Group 11 פתחה את המסחר בבורסה בתל אביב

קרן ההון סיכון גייסה 200 מיליון דולר ותחל להיסחר בפלטפורמת TASE UP | מתמחה בהשקעות פינטק

 

 
פתיחת מסחר GROUP11, קרדיט: קובי וולףפתיחת מסחר GROUP11, קרדיט: קובי וולף
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
03/11/2021

קרן ההון סיכון Group 11 בראשותו של דובי פרנסס פתחה הבוקר את המסחר בבורסה לרגל רישום מניות הקרן על פלטפורמת TASE UP, כקרן הון סיכון הראשונה שרשמה את מניותיה על הפלטפורמה החדשה. 

הקרן החמישית של Group 11 גייסה כ- 200 מיליון דולר והחל מהיום מניותיה תיסחרנה בפלטפורמת TASE UP

פלטפורמת TASE UP מאפשרת לחברות הייטק פרטיות,  קרנות הון סיכון, קרנות המשקיעות במיזמי נדל"ן בחו"ל וקרנות אשראי ליהנות מגישה ייחודית למשקיעים מוסדיים ומשקיעים כשירים, ולגייס כספים מבלי להפוך להיות ציבוריות, ללא חיוב בדיווחים על פי חוק ניירות ערך ומבלי לפרסם תשקיף כמתחייב בדרך כלל מחברות הרוצות לגייס הון בבורסה. 

גופים מוסדיים מובילים בישראל, ביניהם, קבוצת מגדל, מור בית השקעות, מנורה מבטחים, הראל חברה לביטוח והכשרה חברה לביטוח השתתפו בסבב הגיוס. מתוך רצון לשתף את ציבור המשקיעים הכשירים, החברה הקצתה 5 מיליון דולר שיועמדו למסחר דרך פלטפורמת TASE UP ויאפשרו למשקיעים פרטיים להשקיע בקרן.    

קרן ההון סיכון 11 Group מעמק הסיליקון משקיעה בחברות טכנולוגיה מהפכניות בתחום השירותים הפיננסיים. על רקע התחזקותו של מגזר הפינטק ושיבוש שרשרת הערך המסורתית, 11 Group מיצבה את עצמה כשותפה מובילה למימון, הנחיה ותמיכה שוטפת ביזמים היוצרים את הדור הבא בתחום השירותים הפיננסיים. מבחינת ביצועים, הקרן נכללת באחוזון העליון (טופ(1% . הקרנות הקודמות של הקבוצה הניבו וממשיכות להניב תשואות משמעותיות לשותפים המוגבלים, כפי שניתן לראות במידע שפרסמה הקבוצה בבורסה.

מאז הקמתה, בסוף שנת ,2011 הפירמה השקיעה למעלה מ- 500 מיליון דולר בחברות המובילות של עמק הסיליקון בתחום טכנולוגיה פיננסית פורצת דרך, בהן: HomeLight, TripActions, Tipalti,  SunBit, Next Insurance, Papaya Global, EquityBee, Addepar ,ו - Lili Bank. הקרן משקיעה בעיקר בחברות המבוססות בארה"ב, אך כ- 70% מהחברות בפורטפוליו הן חברות בעלות קשר לישראל, עם מייסדים ישראלים ופעילות מחקר ופיתוח בישראל. 

השותף המייסד, דובי פרנסס, מכהן כדירקטור בחברות רבות בהן השקיעה הקרן וכחבר בוועדה המייעצת של בנק לאומי ארה"ב וכן בוועדת ההיגוי של Network Collaboration Israel - .ICON

אריק שטיינברג, יו"ר דירקטוריון הבורסה הזמני, דובי פרנסס, מייסד Group 11 ואיתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה, קרדיט: קובי וולף

דובי פרנסס, מייסד Group 11 אמר כי: ״אנו גאים להיות הקרן הראשונה שמאפשרת למשקיעים ישראלים נגישות, שקיפות וסחירות דרך פלטפורמת TASE UP של בורסת תל אביב ולצרף את מרבית המשקיעים המוסדיים הגדולים והטובים בישראל, אשר היו מהירים להבין את יתרונות הפלטפורמה. רוח החדשנות הנעוצה בדנ"א של Group 11  מובילה אותנו בדרך בה לא הלכו לפנינו קרנות הון סיכון. עם השנים, אנו רואים התעצמות של המעבר לדיגיטציה ואוטומציה בשווקים הפיננסיים, שהואצו עוד יותר בעקבות מגפת הקורונה ואנו צופים שהזינוק שעובר תחום הפינטק עוד יימשך שנים ארוכות. Group 11  עומדת מזה כעשור בחזית מהפכה זו, כשותפה לצמיחה של חברות מגדירות קטגוריה בתחום הפינטק".

ליאור נבון, מנהל יחידת מכירות ופיתוח שווקים בבורסה: "אנחנו מברכים את דובי פרנסס על בחירתו לרשום למסחר את מניות קרן ההון סיכון שבראשותו, ,Group 11 בפלטפורמת TASE UP. דובי זיהה מהר מאוד את הפוטנציאל של הפלטפורמה והיתרונות של החיבור למוסדיים ולמשקיעים בישראל. אני מקווה שקרנות נוספות יבינו את הערך בשקיפות ושיתוף הציבור הישראלי בהצלחת ההייטק הישראלי. אני מבקש להודות לדובי על הבעת האמון בבורסה וב- TASE UP ולברך על ההצלחה היתרה בגיוס של 200 מיליון דולר, פי 2 מהיעד הראשוני שהציב לקרן. כבית של הכלכלה הישראלית, הבורסה לניירות ערך מחויבת לקידום וחיבור ההייטק והחדשנות לשוק ההון ולמשקיעים בישראל. אנו מאמינים כי בתקופה הקרובה נראה עניין רב הן מצד חברות נוספות הנרשמות ב- TASE UP והן מצד המשקיעים המוסדיים והכשירים, אשר יוכלו ליהנות מהיתרונות של הבורסה, בין היתר, גישה למשקיעים ונזילות, תוך שמירה על פעילותן כחברות פרטיות."

בתמונה מימין לשמאל: שרון פרידריך פלד, מנהלת מכירות ופיתוח שווקים בבורסה ; ליאור נבון, מנהל יחידת המכירות ופיתוח שווקים בבורסה; דובי פרנסס, מייסד Group 11; רוני פרנסס, אשתו ואיתי בן זאב, מנכ"ל הבורסה.

x