השלמת עסקת המיזוג של נרהטק מדיה וחברת התחבורה השיתופית GoTo Global

GoTo Global הופכת לחברה ציבורית ומתחילה להיסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב

 

 

 
גיל לייזר עם מוצרי GoTo Global, צילום: גלעד בר-שלוגיל לייזר עם מוצרי GoTo Global, צילום: גלעד בר-שלו
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
06/06/2022

החברה הממוזגת תרשם למסחר בבורסה של תל אביב מחר, יום שלישי, 7 ביוני 2022, תחת הסימול (NRTK.TA) ובימים הקרובים תשנה את שמה ותעבור לסימול (GoTo.TA)

עם אישור עסקת המיזוג, מונה מר גיל לייזר למנכ"ל החברה הממוזגת. בנוסף מונו חברי הדירקטוריון החדשים: בעלי DBSI מר יוסי בן שלום ישמש כיו"ר הדירקטוריון והחברים החדשים בו יהיה מנכ"ל שגריר מר דוד מיכאל, יו"ר ומנכ"ל Solutum Technologies מר ירון שיינמן, סמנכ"לית הממשל התאגידי בויז.אר.טי טכנולוגיות הגברת עופרה שיינמן ומנכ"ל נרהטק מדיה לשעבר, מר אסי יצחיאק

חברת נרהטק מדיה דיווחה באתר הבורסה לניירות ערך בתל אביב על השלמת עסקת המיזוג עם חברת התחבורה השיתופית GoTo Global. השלמת עסקת המיזוג היא בהמשך לאישור האספה הכללית של נרהטק מדיה למיזוג לאחר עמידתה של GoTo Global בתנאים המתלים לחתימה. עם השלמת המיזוג, תהפוך GoTo Global לחברה ציבורית ותכנס למסחר בבורסה ממחר, יום ג', 7 ביוני 2022, תחת הסימול (NRTK.TA) ובימים הקרובים תשנה את שמה ותעבור לסימול (GoTo.TA). 

עם אישור עסקת המיזוג, אושר מינויו של מר גיל לייזר למנכ"ל החברה הממוזגת. בנוסף אושרו חברי הדירקטוריון החדשים: בעלי DBSI מר יוסי בן שלום ישמש כיו"ר הדירקטוריון והחברים החדשים בו יכללו את מנכ"ל שגריר מר דוד מיכאל, יו"ר ומנכ"ל Solutum Technologies מר ירון שיינמן, סמנכ"לית הממשל התאגידי בויז.אר.טי טכנולוגיות הגברת עופרה שיינמן ומנכ"ל נרהטק מדיה לשעבר, מר אסי יצחיאק.

במהלך סבב הגיוס המקדים להפיכתה של גוטו גלובל לחברה ציבורית, גייסה GoTo Global סכום של כ-22 מיליון דולר שבמסגרתו השקיעו קבוצת ASTARA - שחקן אוטומוטיב גלובלי ענק, ION ION - מהחברות הגדולות בעולם המספקות חומרים וטכנולוגיות לתעשיית הרכב, ובתי ההשקעות הישראלים מור בית השקעות, הפניקס ומיטב דש. גם קשת, בעלי ערוץ 12, השקיעו בחברה כנגד מתן שירותים. כמו כן, כלל בעלי המניות הקיימים של החברה: קבוצת שגריר, מר אדם נוימן, משפחת אונגר ועוד קרנות הון סיכון גרמניות השקיעו במסגרת סבב זה. שווי החברות במיזוג עומד על כ-160 מיליון דולר.

יחד עם המזומן של חברת נרהטק, בחברה המאוחדת יש למעלה מ-24 מיליון דולר. העסקה מתבצעת על ידי מיזוג לתוך החברה הציבורית נרהטק מדיה (NRTK.TA) כנגד הקצאת מניות ובהתאם לתנאים עליהם דיווחה החברה לאחרונה לפי יחס של כ-73.3% לבעלי המניות ב-Goto Global וכ-26.7% לבעלי המניות של נרהטק. 

