גב-ים - צמיחה ברווח הנקי ובהכנסות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד

דוחות רבעון 2021-3 | המניה עולה 2.25% - איזה קרנות מחזיקות?

 

 
אבי יעקובוביץ, צילום: אלדד רפאליאבי יעקובוביץ, צילום: אלדד רפאלי
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/10/2021

הרווח הנקי לבעלי המניות הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 בסך של כ-695 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-172 מיליון ש"ח אשתקד. הגידול נובע בעיקרו מגידול בהכנסות מעליית שווי הוגן של נדל"ן להשקעה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.   

תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת הסתכם בתשעת החודשים הראשונה של השנה בכ-364 מליון ש"ח, גידול של כ-14% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

הכנסות החברה משכירות בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 הסתכמו בסך של כ-408 מליון ש"ח, לעומת 401 מליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.

ה-NOI של החברה הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של השנה בסך של 391 מליון ש"ח, לעומת 388 מליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.

ה-EBITDA בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 הסתכמה בסך של 363 מליון ש"ח, לעומת 361 מליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.

ה-FFO המיוחס לבעלי המניות הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב-193 מיליון ש"ח, גידול של 6.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים, אמר: "חברות ההייטק, בתוך המכלול של ישראל כמעצמה טכנולוגית מובילה, מקדמות הקמת מרכזי פיתוח חדשים וגיוסי עובדים בעוצמה רבה ומראות על המשך צמיחה ומובילות את המגמות בשוק.

הביקושים נמשכים בעוצמה רבה, ביקושים שדוחפים את ענף הנדל"ן המניב קדימה, ומשדרים צמיחה מואצת בתחום המשרדים. השטחים החדשים נספגים עוד בשלבי ההקמה.

שוק המשרדים בתל-אביב ובהרצליה עומד בחזית ומוביל את המגמה, והוא צפוי להתחזק ולצמוח בשנים הקרובות. חברות ההייטק בחרו להיות חלק בלתי נפרד מהמטרופולין של תל-אביב ומרחב הרצליה ומובילות את הביקושים כחלק מתהליך מובנה, תוך הישענות על ההון האנושי האיכותי שמהווה את עמוד השדרה המרכזי של חברות ההייטק. בתוך המכלול של תל-אביב והרצליה, מגדלי תוה"א1 ותוה"א2 ומרכזי גב-ים בהרצליה, מהווים מוקד מרכזי וסמן ימני לשוק המשרדים, בנוסף על פארקי הייטק מרכזיים אחרים של גב-ים, ופוגשים את הביקושים.

גב-ים נמצאת חזק מאוד בתוך הביקושים, ובוחנת עסקאות רבות ומשתתפת בכל המכרזים של חברות הטכנולוגיה הבינלאומיות.

גב-ים ממשיכה בעוצמה רבה במסלול מאוד ברור של פעילות ייזום רחבת היקף ואינטנסיבית, הכוללת 13 פרויקטים, בשטח כולל של כ-660 אלף מ"ר (כ-500 אלף מ"ר חלק החברה בדוח הכספי המאוחד), בהשקעה כוללת של כ-4.5 מליארד ש"ח (חלק החברה בדוח הכספי המאוחד). 

גולת הכותרת הינה פרויקט ToHa2, בשטח כולל של 210 אלף מ"ר (כ-105 אלף מ"ר חלק החברה), מגה פרויקט המהווה את ראש החץ של פעילות החברה. אנו צופים ביקושים נרחבים בפרויקט זה, במחירי שכירות גבוהים. 

עם השלמת הפרויקטים הללו ואכלוסם, עד סוף שנת 2026, הכנסות החברה יגדלו בהדרגה לכ-950 מליון ש"ח בשנה. 25% מהשטחים העיליים בפרויקטים אלו שווקו".

לגב-ים נכסים בהיקף של כ-1,034,000 מ"ר, עם פריסה רחבה, הן גיאוגרפית והן סקטוריאלית, ב-19 ערים ברחבי הארץ, הכוללים 22 פארקים ומרכזי הייטק, משרדים, לוגיסטיקה, תעשיה ומסחר. נכסיה של החברה ממוקמים באזורי ביקוש מהמובילים בארץ, בצמוד לצירים ראשיים, בנייני Class A פרמיום, בתקני LEED גבוהים. בנוסף, לחברה עתודות של זכויות בניה זמינות, בהיקף של כ-490 אלף מ"ר.

לחברה כ-430 לקוחות, חברות בינלאומיות גדולות, Top Tier, מתאגידי הטכנולוגיה הגדולים בעולם. נכון לתום שנת 2020, צבר ההזמנות של החברה בהסכמי שכירות חתומים הסתכם בכ-2.3 מליארד ש"ח בגין נכסים מניבים, וכ-2.75 מליארד ש"ח כולל הסכמי שכירות חתומים בגין פרויקטים בהקמה. מח"מ הסכמי השכירות עומד על כ-4.4 שנים. בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2021 חתמה החברה על 123 חוזי שכירות, תוך עלייה ריאלית ממוצעת בדמי השכירות בשיעור של כ-7.4% (בנכסים קיימים).

החברה מציגה המשך יציבות בכל הפרמטרים התפעוליים ואיתנות פיננסית, שבאה לידי ביטוי ביתרות מזומנים של כ-1.2 מליארד ש"ח, מינוף בשיעור 51.2%, דרוג חוב של AA על-ידי מעלות, ו-100% מנכסי החברה שאינם משועבדים. כמו כן מציגה החברה המשך מגמת יציבות ברמת התפוסות ועלייה בדמי השכירות.

לחברה שותפויות אסטרטגיות עם המוסדות האקדמיים המובילים בארץ. זו הבשורה הבאה, שמביאה את כח האדם הטכנולוגי האיכותי ביותר - כמות ואיכות. גב-ים מעמיקה משמעותית את פעילותה ואת שיתופי הפעולה הללו, הכוללים, בין היתר, את האוניברסיטה העברית בירושלים, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב ומכון ויצמן.

גב-ים הציבה לעצמה כיעד את הרחבת פעילותה בתחום המרכזים הלוגיסטיים והתעשייה, תחום בנסיקה, המהווה עוגן יציב עם ביקושים גדולים ומסומן כאחד המקודים העתידיים. גב-ים יוזמת היום ארבעה פרויקטים בתחום זה, בהיקף כולל של כ-75 אלף מ"ר, מתוכם שווקו 65%.  

לגרף גב ים לחצו כאן

122 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 90.63 מיליון בגב ים
קרנות נאמנות שמחזיקות את גב ים. לרשימה המלאה


x