אירודרום נכנסת לתחום האזרחי לקראת כניסתה לשוק האמריקאי - איך המניה מגיבה?

אירודרום רוכשת את חברת FlyTech אשר תהפוך לחטיבה האזרחית של הקבוצה

 

 
Image by Military_Material from Pixabay Image by Military_Material from Pixabay
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
11/07/2021


https://www.funder.co.il/seco/363010/s/#

49 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 16.93 מיליון באירודרום קבוצה
קרנות נאמנות שמחזיקות את אירודרום קבוצה. לרשימה המלאה

שם קרן

אחוז מהקרן

בשקלים

כמות ניירות

סוג

הראל גמישה (היובל‏)

0.81%

230588

68000

מניות

הראל נבחרת מניות

0.79%

1508995

445000

מניות

הראל מניות

0.75%

983390

290000

מניות

MTF מחקה ת"א צמיחה 

0.72%

220119.98

64913

מניות

הראל מניות צמיחה

0.69%

98339

29000

מניות

הראל מניות Mid Cap

0.68%

264498

78000

מניות

הראל מניות ממוקדת

0.67%

373010

110000

מניות

הראל ת"א - 125 

0.66%

339100

100000

מניות

הראל ‏מניות Buy Side ישראל

0.59%

271280

80000

מניות

הראל מניות ישראל 

0.5%

2271970

670000

מניות


רכישת FlyTech תסייע לחברה בביצוע רכישות בשוק האמריקאי של חברות הפעלה (Operator) אותן היא בוחנת ובהגדלת מאגר לקוחותיה.
 
FlyTech צמחה פי 2 בהכנסות בחצי הראשון של 2021 עם מכירות של 1.6 מיליון שקל ושיעור רווח תפעולי של כ – 40%.
 
בין לקוחות FlyTech: אינטל, מוטורולה, מקורות, חברת חשמל, נת"ע, רשות מקרקעי ישראל, רכבת ישראל, עיריית תל אביב – יפו, המשרד לביטחון פנים (משטרה וכבאות), רשות הטבע והגנים, משרד החקלאות, משרד הביטחון ועוד.
 
לדברי רועי דגני מנכ״ל ומייסד אירודרום: ״אנו רואים בתחום האזרחי-מסחרי מנוע צמיחה משמעותי מאוד לחברה בשנים הבאות ולאחר שאירודרום  מיצבה את עצמה כשחקן גולבלי מוביל בעל מוניטין רב בשוק הבטחוני אנחנו מנצלים את הערכים הללו ונכנסים לשוק האזרחי כאשר תחת FlyTech נרכז את החטיבה האזרחית של הקבוצה.
 
רכישת FlyTech הינה דריסת רגל ראשונה ומשמעותית בשוק האזרחי שתאפשר לנו לגוון ולהרחיב את סל המוצרים והשירותים אותם אנו מעניקים ללקוחותינו ובעיקר תתמוך ביישום אסטרגטיית הצמיחה הגלובלית שלנו ותאפשר כניסה משמעותית לשוק הגדול בעולם – ארצות הברית.

אירודרום תרחיב את פעילותה על ידי כניסה לשוק האמריקאי באמצעות רכישות נוספות ותגדיל באופן משמעותי את היקפי פעילותה, את הפריסה הבינ"ל שלה מה שיאפר לנו  ליהנות משיעורי צמיחה גבוהים בשוק צומח זה, במיוחד בתחום האזרחי.

רכישה זו מהווה פתח לשיתופי פעולה ורכישות נוספות ומרחיבה את פעילות החברה בתחום האזרחי הצומח. הפעילות הענפה שלFlyTech  תשמש אותנו הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך בכניסה לתחומי פעילות חדשים (באמצעות כטב"מים) ותחזק את היכולות אצל כל לקוח ולקוח שלנו, קיים ועתידי.

זו פעם ראשונה שאנו רוכשים חברת הפעלה (Operator), הפועלת בתחום האזרחי המראה קצב צמיחה בישראל ובעולם שגדל בצורה משמעותית וצפוי להמשיך לגדול בשנים הקרובות, כאשר קצב צמיחה זה בא לידי ביטוי בין היתר גם בתוצאותיה של FlyTech.

בכוונת החברה לרכז תחת FlyTech את פעילותה בתחום האזרחי ואני בטוח שרכישה זו תהווה את קפיצת מדרגה משמעותית עבורינו לרכישות נוספות, בדגש על השוק האמריקאי של חברות הפעלה (Operator) אותן בוחנת ותבחן החברה, בין היתר תסייע בהטמעתן ושילובן בפעילות הקבוצה.

אירודרום ממשיכה לבחון הזדמנויות נוספות לרכישת חברות ופעילויות בתחום האזרחי, וזאת ללא קשר ובנוסף לרכישה זו.״
 
חברת אירודרום הודיעה היום כי רכשה את חברת FlyTech, המתמחה במתן שירותים ופתרונות אוויריים מתקדמים בשוק האזרחי. FlyTech פועלת בזירה האזרחית ובכוונת אירודרום לרכז תחתיה את כל פעילותה בתחום האזרחי-מסחרי.
 
