לאומי פרטנרס מעלה את מחיר היעד למניית אירפורט סיטי

המניה עלתה 7% מתחילת החודש ו-21.3% מתחילת השנה

 

 
מעיין בק-מרום, צילום: אורן דאימעיין בק-מרום, צילום: אורן דאי
 

מעיין בק-מרום
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
31/08/2021

תוצאות הרבעון השני לשנת 2021 כללו עליה של 10 מיליון ₪ ב-NOI לעומת הרבעון הקודם, המבטא חזרה להנבה ללא מגבלות סגר בתחום המסחר, אולם בקצב נמוך בכ-2% מרבעון מייצג טרום קורונה. שיעור התפוסה בנכסי החברה יציב. אנו מפסיקים להשתמש במקדמי קורונה אשר צפו ירידה בהנבה של נכסים קיימים לגבי כלל החברות הנדל"ן המניב, דבר המביא לעליה במחיר היעד. אנו מזכירים כי מטעמי שמרנות, אנו כוללים דיסקאונט של 30% ביחס לשווי בספרים של הקרקעות והפרויקטים בייזום. אנו מעדכנים את מחיר היעד ל- 76.2 ₪ למניה ומותירים את ההמלצה על 'קניה'.

תוצאות הרבעון: ה-NOI ברבעון השני של שנת 2021 עמד על 151 מיליון ₪,  עליה של 10 מיליון ₪ לעומת הרבעון הקודם. בתחום המסחר, עלייה בהנבה לעומת רבעוני הסגר אולם החברה עדיין לא חזרה לקצב NOI טרום קורונה במלואו. בתחום המשרדים עליה של 3 מש"ח מול רבעון קודם שספג ירידה חד פעמית, אך בבית מוטורולה ישנם עדיין שטחים פנויים בעקבות הקטנת שטחים ע"י שוכר בסוף השנה הקודמת והחברה נמצאת במו"מ עם שוכרים חלופיים. בתחום הנכסים התחבורתיים, ההנבה עלתה כפי שראינו כבר ברבעון הקודם, עקב עדכון דמי שכירות.

השפעת הקורונה: החברה מעדכנת כי דמי השכירות מהנכסים המסחריים בהם היא לא הכירה עקב הפסקת הפעילות כתוצאה ממגבלות הקורונה במחצית הראשונה של 2021 מסתכמים ל-11 מ' ₪, וזאת מול סכום של 9 מ' ₪ עליו דיווחה ברבעון הראשון. החברה מעדכנת כי ההכנסות מתחום המשרדים נמשכו כסדרן גם במהלך. שיעור התפוסה בנכסים בישראל נכון ל-30.6.2021 עמד על 94% בדומה לרבעון הקודם. 

במהלך הרבעון השני רשמה החברה ירידה בשווי ההוגן בסך כ-11 מ' ₪, לאחר שרבעון קודם ביצעה שערוך למעלה בסך 52 מיליון ₪ בעקבות עדכון דמי שכירות בנכסים תחבורתיים שבוצע ברבעון הנוכחי. 

ייזום: כיום לחברה פרויקט אחד בשלבי הקמה, פרויקט נצבא סיטי ביזנס פארק בראש העין, בשטח של 80 א' מ"ר שטחי משרדים להשכרה כאשר יתרת עלות ההקמה עמדה על 304 מיליון ₪ נכון ל-31.12.2020. בנוסף, לחברה 4 פרויקטי יזום למלונאות מתוכם 3 מלונות אמורים להיפתח במהלך 2021-2022 אולם עד כה טרם נחתמו חוזים עם חברות תפעול, ומלון שרונה ת"א נדחה זה מכבר משנת 2022 לשנת 2025 ותקציבו הוגדל. אנו מעריכים כי בטווח הארוך קיימת אפשרות לאפסייד עתידי מפרויקטי היזום אך לאור אי הוודאות כיום אנו כוללים דיסקאונט של כ-30% ביחס לשווי בספרים ואיננו כוללים את הרווחיות העודפת.

החברה מדווחת כי באוגוסט היא רכשה 50% (לצד שותף) מחניון ככר אתרים בתמורה ל-176 מ' ₪, כשהשותפים יתפעלו יחד את החניון ויקדמו זכויות עתידיות. 

חוב ונזילות: נכון ל- 30.6.2021 יש לחברה יתרת מזומנים בסך כ- 1.15 מיליון ₪, כ- 8% מהמאזן. החברה לא תתקשה להחזיר את התחייבויותיה בשנים הקרובות גם עם תרחיש שמרני מאוד מבחינת הנבת הנכסים. רמת המינוף נמוכה מאוד עם יחס חוב נטו ל- CAP נטו בשיעור של 34.9%.  

מתודולוגיה ותרחיש בסיס - אנו משנים את תרחיש הבסיס שלנו לכלל תחומי הנכסים המניבים, ומפסיקים להשתמש במקדמים אשר צפו ירידה בתפוסות ובשכר דירה בנכסים קיימים. לפיכך, אנו צופים יציבות (ריאלית) ב- NOI מנכסים קיימים ברוב החברות. לגבי נכסים חדשים, בחלק מהמקרים אנו דוחים את תחילת ההנבה ואת תקופת ההגעה להנבה מלאה, בהתאם למיקום הנכס.


לגרף איירפורט סיטי לחצו כאן

276 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 327.55 מיליון בארפורט סיטי
קרנות נאמנות שמחזיקות את ארפורט סיטי. לרשימה המלאה
x