יוזמה לאיחוד הבחירות בלשכת סוכני ביטוח

קריאה לכינוס אסיפה כללית שלא מן המניין שתחליט בנושא זה וגם על מניעת שינויים פרסונליים - האיחוד יביא ל"חיסכון כספי, מניעת שיתוק הלשכה בתקופת המעבר | הבחירות יהיו דיגיטליות באופן מלא ומאובטח ויגדל מספר המצביעים

 

 
Image: Dreamstime.comImage: Dreamstime.com
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/04/2021

סוכנת הביטוח נוגה עקל, שהודיעה כי תתמודד על נשיאות לשכת סוכני הביטוח ב-24 בנובמבר, פרסמה "קול קורא" לסוכני הלשכה לאחד את שני מועדי הבחירות ולהימנע משינויים פרסונליים עד לבחירות. מדובר בבחירות לנשיאות הזמנית שיתקיימו ב-9 ביוני 2021 והבחירות לנשיאות לקדנציה מלאה ולמוסדות הלשכה, שאמורות להתקיים ב-24 בנובמבר. היא מציע שהבחירות המאוחדות יתקיימו בחודש אוגוסט.

עקל, שנחשבת לאחת ממתנגדי ההנהגה הזמנית הנוכחית בהובלת מ"מ הנשיא יוסי אנגלמן, כתבה בפייסבוק לסוכנים: כסוכנת ביטוח הפעילה שנים רבות בלשכת סוכני הביטוח, אינני יכולה לעבור לסדר היום לאור המתרחש בלשכה בחודשים האחרונים. אתם בוודאי ערים לשיח האלים והמשסע ברשתות החברתיות, שנוצר כתוצאה ממאבקי כח, טינה תהומית, בין שני מחנות שנוצרו עוד בבחירות הקודמות, מלחמות אישיות ופוליטיקה מכוערת. אבל אי אפשר בלי לדבר על הכאוס שנוצר עד שיתוק עבודת הלשכה וההתרחקות מהמטרות האמיתיות שלשמן הלשכה הוקמה.
מסיבות אלו אני יוזמת אסיפה כללית שלא מן המניין  (מעצם היותנו בעלי הלשכה ומתוקף סמכותנו על פי סעיף 4.2.15 לתקנון הלשכה),

לצורך דיון והחלטות בשלושה נושאים:

1. ביטול הבחירות לנשיאות הזמנית (הנשיא הנבחר אמור לכהן פחות מ-5 חודשים וזה אבסורד...), איחוד והקדמת הבחירות לכל מוסדות הלשכה והנשיאות ל-08/2021.

2. לקיים את הבחירות באופן דיגיטלי מלא ומאובטח.

3. לא לבצע שינויים פרסונליים בקרב עובדי ומנהלי הלשכה עד לבחירות הקרובות לכל מוסדות הלשכה, וזאת מחשש לשיקולים פוליטיים ולא ענייניים (הכוונה היא בעיקר לכוונת הוועד המנהל לפטר את מנכ"ל הלשכה מוטי ארבל. ראו ידיעה בנושא - ק.מ.)

חשיבות האסיפה וההצבעה על נושאים אלה הינה קריטית, ולמעשה תשיג 3 מטרות חשובות בימים אלה ללשכה שסועה ומשותקת:
1. חיסכון עצום בעלויות רבות מעצם איחוד הבחירות ואופיין הדיגיטלי. לא ניתן להצדיק בחירות יקרות עכשיו רק כדי שנשיא זמני יכהן 5 חודשים, ובוודאי במצב בו הלשכה משותקת לגמרי ותמשיך להיות משותקת עד לבחירות הכלליות.

2. הגדלה באופן משמעותי של אחוזי ההצבעה בכלל ובקרב הצעירים בפרט.

3. לקצר באופן ניכר את תקופת המעבר בה הלשכה משותקת ומתעלת את משאביה לעניינים פוליטיים ומאבקי כח במקום למקד את כל משאביה למטרות חשובות ועתידו של סוכן הביטוח."

עקל ביקשה מסוכני הלשכה לחתום על הבקשה לזימון האסיפה, אותו צירפה לקול הקורא. לדבריה, נדרשים כ-500 חתימות (10% מהחברים בלשכה).

יש לציין, כי האסיפה הכללית לא יכולה לכפות על הוועד המנהל של הלשכה לקבל את החלטת האסיפה. עם זאת, אין ספק שהוועד המנהל יצטרך לדון בהחלטה ולשקול את צעדיו בנושא.

x