"לא מספיק רק קוד אתי, חברה צריכה להיות מוכנה ליישם אותו במלואו, גם אם זה ישתקף בשורת הרווח"

 

 

 
מימין לשמאל: אלחנן רוזנהיים, מייסד ומנכ״ל פרופימקס, יאיר גלר, חבר המרכז לקידום ההגינות, פרופ׳ אסא כשר ועו״ד אהוד פלג, מייסד ומנהל המרכז לקידום ההגינות בישראל. קרדיט: יח״צמימין לשמאל: אלחנן רוזנהיים, מייסד ומנכ״ל פרופימקס, יאיר גלר, חבר המרכז לקידום ההגינות, פרופ׳ אסא כשר ועו״ד אהוד פלג, מייסד ומנהל המרכז לקידום ההגינות בישראל. קרדיט: יח״צ
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
08/06/2022

פרופ' אסא כשר, מומחה בינלאומי לאתיקה, חתן פרס ישראל וחבר המועצה הציבורית של המרכז להגינות, לקח חלק בכנס משקיעים שערכה פרופימקס בנושא קידום הגינות ויושרה בעולם העסקי, בשיתוף ראשי המרכז להגינות בישראל. פרופ' כשר סיפק לנוכחים הצצה אל מאחורי הקלעים של ניסוח הקוד האתי בחברות מסחריות ובוועדות ציבוריות. כשר הציג בפני הקהל גם שורת דוגמאות מהעולם העסקי והציבורי, כשברובן היה אמון על ניסוח הקוד האתי, והדגיש את המסר כי "לא מספיק רק קוד אתי, כל חברה צריכה להיות מוכנה ליישם אותו במלואו, גם אם זה ישתקף בשורת הרווח". 

אלחנן
רוזנהיים, מייסד ומנכ"ל פרופימקס, המכהן גם כיו"ר ועדת האתיקה ב-AFIRE, הארגון הרשמי של משקיעי הנדל"ן הבינלאומיים בארה"ב המייצג היקף נכסים מנוהל של 3 טריליון דולר, אמר בפתח הדברים כי "אנחנו בעידן שבו מקדשים רווח חומרי על פני רווח ערכי ומוסרי, שבו אינטרס קצר מועד מכתיב את הבחירות, וזהו מדרון חלקלק ומסוכן. ההישרדות בעולם העסקי הופכת למאתגרת במיוחד וחובה על כולנו לדאוג לעצב את הסביבה העסקית על יסודות של מוסר ויושרה. זה חלק בלתי נפרד מה-DNA של פרופימקס".

רוזנהיים הוסיף כי "אנחנו עושים דברים נפלאים במדע, ברפואה ובחלל, דברים שנראו בעבר כמו מדע בדיוני. אבל אנחנו חייבים לבסס את החברה ואת עולם העסקים שלנו על יסודות של אתיקה ומוסר, אחרת זה עלול להמיט עלינו אסון. לפעמים אנחנו חושבים שאין לנו יכולת להשפיע, אבל הכל תלוי בנו, אם כל אחד יפעל בדל"ת אמותיו, במשפחה שלו, בשכונה שלו, במקום העבודה או בעסק, הכל יצטבר לבסוף לחברה ראויה וצודקת יותר".

עו"ד אהוד פלג, מייסד ומנהל המרכז לקידום ההגינות בישראל, הציג את פעילות המרכז בתחומי ההתנהגות האנושית שנועדה לחולל שינוי חברתי, במרכזו הפיכת ההגינות לנורמת התנהגות מנחה במרחב הציבורי בישראל. 

x