסם פרוטוקולים של ישיבת הפד האחרונה שבהם תהיה התייחסות להתאוששות הכלכלית הטובה יותר יחד עם היצמדות לתסריט שיש עוד עבודה רבה לפנינו. קובעי המדיניות בפד תחת הסכמה כללית שאין סיבה לשנות את המסלול שלהם לגבי הריבית ותוכנית הרכישות. חלק מחברי הוועדה שהם ניצים יותר יצביעו על עלייה בציפיות האינפלציוניות ותחזית כלכלית טובה יותר כסיבות לבצע הערכה מחדש. בהסתכלות כוללת עדיין כלכלת ארצות הברית עם 9 מיליון משרות פחות ושיעור ההשתתפות בשוק העבודה נותר נמוך בראייה היסטורית. המיקוד של הפד בהשגת יעד של תעסוקה מלאה צפוי להותיר את הפד יציב על ההגה גם בסביבה של עלייה בלחצים האינפלציוניים.
שורה תחתונה: התקשורת של הפד עם השווקים תהיה חשובה יותר כעת בזמנים של עלייה בלחצים האינפלציוניים.

גוש היורו: הריפיון בשוק התעסוקה צפוי להימשך.

נתוני התעסוקה בגוש היורו שיפורסמו השבוע יספקו אינדיקציה נוספת כמה קשה נפגעו הכלכלות ביבשת לאור הסגרים בחודש פברואר על מנת להתמודד עם הקורונה. בינואר שיעור האבטלה בגוש היורו עמד על 8.1 אחוז- ללא שינוי לעומת הנתון של חודש דצמבר. מכיוון ומדדי מנהלי הרכש האחרונים הצביעו על עלייה בפעילות הכלכלית ,בחודש מרץ צפוי שיפור גם בנתוני האבטלה.

שוק העבודה בגוש היורו החזיק מעמד טוב מהצפי בשנה האחרונה. במבט קדימה עלייה בשיעור המקבלים חיסון ברבעון השני אמור לעזור לכלכלות להשתפר ביבשת ולגרום לנפילה נוספת בשיעור האבטלה יחד עם השיפור הכלכלי. יחד עם זאת, גודל הרפיון בשוק העבודה גדול יותר מאשר לפני המשבר ולכן שיעור העלייה בשכר צפוי להישאר מתון על אף ההתאוששות הכלכלית.

שורה תחתונה: נתוני שוק העבודה ירשמו שיפור לצד ההתקדמות במיגור המגפה ועלייה בשיעור המתחסנים, אך לזמן מה שיעור האבטלה ימשיך להיות גבוה.

זהב: מגמת ירידה מאז תחילת השנה.

לא ניתן להצביע על גורם ספציפי אחד שגורם למחיר הזהב לרדת אלא שילוב של המדיניות הכלכלית בארצות הברית יחד עם תגובת השווקים אליהם, היא שכנראה גרמה לירידה במחיר הזהב מאז תחילת השנה. תוכניות פיסקליות בארצות הברית יחד עם התקדמות במבצע החיסונים בארצות הברית גרמו לשיפור בתחזית הכלכלית. כל אלה, הביאו להתחזקות במטבע הדולר ולעלייה בתשואות אגרות החוב הממשלתיות שסיפקו תמיכה לשווקי המניות. בסביבה זאת הזהב לא הצליח למשוך כספים מצד המשקיעים. לדוגמה, סך האחזקות של תעודת הסל על הזהב מצביעות על כך שמשקיעים הורידו בעקביות את האחזקות שלהם ברבעון הראשון. כל עוד נמשך השיפור בכלכלה והסנטימנט החיובי בשווקי המניות שולט, מחיר הזהב צפוי להיות תחת לחץ. יחד עם זאת, בבניית תיק ההשקעות, לא צריך לשכוח את היותו של הזהב מכשיר גידור. במקרה של תרחיש סיכון או קפיצה בתנודתיות השווקים, מחיר הזהב עשוי לשנות כיוון במהירות. אנו נצמדים לתחזית שלנו שמצביעה על מחיר זהב של 1850 דולר לאונקיה עבור מרץ 2022.

שורה תחתונה: הסנטימנט החיובי עבור נכסי הסיכון מכביד על מחיר הזהב.

סין: אינפלציה והמדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי הסיני.

מדד המחירים לצרכן בסין צפוי לרשום ריבאונד אל טריטוריה חיובית בחודש מרץ (נתון פברואר מינוס 0.2 אחוז לעומת השנה שעברה). לחצי המחירים מצביעים למעלה הודות לעלייה במחירי המזון והסחורות. מחירי חומרי גלם צפויים להשתקף במדד מחירים ליצרן גבוה יותר ועשויים לדחוף לעלייה גם במדד המחירים לצרכן. בעוד שטרנד האינפלציה הוא כלפי מעלה, סך הסיכונים האינפלציוניים תחת שליטה ואנו צופים כי מדד המחירים לצרכן בסין יעמוד על 1.4 אחוז עבור שנת 2021. עד כה בשנת 2021 הבנק המרכזי הסיני התחיל בנרמול המדיניות המוניטרית שלו, מה שהביא לעלייה בשיעורי הריבית בטווחים הקצרים בסוף חודש ינואר.

הבנק המרכזי הסיני צופה עלייה בהיצע הכסף M2 בקו אחד עם הצמיחה הנומינלית בתמ"ג, שצפויה להיות מעל 6 אחוז. כלומר למרות מדיניות ההתאמה האנטי מחזורית הצפי הוא כי הבנק המרכזי הסיני ישמור על נזילות וגידול באשראי אך בקצב נמוך יותר יחד עם סיוע בתחומים של הכלכלה שזקוקים לכך במיוחד עסקים קטנים ובינוניים. כל אלה צפויים לתמוך בביטחון של השווקים בחודשים הבאים. באופן כללי אנו צופים כי סין תתמקד בצמיחה איכותית שמאופיינת בעלייה בפריון כתוצאה מרפורמות וחדשנות. 

שורה תחתונה: הבנק המרכזי הסיני צפוי להיצמד באופן כללי למדיניות תומכת אך סלקטיבית יותר.

x