היכן מומחי רכב רואים את ההזדמנויות הגדולות ביותר של תעשיית הרכב?

סקר שנעשה בקרב יותר מ-1,100 מומחי רכב בכירים מצביע על מספר הזדמנויות להשקעה מעניינות, בואו נצלול אל ארבעת המשכנעות ביותר

 

 
Image by M W from PixabayImage by M W from Pixabay
 

עמית י.
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
20/01/2022

יותר מ-1,100 מנהלים בכירים בתעשיית הרכב ב-31 מדינות שיתפו את דעתם על השינוי הצפוי של המגזר הזה בעשור הבא. חוות דעתם של המנהלים המנוסים הללו חשפו הזדמנויות השקעה מעניינות - והנה ארבעת המעניינות ביותר.

כלי רכב חשמליים יהוו מחצית מהשוק

המומחים מצפים שמכוניות חשמליות יהוו בממוצע חצי מכלל מכירות המכוניות בשווקים הגדולים עד 2030.  רובם (ליתר דיוק, 73% מהם) מהם גם חושבים שהמחירים של המכוניות חשמליות עד 2030 יהיו כמו המקבילות, אלה שזוללות הרבה דלק. אם אכן המחירים של הרכבים החשמליים יתכנסו מטה לעבר מחירי רכבים עם מנועי בעירה,  זה עשוי להפוך אותן לזמינות יותר ולהגביר את המעבר של הנהגים לרכבים חשמליים.

אחוז מכירות הרכב החדש שיהיו מונעי סוללות (היברידיות לשעבר) עד שנת 2030 עפ"י חוות דעת הנסקרים


עמידה בציפיות הללו תדרוש הגדלה של ייצור הרכבים החשמליים הנוכחי, כמו גם שיפור בטכנולוגיה על מנת להוריד את עלויות הייצור.

החדשות הרעות הן שחברות שמוציאות כסף רב, כגון על מחקר ופיתוח הפגינו ביצועים נמוכים יותר של חברותיהן בשנים האחרונות, אז ככל הנראה כדאי להימנע מהחברות שמתכוונות להוציא כסף רב כגון יצרניות רכב מסורתיות שעושות את המעבר לחשמל.

צמצום זמני הטעינה של EV הוא פקטור חשוב

צמצום של זמני הטעינה של הרכבים החשמליים יהיה המפתח להפחתת אי הנוחות של רכבים חשמליים בהשוואה לרכבים עם מנועי בעירה ובסופו של דבר אמור להגביר אימוץ רכבים חשמליים בקרב נהגים. 77% מהמנהלים שנסקרו מאמינים שזמני הטעינה יצטרכו לעבור משלוש שעות, שזה המצב כיום ל30 דקות לפחות.

טבלת סקר זמני טעינה

מה ההזדמנות כאן?

אכן, ברור שנדרשת השקעה משמעותית בטכנולוגיית טעינה ובתשתית, והמשימה הגדולה הזו יכולה להתפזר בין חברות פרטיות וממשלות כתמריץ להפחית את פליטת הרכב. אז אלה חדשות טובות פוטנציאליות עבור חברות שמייצרות עמדות טעינה, כולל ChargePoint (סימול: CHPT) שבסיסה בארה"ב וחברת האוטומציה השוויצרית ABB.

גרף שבועי מניות ABB&CHPT  מקור TradingView

https://www.tradingview.com/x/0bWUlpW4/

כלי רכב חשמליים ייצרו הזדמנויות וסיכונים דיגיטליים

נתון מרשים בהקשר זה הוא ש78% מהמנהלים בתעשייה מצפים שרוב הנהגים ירכשו את כלי הרכב שלהם באופן ישיר עד שנת 2030. כמו ברוב המסחר האלקטרוני, הם מעריכים שהחוויה החלקה ונטולת הטרחה של הלקוחות תהיה חשובה אפילו יותר מהמפרט והביצועים של הרכב עצמו.  היות ומכוניות חשמליות בעצמן יהיו על תקן של 'מכשירים מחוברים', הם ייצרו כמות עצומה של נתונים על שימוש, דפוסי נסיעה ובטיחות שיכולים לעזור למכוניות הנוהגות בעצמן חלקית להפוך לחכמות יותר.

אחוז מכירות של רכבים חדשים באופן ישיר ללקוחות

איך אבטחת סייבר קשורה?

