ביטוח ישיר בשיתוף פעולה חדש עם Ride Vision

ביטוח ישיר מתגייסת למלחמה בקטל רוכבי הדו גלגלי בכבישים, ומציעה ללקוחותיה, רוכבי האופנועים, מערכת חדשנית למניעת תאונות המתריעה על סכנות בכביש

 

 
רז ברטוב, צילום: סיון פרגרז ברטוב, צילום: סיון פרג
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
16/08/2021

בפיילוט שביצעו לאחרונה החברות, ניכר שינוי התנהגותי בקרב רוכבי כלי רכב דו-גלגלי, בהשפעת המידע שסיפק להם המוצר, שהקטין את הסיכון שלהם לתאונה.

רז ברטוב סמנכ"ל טכנולוגיה וחדשנות בביטוח ישיר: "ביטוח ישיר ממשיכה להוביל את זירת החדשנות הביטוחית ומציעה ללקוחות הנוסעים על רכב דו גלגלי, מערכת הגנה מתקדמת במחיר מיוחד."

ביטוח ישיר היא החברה היחידה כיום בשוק הביטוח שמציעה ללקוחותיה הטבה משמעותית ברכישת מערכת חדשנית של Ride Vision למניעת תאונות בכלי רכב דו גלגליים. המערכת מספקת לרוכבי הדו גלגלי התרעות בזמן אמת על מצבים מסוכנים. בזכות שיתוף הפעולה של ביטוח ישיר עם יצרנית המערכת, חברת Ride Vision, ייהנו לקוחות ביטוח ישיר מהנחה של 50% ממחיר המוצר.

לפי נתוני הרשות לבטיחות בדרכים, ישנה עלייה מדאיגה בהרוגים בתאונות אופנוע, 62 הרוגים מתחילת 2021 לעומת 20 בכל 2020. רוכבי דו גלגלי הם משתמש הכביש הפגיע ביותר וסיכוייהם לחוות תאונה קטלנית גבוה פי 28 מנהגי רכב.

המערכת החדשנית, מפותחת ומיוצרת בישראל ע"י הסטראטאפ הישראלי Ride Vision, והיא מספקת התרעות בזמן אמת מאיומים קריטיים סביב הרוכב. למשל,  אי שמירת מרחק, סיכון התנגשות חזיתית, שטח מת, עקיפות מסוכנות והתרעות נוספות המגבירות את מודעות הרוכב לנעשה סביבו. ההתרעות מועברות לרוכב באמצעות נורות לד קטנות המורכבות על גבי המראות ונמצאות בשדה הראיה של הרוכב, כך שהוא אינו צריך להסיט את המבט מהכביש על מנת לקבלן. בנוסף, המערכת מקליטה כל רכיבה באמצעות שתי המצלמות המותקנות ויכולה לספק עדות במקרה של תאונה.

HUB החדשנות של ביטוח ישיר ביצע פיילוט למערכת בחודשים האחרונים וממנו עולה שהתקנת המערכת מביאה  לשינוי בנהיגת רוכבי האופנוע, בדגש על הפחתת מהירות מהותית במקרי התרעה על אי שמירת מרחק. הורדת המהירות נעה בין 63% - 25%, מה שמקטין את הסיכון להתנגשות.  התרעות המערכת על סכנת התנגשות קדמית נבדקו ונמצאו רלוונטיות, ומהן עולה שרובן מתרחשות  במהירות נהיגה ממוצעת של 35 קמ"ש, נתון העולה בקנה אחד  עם נתוני הרשות לבטיחות בדרכים, לפיהם מירב התאונות מתרחשות באזורים עירוניים במהירות נמוכה יחסית.

תוצאות הפיילוט תואמות גם את ממצאיו של  מחקר איטלקי שבוצע בשנים האחרונות באוניברסיטת פירנצה, ולפיהם הפחתה  של כ-10 קמ"ש בממוצע לפני התנגשות חזיתית יכול למנוע 25% מהתאונות ברכבים דו גלגליים, בעיקר משום שרכב מסוג זה אינו חייב להגיע לעצירה מיידית על מנת להתחמק מסכנה. בנוסף, הפוטנציאל של מערכת Ride Vision במניעת תאונות אף גבוה יותר: מבדיקות שביצע לאחרונה יצרן רכב אירופי בכיר , נמצא כי שימוש בטכנולוגיה של Ride Vision מקטין את הסיכוי לתאונה קטלנית ב-60%. 

ביטוח ישיר ממשיכה לשלב חדשנות בשירותים שהיא מציעה ללקוחותיה, כדי להעניק ללקוחותיה את השירות הטוב ביותר, עם המוצרים המתקדמים ביותר.  HUB החדשנות המשותף שהקימה ביטוח ישיר עם MSI ענקית הביטוח היפנית – GDH TLV, מקדם שיתופי פעולה עם סטרטאפים ישראליים מתחום האינשורטק, בניהם המוצר של Ride Vision - מערכת למניעת תאונות לאופנועים.

רז ברטוב סמנכ"ל טכנולוגיה וחדשנות בביטוח ישיר: "אנחנו שמחים להמשיך להוביל את זירת החדשנות הביטוחית ולהציע ללקוחותינו הנוסעים על רכב דו גלגלי, מערכת הגנה מתקדמת במחיר מיוחד. בחודשים האחרונים ביצענו פיילוט לקוחות מוצלח וניכר שההשפעה של המערכת על התנהגות הרוכבים יכולה למנוע תאונות ובכך להציל חיים" עוד מוסיף ברטוב " אני שמח על השקת מוצר חדשני נוסף ללקוחות, בחסות HUB  החדשנות המשותף שלנו ושל ענקית הביטוח היפנית MSI. אנו נמשיך להציע ללקוחותינו מוצרים ושירותים חדשניים מבוססי טכנולוגיה מתקדמת".

אורי לביא, מייסד-שותף ומנכ"ל Ride Vision: "אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם שחקן גדול ומשמעותי בתחום הביטוח שיעזור לנו להביא את הבשורה לרוכבי הדו גלגלי בישראל ולהילחם בקטל בדרכים. רוכבי דו גלגלי הם משתמש הכביש הפגיע ביותר ו-  Ride Vision היא הפתרון בצד הטכנולוגי, אבל על המדינה לעודד רוכבים לעבור קורסי רכיבה מתקדמים, להתמגן בציוד איכותי, לשפר תשתיות ולתת הטבות במיסוי וביטוח לרוכבים זהירים".

x