לפני כולם: כפי שכתבנו אתמול - הבחירות לנשיאות לשכת סוכני הביטוח נדחו בחצי שנה

המשמעות – תתאפשר הגשת מועמדות של אנשים חדשים גם לתפקיד נשיא הלשכה וגם לכל המוסדות האחרים

 

 
לשכת סוכני ביטוח בישראללשכת סוכני ביטוח בישראל
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
18/11/2021

בית הדין של לשכת סוכני הביטוח החליט לפסול את ועדת הבחירות המרכזית שלה, כיון שלא פעלה לפי תקנון הלשכה. התוצאה – דחיית הבחירות שהיו אמורות להתקיים ב- 24/11/2021 בחצי שנה! אתמול דיווחנו בלעדית על כך שהבחירות בלשכה עלולות להידחות.

משמעות נגזרת של החלטת בית הדין של הלשכה היא, שהגשת המועמדות לנשיאות ולתפקידים האחרים בלשכה, נפתחת מחדש; כיום מועמדים לנשיאות שלמה אייזיק, אודי הוד ואלי שטרק (שפורסם כי הוא פורש ומצטרף להוד); ואולם, פסילת ועדת הבחירות שאישרה את המתמודדים, פוסלת גם את המתמודדים, וההתמודדות נפתחת מחדש.

הרקע לפסילת ועדת הבחירות המרכזית הוא עתירה שהוגשה לבית הדין ע״י יו״ר ועדת ביקורת בלשכה, בטענה שיש לדחות את הבחירות משום שוועדת הבחירות לא התנהלה לפי תקנון הלשכה.

כפי שפרסמנו אתמול, מדובר באחד מחברי הלשכה שהחליף חברת לשכה אחרת, שלא יכלה לכהן כנציגה בוועדה משום שהציעה מועמדותה בבחירות לתפקיד בלשכה. אלא שמסתבר, שהסוכן המחליף לא עבר אישור של הוועד המנהל והמועצה הארצית כנדרש בתקנון.

יש לציין, כי החלטת בית הדין של הלשכה בו ישבו חברי בית הדין: ירון פל - אב בית הדין, בועז מועלם - חבר בית הדין ועו״ד ישראל אליוביץ - חבר בית הדין, תועבר לרשם העמותות.

בתגובה, נמסר ממטה הבחירות של שלמה אייזיק: "בית הדין למשמעת אינו מוסמך להורות על ביטול הבחירות. שלמה אייזיק וסוכני הביטוח יוצאים כנגד החלטת בית הדין ומצפים מיו"ר ועדת הבחירות לקיים את הבחירות כסדרן".

יש אפשרות לערער על פסיקת ביה"ד של הלשכה גם פנימית – ערעור בפני ערכאה של חמישה חברי ביה"ד, או ערעור על ההחלטה בבית המשפט המחוזי. בכל מקרה, מדובר בהליכים שלא יסתיימו כנראה בתוך ימים.
x