יצרניות הרכב יצטרכו להשקיע בפלטפורמות הדיגיטליות שלהן כדי למשוך ולשמור על לקוחות, דבר שיגרור עלויות משמעותיות. שוב, ההוצאה הגבוהה הזו תפגע בצורה הקשה ביותר ביצרניות הרכב המסורתיות בניסיונות שלהן להישאר רלוונטיות.

הנתונים שמייצרים רכבים חשמליים מגיעים עם יתרונות וחסרונות: התחום הזה יכול לפתוח מקור  הכנסה חדש ליצרניות רכב על ידי מכירת גישה לחברות ביטוח או ניתוח נתונים, אבל מצד שני,  זה ידרוש מינוף גדול של אמצעי אבטחת סייבר כדי לשמור על כל הנתונים האלה בטוחים. 

אגב, קבוצת מחקר בתחום חוזה ששוק אבטחת הסייבר העולמי יגדל ב-15% בממוצע מדי שנה עד 2026. אם הוא אכן יצליח בכך, הוא יהיה שווה 400 מיליארד דולר.

יהיו יותר מיזוגים ורכישות בתעשייה

בוויכוח הישן של מה עדיף-קנייה מול בנייה, 85% מהמנהלים בתעשיית הרכב מעדיפים קניה כמו גם ביצוע השקעות חדשות ובניית שותפויות חדשות כדי לקבל גישה לטכנולוגיה שהם זקוקים לה כדי להצליח.

אחוז מוערך של הרכישות/השקעות/שותפויות בחברות טכנולוגיה חדשות בשנים הבאות


מתברר שחברות שמוציאות כסף רב על מיזוגים ורכישות במזומן עולות על חברותיהן: מאז 1990, חברות ששילמו על מיזוגים ורכישות במזומן ניצחו את שוק המניות האמריקאי רק בכמעט 30% מהמקרים. אך בשנים האחרונות התסריט הזה התהפך: מאז 2016, הם עלו על ה-S&P 500 כמעט 60% מהמקרים. כך שבהתחשב בעובדה שהמגמה הזו לא הראתה שום סימני האטה ב-2021, שווה לשקול בחיוב תמיכה במניות של חברות המאמצות אסטרטגיה זו, בניגוד לחברות עם הוצאות השקעה כבדות ולקוות למשחק מנצח. 

לסיום, אחד השינויים הגדולים ביותר שאנחנו צפויים לראות במהלך השנים הבאות הוא המעבר ממנועים המונעים בנפט לרכבים חשמליים. לא רק 1,100 המנהלים הבכירים בתעשיית הרכב חושבים כך אלא גם על פי נתוני ספקית המחקר Bloomberg New Energy Finance (BNEF). עד שנת 2030 המכירות השנתיות של רכבי EV יגיעו ל-26 מיליון ובשנת 2040, יותר ממחצית מכל כלי הרכב שימכרו יהיו חשמליים.

סקירה מציגה כיווני השקעה אפשריים המבוססים על ממצאי חוות דעת שעלו מתוך סקר בקרב מומחי רכבים. הכתוב אינו מהווה כל המלצה לקניה/מכירה/אחזקה של הניירות המוזכרים בה. תמיד עליך לעשות את מחקר מעמיק נוסף משלך לפני קבלת החלטה כזו או אחרת. 

*אין לראות באמור לעיל משום ייעוץ השקעות, המלצה או חוות דעת באשר למוצרים פיננסיים כלשהם


מנהל הקרן

שווי באלפי בשקלים

MFV 

מור

945.82

MFV 

סיגמא

525.46


4 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 1.47 מיליון ב-ABB Ltd
קרנות נאמנות שמחזיקות את ABB Ltd

שם קרן

אחוז מהקרן

בשקלים

אושן יצירה גלובל אקוויטי 

0.51%

346801.22

מור מניות גלובלי

0.48%

525456.4

אושן יצירה 30/70

0.23%

178655.18

מור תיק השקעות 50%

0.16%

420365.12



מנהל הקרן

שווי באלפי בשקלים

MFV 

הראל

1147.14


1 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 1.15 מיליון ב-CHARGEPOINT HOLDINGS, INC.
קרנות נאמנות שמחזיקות את CHARGEPOINT HOLDINGS, INC.

שם קרן

אחוז מהקרן

בשקלים

הראל כלכלה ירוקה גלובלית עד 30% מט"ח

3.72%

1147140.96



x