בהלת אומיקרון - מקרים ראשונים בגרמניה ואנגליה, כמה מקרים בישראל ?

מקרים ראשונים של וריאנט Omicron בבריטניה, גרמניה וצ'כיה. כמה מקרים יש בישראל ? 100 יום לעדכון החיסון

 

 
אימיג` dreamstimeאימיג` dreamstime
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/11/2021

מקרים ראשונים של וריאנט Omicron בבריטניה, גרמניה וצ'כיה

שני המקרים הבריטים, שנמצאים כעת בבידוד, זוהו בצ'למספורד ובנוטינגהאם באנשים ש"קשורים לטיול בדרום אפריקה", הודיע ​​משרד הבריאות של לונדון, שהכניס כעת ארבע מדינות אפריקאיות נוספות - אנגולה, מלאווי, מוזמביק. זמביה - ל'רשימה האדומה' של מדינות שמהן נאסרה כניסה לזרים. "זו תזכורת אמיתית לכך שהמגיפה רחוקה מלהסתיים", אמר ג'וויד סאג'יד שר הבריאות הבריטי.

המקרה החשוד הראשון בגרמניה של הגרסה החדשה, שחוששים שהיא מדבקת יותר מהקודמים, זוהה אצל מטייל שהגיע לפרנקפורט, שהגיע מדרום אפריקה.

ראש ממשלת צ'כיה, אנדריי באביס, הודיע ​​כי הוא בודק דגימה של אישה שהייתה בנמיביה ונמצאה חיובית עם הגעתה. "היא חזרה לצ'כיה דרך דרום אפריקה ודובאי", אמר באביס בציוץ. "האישה מחוסנת, עם תסמינים קלים ונעשה מחר את בדיקת הרצף", הוסיף.

בישראל ישנו מאומת אחד וודאי בווריאנט אומיקרון ועוד שישה שבסבירות גבוהה נדבקו בווירוס. כרגע ממתינים לתוצאות הריצוף שלהם והם נשלחו לבידוד. 

ארגון הבריאות העולמי: "הגרסה החדשה" מסוגלת יותר "להתחמק מחיסונים"
נראה שהגרסה החדשה של Covid-19, שהתגלתה בדרום אפריקה, בעלת "יכולת גדולה יותר" להתגבר על החיסונים. כך אמר השליח המיוחד של ארגון הבריאות העולמי ל-Covid-19, דיוויד נבארו, שחלק את דאגות הממשלות לגבי התפשטות הגרסה החדשה. "הדעה שלי היא שבאמת ראוי לדאוג ואני אגיד לך למה", הסביר בכיר ב-WHO ל-BBC, "נראה שלנגיף יש יכולת טובה יותר להתחמק מההגנות שכולנו בנינו עם החיסונים שאנו עושים. קיבלו מתחילת שנה זו".

BionTech, על גרסה חדשה, נתונים על יעילות החיסון בתוך שבועיים
המעבדה הגרמנית של פייזר, BioNTech, מצפה לקבל את תוצאות המחקר שלה "תוך שבועיים לכל המאוחר" כדי לקבוע אם הגרסה החדשה שזוהתה בדרום אפריקה מסוגלת לחמוק מהגנה על חיסון. "התחלנו מיד במחקרים על וריאנט B.1.1.529", ש"שונה בבירור מהוריאנטים המוכרים כי יש לו מוטציות נוספות בחלבון הספייק" האופייניות לנגיף SARS-Cov-2, אמר הדובר.

לפחות 100 יום עד לעדכון החיסון
"פייזר ו-BioNTech התכוננו לפני מספר חודשים לעדכן את החיסון שלהם תוך פחות משישה שבועות" ובכך להיות מוכנות לספק "המנות הראשונות בעוד 100 ימים" אם וריאנט יתברר עמיד. כך אמר דובר החברה


כתבות נוספות בנושא:
שער הדולר אפקט אומיקרון - המוסדיים רוכשים מט"ח ומקפיצים את הדולר

מדד ה S&P 500 נפל ב 2.27%- הנפט ב 13%- אפקט וריאנט אומיקרון בשווקים


x