האם פאואל הרגיע את השווקים ?

הודעת הריבית של הבנק המרכזי הפדרלי בארה"ב לוותה במהלך עליות משמעותי היום, האם זה פתח לתיקון מהירידות? | במהלך מסיבת העיתונאים פאואל אמר שהעלאת ריבית תגיע רק אחרי שיסתיים תהליך צמצום רכישות האג"ח

 

 
Image: Dreamstime.comImage: Dreamstime.com
 

משה מימון
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
22/09/2021

אחרי 10 ימי מסחר רצופים של ירידות, שבעצם החריפו לפני יומיים, הגיעו לירידות של 1.7% בשווקים, אחרי שבשלב מסוים זה נראה היה חמור הרבה יותר, כשה-S&P500 כמעט נוגע ברמת ה-4300, אולם התאושש מהשפל.
אמש השוק תיקן מעט, אולם סגר בטריטוריה שלילית, זניחה.
היום, קיבלנו יום חזק של עליות שבשיא הגיעו סביב 1.4%. השוק פתח בעליות לקראת הודעת הפד, והעליות אפילו מעט התעצמו אחרי הודעת הפד.

האם הפד הרגיע את השווקים? לא ממש
ג'רום פאול, הודיע כי הכלכלה האמריקאית מתאוששת, עדין יש אינפלציה, אולם היא לא אינפלציה שורשית, מה שנקרא בחוגים מסוימים - 'ליבתית'. 

אופטימיות הבנק הפדרלי, משליכה לצפי להעלאת ריבית כבר בשנה הקרובה, אולי אפילו שתי העלאות ריבית השנה. שני חברת ועדת השווקים הפתוחים של הפד ה-FOMC, שינו את דעתם, מהעלאת ריבית ב-2023, להעלאת ריבית ב-2022.
אולם, הפד לא נקט עדין בתאריך מתי הוא יפסיק להדפיס כסף, אלא ציין שרכישת אגרות החוב, תיפסק מתישהו בהקדם.

השוק פירש את הודעת הפד באופן חיובי, או שמא לאחר שבועיים רצופים של ירידות, אנחנו מקבלים מהלך עליות, והשווקים פשוט חוזרים לקנות, במה שנקרא Buy-the-Deep.

השווקים ימשיכו לבחון הודעות ואינדיקציות לגבי הכלכלה האמריקאית. רק נזכיר שהודעת התעסוקה האחרונה היתה חלשה להחריד. פאואל התייחס להודעה שפורסמה, בכך שנתוני שוק התעסוקה לא מתיישרים עדין עם המגמה הכללית שהפד רוצה לראות.
לאור זאת, פאואל נמנע מלהודיע על טייפרינג, והשוק פירש זאת באופן חיובי.

מה בהמשך?
כל מהלך ירידות מלווה בעלייה של העצבנות של המשקיעים. יום שנפתח בירידה של 0.5%, יכול בקלות להתפתח לירידה של 2%, כפי שקרה ביום שישי. משקיעים מחפשים מצד אחד סיבות לממש רווחים, ומאידך, בינתיים, כל מהלך ירידות מנוצל לטובת רכישה במחירים נוחים יותר.
להמשיך לעקוב, בזהירות.
x