גוגל לקראת פיצול מניות. האם זו הזדמנות לקניה?

מניית אלפבית סובלת מאתגרים שונים כולל תחרות מצד TikTok שמעסיקה את המשקיעים

 

 

 
Image by Hebi B. from PixabayImage by Hebi B. from Pixabay
 

עמית י.
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
12/05/2022

למרות האתגרים העומדים בפניה, החברה מדווחת על צמיחה דו ספרתית. למעשה, אלפבית הייתה בין הנהנות העיקריות של מגיפת הקורונה. הצרכנים פשוט פנו למחשבים שלהם, והשימוש ביוטיוב ובמנוע החיפוש של גוגל גדל בצורה משמעותית. כיום, נגיף הקורונה נמצא ברובו בעבר, ותחרות מוגברת בין השאר מצד היריבה של יוטיוב, TikTok מעסיקות כמה משקיעים.

Image from Pixabay 

בפועל, ההנהלה הזהירה מפני תחרות קשה לרבעון הבא אך עדיין החברה מצליחה לרשום צמיחה דו ספרתית. בנוסף על כך, למשקיעים יש ספליט בקרוב, Google Cloud, שצומחת במהירות גם אם  עדיין מפסידה כסף, ומגוון עסקים פוטנציאליים בתחומים האחרים שיש לקחת בחשבון.

הדוחות של אלפבית עבור הרבעון הראשון מצביעים על כך שהחברה החמיצה בשורה העליונה והתחתונה, ודיווחה על רווח למניה של 24.62 דולר למניה לעומת קונצנזוס של 25.91 דולר, והכנסות של 68.01 מיליארד דולר שזה 100 מיליון דולר מתחת להערכות האנליסטים.

הכנסות הפרסום הגיעו ל-54.66 מיליארד דולר, עלייה מ-44.68 מיליארד דולר בשנה הקודמת.

המקום הכואב הגדול ביותר ברווחים היה יוטיוב. אך למרות זאת, הפרסום ביוטיוב צמח ב-14% משנה לשנה. אנליסטים ציפו להכנסות של 7.51 מיליארד דולר מפרסום מאותה חטיבה; עם זאת, יוטיוב סיפקה רק 6.87 מיליארד דולר. פספוס תחזיות האנליסטים נגרם כתוצאה מהשעיית השירותים ברוסיה.

לגבי הצמיחה בענן, היא עלתה ב-43% לעומת הרבעון הראשון של שנת הכספים שעברה. Google Cloud מספק כעת 8.5% מסך ההכנסות של אלפבית. התחומים האחרים של אלפבית העלו את ההכנסות מהשנה שקדמה ל-440 מיליון דולר מ-198 מיליון דולר. עם זאת, ההפסד של החטיבה הזו גדל מעט ל-1.15 מיליארד דולר.

יש לציין שהנהלת אלפבית הדגישה והתייחסה לאתגרים השונים שעומדים בפניה גם ברבעון הקרוב.

מניית גוגל, גרף שבועי מקור TradingView

מה כדאי לדעת על פיצול מניות העבר והעתיד של גוגל?

גוגל מתכננת פיצול מניות של 20 ל-1 שייכנס לתוקף ב-15 ביולי. 

ההיסטוריה של גוגל כוללת שני פיצולי מניות קודמים; הראשון היה קצת חריג והוא מכונה פיצול המניות השנוי ביותר במחלוקת אי פעם. הסיבה לכך היא שהמטרה העיקרית של אותו פיצול הייתה ליצור סיווג חדש של מניות עם הרשאות הצבעה מופחתות והמניה ראתה עלייה קלה בעקבות הפיצול. 

בפיצול השני שלה ב 2015 המניה נסחרה בממוצע של כ-693 דולר למניה בחודש שלפני הפיצול. ביולי זה היה קרוב ל-770 דולר, ותוך שנה גוגל נסחרה במעל 900 דולר.

האם מחיר המניה של גוגל יעלה לאחר הפיצול?

מיותר לציין שיש מגוון גורמים שיכולים להניע את מחיר המניה של החברה בעקבות פיצול מניות. עם זאת, ישנם מספר מחקרים המצביעים על כך שמחירי המניות נוטים לטפס בעקבות פיצול מניות.  למרות שנראה שפיצולי מניות הם קוסמטיים בלבד, ישנן עדויות אמפיריות רבות לכך שהם קשורים לתשואות חריגות.

מעבר לכך, יש זרז נוסף עשוי להעלות את מניית גוגל בעקבות הפיצול. יש ספקולציות כי אלפבית עשויה להתווסף ל-Dow Jones Industrials. נכון להיום, החברה מוחרגת מהדאו.

הסיבה לכך היא שהדאו ג'ונס הוא מדד משוקלל במחיר. לכן, המדד דורש ממניות רשומות מחירים דומים. מחיר המניה הנמוך יותר שיהיה לגוגל לאחר הפיצול יאפשר לה להצטרף לדאו. אם גוגל תצטרף, זה יביא לכמה תעודות סל המשקפות את המדד לכלול את המניה באחזקותיהן.

גוגל אמורה לחוות צמיחה נוספת

Google Cloud אמור לספק זרם הכנסה משמעותי בעתיד הנראה לעין. עד היום חטיבת הענן מפסידה כסף, אבל זה נובע בעיקר מההנהלה שהשקיעה רבות בחלל. אחוזי הצמיחה של Google Clouds משיעורי ההכנסות עולים על זה של AWS ו-Azure בהפרשים גדולים, וגוגל שולטת כעת ב-10% מהשוק העולמי.

גם שוק הפרסום הדיגיטלי צפוי לצמוח בקצב מהיר, כיום החברה מחזיקה בנתח של כמעט 29% משוק הפרסומות הדיגיטליות.

סיכויי צמיחה מעוררי השראה נמצאים בתחומים האחרים של אלפבית, גם אם זה פחות מרגיש בטוח: 

Waymo, שהושק בשנת 2018, הוא שירות קבלת נסיעה ללא נהג. החברה פעלה בתחילה עם מפעיל בטיחות במושב הנהג, והודיעה שהיא עוברת לחוויה ללא נהג באמת.

בנוסף ל-Waymo, כדאי לדעת שלאלפבית יש גם חברות בת המוקדשות למחקר בתחום ההזדקנות האנושית, בינה מלאכותית, גילוי תרופות, טכנולוגיית בתים חכמים, רובוטיקה ופיתוח מחשבים קוונטיים.

האם מניית Google היא קנייה, מכירה או החזקה?

גוגל הייתה ונשארה מניה צמיחה. כדי להמחיש את קצב הגידול המהיר שהחברה מייצרת, כדאי לבחון את ההכנסות המדווחות של אלפבית ברבעון הראשון של כל אחת מארבע שנות הכספים האחרונות: 

ברבעון הראשון של 2019, סך הכנסות החברה היו 36.3 מיליארד דולר. ברבעון הראשון של 2020 עם 41.1 מיליארד דולר, ולאחר מכן 55.3 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2021, ו-68 מיליארד דולר ברבעון האחרון.

המשמעות היא שהחברה חוותה קצב צמיחה גבוה יותר בין 2021 ל 2022 מאשר מ-2019 עד 2020. גוגל עשויה להרוויח מהמגמה של שימוש מוגבר בפרסום דיגיטלי, ו-Google Cloud ככל הנראה תניב רווח בעתיד הלא רחוק.

כעת נותר לכם להמשיך את המחקר לעומק על מנת לענות על השאלה הזו בעצמכם.

x