מור and more?

כמה נקודות לגבי תשואות ולגבי הצפוי למסלולים של מור

 

 
דן גרינברג, צלם: יריב עראמידן גרינברג, צלם: יריב עראמי
 

דן גרינברג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/11/2021

שלום לכם,

בחודשים האחרונים קופות הגמל, קרנות ההשתלמות של "מור" מציגות תשואות חסר אל מול המתחרות, מה בכל זאת צופן לפי דעתי העתיד הלא רחוק לבית ההשקעות שצומח בקצב אדיר?

תשואות 3 שנים:

בחודש ינואר הקרוב, ליתר דיוק ב-20/01/2022 יתעדכנו ב"גמל נט" נתוני 3 שנים אחרונות בכלל מסלולי ההשקעה בקופות הגמל של "מור" (*התחיל להיסחר ב-01/20219).

הדבר יבוא לידי ביטוי להערכתי בקצב גיוסים הולך וגדל עוד יותר שכן גם הבנקים ייכנסו לתמונה ואני אסביר.

לבנקים מערכות דירוג המושתתות על ביצועי הקופות בטווחים של 3 שנים ו-5 שנים, לרוב הם לא ימליצו ללקוחות הבנק לעבור לקופה ללא דירוג של תקופות ארוכות אלו.

לכשיתפרסמו נתוני ה-3 שנים האחרונות צפוי "מור" להציג תשואות עודפות בפער של כ-3% עד 5% בממוצע בכל שנה! אל מול המתחרות במסלול ה"כללי" ופער גדול עוד יותר אפילו בהבדלים במסלולים ה"מנייתיים" והדבר עתיד להביא להגדלת הגיוסים של בית ההשקעות על ידי היועצים הפנסיוניים בבנק.

גיוסים מאסיביים בתקופה של שוק הון יורד?

במידה ושוק ההון ישנה כיוון במהלך שנת 2022 ונראה מימושים\תיקונים, ישנו יתרון גדול באופן יחסי לקוטן בית ההשקעות ולעובדה שהוא מגייס בין 1 ל-2 מיליארד ₪ בכל חודש.

האפשרויות שיוצרו ל"מור" יהיו אדירות והאפשרות לרכוש נכסים במחירי "סוף עונה" יכולים להוות לו יתרון גדול אל מול המתחרות.

כמו כן יש לזכור ש"מור" במסלולים הכלליים (גילאי 50-60 בגמל) נמצא בחשיפה יחסית נמוכה למניות (סביב 45%) בעוד חלק מהחברות כבר נושק ל-50% נכון ל-10/2021.

גיוס מאסיבי של סכומים לתוך שוק הון יורד גם מבצע "דילול" אוטומטי של החלק המניתי, דבר שגורם לאותו בית השקעות "להפסיד" פחות עבור העמיתים שלו אל מול גופים ש"פודים" כספים ומקשים על ניהול ההשקעות של אותו בית ההשקעות או חברת הביטוח.

"מור פנסיה"

עד לחודש 01/2022  צפוי בית ההשקעות מור לפתוח את קרן הפנסיה שלו.

לא מעט עמיתים מחכים לרגע הזה ממספר סיבות:

רצון לרכז את כלל המוצרים תחת "בית" 1 עם שרות אטרקטיבי ותשואות מובילות.

מוצר חדש לבית השקעות מהמובילים בישראל – לא מעט עמיתים וגם בעלי רישיון ראו את התשואות של "מור" בקופות הגמל להשקעה וקרנות ההשתלמות במהלך שנת 2019 וירצו לנסות לשחזר את ההצלחה ולהצטרף לקרן פנסיה "קטנה" ובראשית דרכה אשר היסטורית מוצרים כאלו ידעו לייצר תשואה עודפת מהותית אל מול יתר המתחרות באותו המוצר ביחס לאותה תקופת זמן נמדדת.

דמי הניהול של קרן הפנסיה – דמי הניהול צפויים להיות מאוד אטרקטיביים ביחס לחלופות וככל הנראה יעמדו  על שיעור של 1% מההפקדה ועוד 0.22% מהצבירה.

x