למניות אירופאיות יש סוף סוף סיכוי טוב לנצח את האמריקאיות ב-2022

האם כדאי להצטרף למקהלת השוורים שרואים כעת פוטנציאל מרגש במניות אירופה על אף ההובלה רבת השנים של ארה"ב?

 

 
mage by PublicDomainPictures from Pixabaymage by PublicDomainPictures from Pixabay
 

עמית י.
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/01/2022

בואו נודה בזה, המניות בארה"ב היכו את המניות האירופיות מאז המשבר הפיננסי של 2008. אבל בין מגוון גורמים חשובים, 2022 עשויה להיות השנה שבה הן עשויות לגבור עליהן. זה למה:

הערכות השווי באירופה הרבה יותר אטרקטיביות

הערכות המניות בארה"ב אינן רק ברמות שיא לעומת ההיסטוריה שלהן. הן ברמות שיא לעומת המקבילות האירופיות, גם לאחר בחינת ההבדלים בהרכבי המגזרים (מה שכביכול מאפשר לנו להשוות תפוחים לתפוחים).

למניות האירופיות יש עוד כמה יתרונות. דבר אחד, הן מציעות כמה מהתשואות הגבוהות ביותר של תזרים המזומנים החופשי בעולם. ועוד, הערכות השווי שלהם  ירדו בשנה שעברה אפילו כשמחירי המניות שלהם עלו, כלומר אפשר לקנות את הצמיחה העתידית שלהם עוד יותר בזול ב-2022.

האירופאיות זולות יותר מארה"ב. מקור: גולדמן זאקס

מניות אירופה מציעות תשואת דיבידנד גבוהה יותר

משקיעים במניות אירופאיות מרוויחים תשואת דיבידנד של כ-3%  שזה בערך פי שניים מההכנסה ממשקיעים במניות בארה"ב. זה אפילו יותר מרשים אם אתה משווה את זה לתשואות האג"ח האירופיות, שהן מהנמוכות בעולם. במילים אחרות, משקיעים אירופאים מרוויחים פרמיה גבוהה יותר עבור השקעה במניות מסוכנות על פני אג"ח בטוחות מאשר המשקיעים בארה"ב.

פער הרווחים שהולך ונסגר

המניות בארה"ב נהנו מאוד מחבילת התמיכה הנדיבה של הממשל בשנת 2021. אך כידוע בהמשך, התמריץ הזה אמור להיעלם והצמיחה תאט.

אך יש סיכוי לראות את ההיפך קורה באירופה: ממשלות דוחפות לחבילות תמיכה שאפתניות יותר במטרה להחיות את הכלכלה, לקדם השקעות ירוקות יותר ולהפחית את אי השוויון. כל זה יכול להספיק כדי להגביר את הצמיחה בהכנסות ולקזז את ההשפעה השלילית של האינפלציה על המרג'ין של החברות, מה שעשוי לעזור לחברות אירופאיות להדביק סוף סוף את אלו בארה"ב במונחים של צמיחת רווחים. למעשה, גולדמן זאקס ציין כי אומדני הרווח למניה ל-12 חודשים היו גבוהים יותר עבור אירופה מאשר בארה"ב בשנה האחרונה, שנראה כי עדיין לא מתומחרת במלואה בשוק.

המניות באירופה פחות רגישות לעליית הריבית

הפדרל ריזרב כבר יצא למסע הידוק המדיניות המוניטרית שלו, אך הבנק המרכזי האירופי (ECB) צפוי לשמור על ריבית נמוכה יותר למשך זמן רב יותר. זה אמור לתת למניות האירופיות קצת יותר מרחב נשימה, ויכול להיות שהן יקבלו דחיפה של כספים ממשקיעים שעוזבים את ההשקעות שלהם בארה"ב ובורחים מהאיום של ריבית גבוהה יותר בארה"ב.

וגם כאשר ה-ECB אכן מעלה את הריבית, הרכב הסקטורים של שוק המניות האירופי הופך אותו לגמיש במיוחד: חלקן של מניות הטכנולוגיה, הפגיעות ביותר במצב של עליית הריבית, נמוך בהרבה מאשר בארה"ב, ומנגד, החלק של מגזרים כמו בנקאות, שמתפקדים טוב כשהשיעורים מטפסים, הוא הרבה יותר גבוה. כמו כן, אירופה גם חשופה הרבה יותר למגזרים מחזוריים, שעשויים לתת ביצועים טובים אם ההתאוששות הכלכלית תימשך.

אירופה אמורה לעלות על ארה"ב אם הריבית תעלה. מקור בלומברג

אז האם המניות של אירופה יכולות לנצח את מניות אמריקה ב-2022?

מניות אירופה אכן מייצגות הזדמנות טובה יותר ממניות ארה"ב כרגע. אז כן, הסיכויים שתהיה להם שנה טובה יותר נראים די טובים כרגע.

אבל כדאי להדגיש שיש הרבה סיכונים למניות האירופיות שיש לשקול ואולי אף יכולים לשנות את דעתכם לשלילה. ראשית, הצמיחה באזור איכזבה ללא הרף בעשור האחרון מסיבות שונות: הצניחה במחירי הסחורות והסחר העולמי, מערכת פוליטית לא יעילה והידרדרות הדמוגרפית. 

שנית, הסיכון הפוליטי נותר גבוה באזור: צרפת תבחר נשיא חדש בקרוב, נושאי הברקזיט לא נפתרו לגמרי, ומדינות כמו ספרד, יוון ואיטליה בסיכון עם מחלוקת נוספת עם בריסל.

לבסוף, אירופה לא יכולה לסמוך על החברות המפריעות והחדשניות שארה"ב יכולה. אם הצמיחה הכלכלית העולמית רק תתבלבל, מניות טכנולוגיה שצומחות במהירות עשויות להוביל שוב ולהביא את ארה"ב לניצחון נוסף.

מה ההזדמנות כאן?

אם למדתם לעומק את הכוחות השונים ואתם ם חושבים ומאמינים שאירופה יכולה לנצח את אמריקה השנה, יש שני דרכים שאפשר לשקול ולפעול בהתאם לתזה שלך:

הראשון הוא להחליף חלק מהמניות שלך בארה"ב במניות אירופיות. שתיים מהקרנות הזולות והמגוונות ביותר הנסחרות בבורסה הזמינות למשקיעים בארה"ב הן Vanguard FTSE Europe ETF (טיקר: (VGK, ו-iShares Core MSCI Europe ETF (טיקר: IEUR) . עבור משקיעים אירופאים, תעודת הסל Vanguard FTSE Developed Europe UCITS (טיקר: (VEUR, היא אלטרנטיבה זולה, נזילה ומגוונת היטב.

גרף שבועי VGK, IEUR, VEUR מקור TradingView

הדרך השנייה היא לונג על מניות אירופאיות ושורט על ארה"ב. בדרך זו, הביצועים שלכם לא יהיו תלויים בעליות או ירידות של השווקים, אלא בביצועים טובים יותר של מניות אירופיות לעומת מניות ארה"ב, מה שעלול לקרות גם בשוקי השוורים וגם בשוק הדובים. זה יכול להיות מסחר מעניין עבור משקיעים המעוניינים להוסיף מקורות תשואות לא מתואמים לתיקים שלהם.

סקירה מציגה כיווני השקעה אפשריים בשווקי אירופה לאור נתונים שונים. הכתוב אינו מהווה כל המלצה לקניה/מכירה/אחזקה של ניירות הערך המוזכרים בה. תמיד עליך לעשות מחקר מעמיק נוסף משלך לפני קבלת החלטה כזו או אחרת. 

x