רם אורנשטיין, מנכ"ל סאנפלאואר: "עסקה משמעותית שמצטרפת ל-3 עסקאות עליהן חתמנו לאחרונה בארה"ב"

החברה חתמה על הסכם לרכישת צבר פרוייקטי אנרגיה מתחדשת ואגירת אנרגיה בהספק כולל של כ- 510 מגה וואט

 

 

 
Image by TeeFarm from PixabayImage by TeeFarm from Pixabay
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
03/06/2022

העסקה, שנחתמה עם חברת NTE Energy, יזם מקומי בעל ידע מקצועי ייחודי וניסיון רב, כוללת שני פרויקטים פוטו-וולטאיים, פרויקט פוטו-וולטאי משולב אגירת אנרגיה בסוללות ופרויקט אגירת אנרגיה בסוללות standalone במדינות טקסס, דרום קרולינה וקונטיקט בארצות הברית.

סאנפלאואר צופה כי, ההשקעה הכוללת בהקמת צבר הפרויקטים ועד להפעלתם המסחרית במהלך השנים 2024-  2026 , תעמוד על עד כ-420 מיליון דולר. 

רם אורנשטין, מנכ"ל סאנפלאואר: "עסקה משמעותית זו מצטרפת לשלוש העסקאות עליהן חתמה לאחרונה החברה תוך מימוש האסטרטגיה העסקית, המתמקדת ביצירת צבר משמעותי של פרויקטים בייזום ובפיתוח בארה"ב, בפולין ובישראל. אנו מאמינים שהחבירה ל- NTE Energy, יזם בעל ניסיון רב שנים ומשמעותי בפיתוח והקמה של פרויקטים בתחום האנרגיה, שחתום על פיתוחן בהצלחה של תחנות כח בארה"ב בהיקף של כ-1 ג'יגוואט, תסייע רבות בפיתוח וייזום פרויקטים נוספים במדינה. עסקה זו מייצרת לסאנפלאואר צבר פרויקטים איכותי במספר מדינות בארה"ב, במחיר אטרקטיבי, שישולם ברובו על בסיס הצלחה ועמידה באבני דרך. אנחנו סבורים שהפרויקטים שיקומו בשנים הקרובות ייהנו מתשואה עודפת ויהוו את הבסיס להמשך הצמיחה שלנו בארה"ב."

חברת סאנפלאואר, הפועלת בתחום האנרגיה המתחדשת, מדווחת היום (יום חמישי 2 ביוני 2022) כי, חתמה על הסכם מחייב עם בעלי השליטה בחברת NTE Energy, יזם אמריקאי מנוסה בתחום האנרגיה, להקמת חברה משותפת שתכלול צבר פרויקטי אנרגיה מתחדשת בשלבי פיתוח וייזום שונים , הכולל שני פרויקטים פוטו-וולטאיים, פרויקט פוטו-וולטאי משולב אגירת אנרגיה בסוללות ופרויקט אגירת אנרגיה בסוללות standalone, בהספק כולל מוערך של כ-510 מגוואט (AC). זאת, בתמורה לכ- 4 מיליון דולר ששולמו עם החתימה על ההסכם וסך של עד 17 מיליון דולר תשלומי דמי ייזום שישולמו עפ"י אבני דרך לאורך פרק זמן של כשלוש שנים. כמו כן, התחייבה החברה לשאת בהוצאות פיתוח הפרויקטים עד לסך של כ-6.5 מיליון דולר.

במסגרת ההסכם תחזיק סאנפלאואר בבעלותה 92% מצבר פרויקטי האנרגיה המתחדשת וחלקו של היזם יעמוד על  8%. חברת NTE  תעניק שירותי פיתוח למיזם המשותף, עד לשלב ההקמה של צבר המתחדשות. שירותי הפיתוח ייעשו בהתאם לתקציב ביחס לכל פרויקט הכלול בצבר המתחדשות, אשר יאושר מראש ובאופן שוטף על ידי החברה. 

סאנפלאואר צופה כי, הקמת צבר פרויקטי אנרגיה מתחדשת תדרוש השקעה כוללת של כ-420 מיליון דולר עד להפעלה מסחרית של הפרויקטים במהלך השנים 2026-2025. 

הסכם זה, מצטרף לשלושה הסכמים קודמים מול יזמים מקומיים אחרים בארה"ב ובפולין: (1) הסכם מחייב מסוף 2021 מול יזם אמריקאי בעל ניסיון בתחום אגירת אנרגיה בסוללות, לאיתור וייזום פרוייקטי אגירה standalone, באזור אחד או יותר בחוף המזרחי של ארה"ב, עם יעד להגעה לצבר כולל של 265 מגה-וואט לפחות, (2) הסכם מחייב מ-19 במאי 2022 עם יזם מקומי בעל ניסיון בפיתוח מיזמים פוטו- וולטאיים בארה"ב, להקמת מיזם משותף לפיתוח פרויקטים פוטו- וולטאיים קרקעיים, כל אחד בהיקף של עשרות מגוואט, בשילוב אפשרי של אגירת אנרגיה בסוללות, באחת ממדינות דרום-מזרח ארצות הברית, ו(3) הסכם עקרונות מחודש מרץ 2022 עם יזם פולני בעל ניסיון עשיר בפיתוח תחנות כח פוטו-וולטאיות, להקמת מיזם משותף לפיתוח פרויקטים פוטו-וולטאיים קרקעיים בפולין, במטרה להקים פרוייקטים בהספק כולל של כ 500- מגה וואט בשנים הקרובות.

לגרף סאנפלאואר לחצו כאן

30 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 17.07 מיליון בסאנפלאואר
קרנות נאמנות שמחזיקות את סאנפלאואר. לרשימה המלאה
x