רכישת FlyTech הינה הרכישה הראשונה בעבור אירודרום שבמסגרתה נרכשת חברת הפעלה (Operator), וכן חברה הפועלת בעיקר בתחום האזרחי שקצב הצמיחה שלו בישראל ובעולם הולך וגדל בצורה משמעותית. עקב ניסיונה, הרכישה תסייע לאירודרום ללמוד את אופן ושיטות העבודה בשוק האזרחי, תקבל לידיה ידע משמעותי, לרבות שיטות תמחור, התקשרויות עם לקוחות איכותיים וידע ביצירת ערך בשווקי היעד אליהם מכוונת החברה בשוק האזרחי.

FlyTech הינה חברה ישראלית המתמחה במתן שירותים ופתרונות אוויריים מתקדמים מבוססי כלי טיס בלתי מאוישים ("כטב"מים") וכן בהדרכה, הכשרה וטיפול בתהליכים רגולטוריים מורכבים, החברה  פועלת בשוק האזרחי והביטחוני-למחצה (ביטחון פנים) ומספקת שירותי הטסה על בסיס כלי טיס מתקדמים שבבעלותה. ל- FlyTech התקשרות ארוכת טווח עם גופים אזרחיים וממשלתיים בתחומי התשתיות, האנרגיה המתחדשת, השיטור וגופי מיפוי והגנה על הסביבה.

החברה מתמחה בהדרכה, הכשרה וטיפול בתהליכים רגולטוריים מורכבים ופועלת בשוק האזרחי והביטחוני-למחצה (ביטחון פנים) ומספקת שירותי הטסה על בסיס כלי טיס מתקדמים שבבעלותה. כמו כן, להחברה הנרכשת התקשרות ארוכת טווח עם גופים אזרחיים וממשלתיים בתחומי התשתיות, אנרגיה מתחדשת, שיטור וגופי מיפוי והגנה על הסביבה.

תחומי העיסוק המרכזיים של FlyTech:

הנדסה אזרחית – מיפוי ומדידה, וכן ליווי פרויקטים של תשתית והנדסה (גשרים, כבישים ומבנים) וליקויים בטיחותיים, לרבות עיבוד המידע הנאסף על גבי תוכנה לניהול תחזוקת הפרויקט;

אנרגיה מתחדשת – איתור פגמים ותקלות במשטחים באמצעות עבוד מידע המופק ממצלמות טרמיות וחיישנים מיוחדים הנישאים על ידי רחפנים, לצורכי ניטור תחזוקה שוטפת של לוחות סולאריים;

משלוחים אוויריים – הובלת רגולציה ואב טיפוס פעיל. הצעתה נבחרה כאחת ההצעות הזוכות במכרז מסגרת של חברת נתיבי איילון לאיתור, בחינה ואספקת פתרונות טכנולוגיים לשינוע מטענים באמצעות כטב"מים. בהמשך לכך,אף קיבלה מענק מתמשך להקמה ותפעול של הפתרון אותו היא מפתחת;

אקדמיה אווירית – החברה הנרכשת מפעילה אקדמיה לצורך קבלת רישיון מטיס רחפן מסחרי מרשות התעופה האזרחית (מעל 600 חניכי טיסה) ומשתמשת לצורך כך בין היתר במחולל בחינה אפליקטיבי ומתקדם שפיתחה;

בטחון ואבטחה – שירותי אכיפה מהאוויר, וכן ליווי ואינטגרציה לחברות אבטחה.
 
לקוחות FlyTech, כוללים את אינטל, מוטורולה, מקורות, חברת חשמל, נת"ע, רשות מקרקעי ישראל, רכבת ישראל, עיריית תל אביב – יפו, המשרד לביטחון פנים (משטרה וכבאות), רשות הטבע והגנים, משרד החקלאות, חברת הגיחון, משרד הביטחון ועוד.
 
עיקרי הסכם רכישת מניות FlyTech 

ארודרום תרכוש מהמוכרים את כל הון המניות של FlyTech כך שלאחר השלמת העסקה תחזיק אירודרום ב- 100% מהון המניות של FlyTech, בדילול מלא. במועד השלמת העסקה תשלם החברה למוכרים בתמורה למניות FlyTech סך של 4.3 מיליון ש"ח וכן תקצה להם כ- 2.5 מיליון מניות רגילות של החברה. המוכרים לא יהיו זכאים לתמורה עתידית נוספת כלשהי.

מנכ"ל FlyTech, ימשיך בכהונתו לתקופה מינימאלית של 12 חודשים.

אופן מימון עסקת הרכישה 

מימון העסקה יעשה ממקורות החברה ו/או בעזרת מימון בנקאי.
נתונים כספיים עיקריים של FlyTech 

להלן נתונים כספיים עיקריים של FlyTech לשנים 2019-2020 ולתקופה שמיום 1 בינואר 2021 עד ליום 30 יוני 2021(*):

x