מנכ"ל GoTo Global, מר גיל לייזר: "כניסתה של GoTo Global למסחר בבורסה בתל אביב היא שיאו של תהליך משמעותי אותו עברנו בשנים האחרונות וביתר שאת בחודשים האחרונים מאז חתימת מזכר ההבנות. מהפכת התחבורה השיתופית אותה אנחנו מובילים כאן, וכעת הציבור הוא חלק ממנה. אנו נמשיך לפתח ולהרחיב משמעותית את ההשקעה בפעילות הקיימת שלנו במטרה להפוך את כלל השווקים שלנו לרווחיים. אנו צופים כי נמשיך לראות גידול במספר המנויים לשירות שלנו ונראה עוד ועוד אנשים, מכל העולם, שהופכים את התחבורה השיתופית המולטי-מודלית שאנחנו מציעים לפתרון הזמין והשימושי ביותר להתניידותם". 

Goto Global היא חברה טכנולוגית, גלובאלית ועם התרחבות מהירה בשווקי היעד המרכזיים בהם היא פועלת: גרמניה, ספרד, ישראל ומלטה. החברה נהנית מביקוש גובר לשירותים אותם היא מספקת הודות לצורך של לקוחות התחבורה השיתופית בגמישות מרבית ובהתאמה מיטבית של כלי הרכב והעלויות לדרישות ולצרכים היומיומיים שלהם. מודל ה-Multimodal הייחודי של GoTo Global מאפשר לראשונה מערכי שיתוף לכל סוגי כלי התחבורה: מכוניות, אופניים, קורקינטים וקטנועים חשמליים באמצעות מנוי אחד ואפליקציה אחת. שירות ה-Multimodal מספק גמישות מלאה, תוך הבטחת ההצעה המשתלמת ביותר ללקוח, בהשוואה לכל חלופה, בדגש על עלויות אחזקה של כלי תחבורה פרטי.

בפתרון של GoTo Global נעשה עד היום שימוש על ידי יותר מ-450 אלף משתמשים, ברחבי העולם, כאשר רק בשנת 2021 נעשו קרוב ל-3 מיליון נסיעות בשירות. כ-75 אלף אנשים משתמשים בשירות מדי חודש. כחלק מיישום אסטרטגיית הצמיחה, רכשה GoTo את חברת emmy הגרמנית, חברה לשיתוף קטנועים חשמליים בעלת פתרון שיתופי לכ-300 אלף משתמשים. מנוע צמיחה מרכזי זה, כבר פעיל בשלוש הערים המרכזיות בגרמניה: מינכן, המבורג וברלין, בהן בוצעו עד היום כ-1.3 מיליון נסיעות לצד גידול חד בהכנסה הממוצעת לחודש למנוי. במדריד שבספרד ובמלטה נרשם גידול עקבי בהכנסות, המתבסס, בין היתר גם על גידול בהכנסה הממוצעת לחודש ממנוי כחלק מהעברת הלקוחות למודל ה-Multimodal.

כיום, GoTo Global ממוקדת בשווקים הקיימים: גרמניה, ספרד מלטה והפיכתם לרווחים בדומה לפעילותה בישראל ובכך להגיע לעצמאות פיננסית. כמו כן, החברה מתכננת להעמיק את פעילותה בשוק העסקי (B2B), ומכירה של מוצרים ושירותים נוספים לקהילת הלקוחות שלה. 

בחברת GoTo Global השקיעו עד היום קבוצת DBSI בראשות מר יוסי בן שלום באמצעות חברת שגריר מערכות, היזם של WeWork מר אדם נוימן, משפחת אונגר מיבואניות הרכב הגדולות בישראל, DQuadrat Equity Partner, IBB Ventures, ASATRA, ו-Bonventure.

x